Spring naar bijdragen

Geocachen Voor Een Kinderfeest


kitkat-777

Aanbevolen berichten

Hier al 2 keer een cachefeestje gehouden. Met wat geleende gps-en en die van ons zelf kwamen we een heel eind. De eerst keer hebben we de kids een nieuw bestaande cache laten doen die we zelf hadden gemaakt. De tweede keer is alles alleen voor het feestje gemaakt en was het themapokemon. In het bos liepen ze de kompaspijl achterna waar ze dan een pokemon knuffel vonden die een opdravht bij zich had wat weer toto de volgende coordinaten leidde. Eigenlijk niet meer dan een opgepimpte speurtocht dus maar door de gps wel veel spannender.

Het lijkt me niet handig om een cache met kids te gaan lopen die je zelf nog niet hebt gedaan. Je wilt toch wel zeker zijn van een found en leuke goodies in de schat is ook wel leuk als je met zo'n grope op pad bent en daar ben je anders ook niet echt van verzekerd. En dan heb ik het nog niet over muggle en ripgevaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als je een bestaande cache gebruikt, kun je misschien wel aan je groepje kids duidelijk maken dat het een en ander stiekem moet gebeuren. Maar als ze dan thuiskomen met enthousiaste verhalen, en er luistert een broer/zus mee, die zouden dan ook even kunnen kijken waar of die schat wel niet ligt en nemen dan misschien ook weer een vriendje mee. En díe hebben het alle regels van het geocachespel niet meegekregen waardoor de kans op rippen groter is.

Ik zou proberen zelf een cache in elkaar te zetten, of een leuke speurtocht te doen. 'k Las al leuke ideeën. Succes ermee!!

 

Kijk daarvoor moet je dus een cache uitzoeken waar je met de auto naar toe moet, niet op loopafstand en in je eigen woonplaats dus. Maar ik zou dan wel vantevoren contact opnemen met de eigenaar, de cacheroute OOK van tevoren zelf lopen en er voor zorgen dat er leuke dingen in de cache zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En deze is misschien OOOOk heel leuk om te doen met kinderen:

 

Dino Cache, GC1V1ZK

 

Ligt in Soesterduinen en is echt leuk voor de kinderen !!!!

 

Succes,

Marco

 

 

 

Die Dino cache is inderdaad erg leuk om met kinderen te doen.

De eindcache is erg groot. Als je het nou extra leuk wilt doen,

zou ik als ik jullie was, die cache eerst zelf een keer doen

dan een dag van tevoren (of 's morgens) zelf iets erg leuks

voor de kinderen in de cache doen zodat ze allemaal iets

mogen "houden".

 

Je mag eventueel ook mij PM-en voor de eindcoordinaten. Als je

hem toch zelf gaat lopen maakt het toch niet uit of je de

eindcoordinaten al hebt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn vragen:

Is het zelf te organiseren?

Is een GPS redelijk snel te snappen, ik ben vrij goed met apparaten.

Zijn er tips voor een Traditional Cache in de buurt van Amersfoort? Leuk voor kinderen, liefst in de natuur.

Hebben jullie nog andere tips?

 

groeten van Kitty

 

Van Burgstede tot Bitterschoten vonden we erg leuk. Voldoende mogelijkheden voor ravotten ook.

 

Ennuh... als je een GPS wilt lenen, ik woon in Putten. Uitleg hoeft niet lang te duren.

 

Jos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het voordeel van een eigen gemaakte cache is dat je het in de buurt kunt houden en op een punt laten eindigen dat voor jou handig is (het speeltuintje voor de deur oid ;) ) en je kunt een XLcache maken met een traktatie voor alle kids en (feest)artikelen voor de rest van het festijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik word hier zo blij van. Al die tips. Echt tof.

Ik vind die dinotocht wel erg leuk. We wonen zelfs aan de goede kant van Amersfoort.

In de dierentuin: leuk idee, maar we houden van lowbudget. In de Soesterduinen kunnen we picknicken...

 

Jos: misschien dat we graag gebruik maken van je aanbod.

Als we meer weten, laten we het horen via een berichtje hier.

We hebben notabene familie wonen in Putten..

Burgstede tot Bitterschoten kon ik niet vinden op deze site.

 

BaMoMa

Pm-en, wat is dat??? Ik wil je wel PM-en. Maar wat het is?

De eindcoordinaten zijn wel handig voor achter de hand...

Er stonden ook nog wat andere tips bij deze cache.

 

JJoLL Die weerwolfen cache is ook super! Mijn zoon is gek op Dolfje? Waar heb je deze gemaakt?

 

bedankt allemaal voor zover!

groet Kitty

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor alle tips zover.

Een cache zonder GPS. Ik dacht dat t alleen met GPS was. We hebben wel vaker een speurtocht gemaakt. Dus we willen echt GPS gaan gebruiken. Wel eigenwijs misschien.

Aan dat rippen heb ik nooit gedacht. Is die kans groot? we zijn met een groepje van 2 volwassenen en 7 kids. Dan valt het ook teveel op? Dan zouden we dus zelf iets moeten verstoppen. De coordinaten invoeren in de GPS en elders starten.

Als je nou zo'n multi maakt: geef je dan bij elk punt de volgende coordinaten? Bv na een opdracht?

Nadeel is dat dit veel voorbereiding kost, is op zich niet erg. maar we moeten een GPS huren, en dan dus 2 keer.

 

Contact opnemen met Zuurtje was ook een tip. Is hij (of zij) een expert hiermee?

 

groeten weer Kitty

Ik denk dat zelf een schatkist neerleggen het leukste is. De kinderen zullen het leuker vinden als ze de schatkist mee mogen nemen. En het valt teveel op als je met een grote groep kinderen een cache gaat zoeken/loggen.

 

De Dino-cache is erg leuk, heb ik ook een paar maanden geleden gedaan. Maar vinden kinderen die drie kilometer niet te lang?

bewerkt door DiedB
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Burgstede tot Bitterschoten kon ik niet vinden op deze site.

Een cachepagina zoek je ook niet op deze site, maar op geocaching.com.

Van Burgstede tot Bitterschoten kan je hier vinden.

 

Pm-en, wat is dat??? Ik wil je wel PM-en. Maar wat het is?

PM is een soort mail naar iemand. Als je links op de naam klikt zie je daar bericht verzenden, dat is een pm.

 

De eindcoordinaten zijn wel handig voor achter de hand...

Dan moet je een traditionele cache doen. Bij een multi weet je die coördinaten niet.

 

Misschien is het handig om eerst wat meer informatie over Geocaching te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een idee:

 

Heeft niemand in de buurt meegedaan met het kerst of sint surprise-event afgelopen jaren?

 

Die route kan dan zo overgenomen worden, de coordinaten zijn dan al gemeten, dus hoef je maar 1x een gps te huren om te zoeken, maar kan je nog wel je eigen puzzels en eindschat maken.

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kitkat,

 

De Dinocache hebben wij speciaal gemaakt voor een kinderfeestje. We hadden er zelf wel wat GPSen bij gehuurd, en op het moment dat wij hem hebben gedaan was 'ie nog niet geachtiveerd op geocaching.com. Dat maakte het idd mogelijk om 'm te vullen met spulletjes die de kinderen mochten houden. Naast de tips die je hierboven al gekregen hebt, kun je ook vlak voor je met de kinderen op pad gaat, de kist extra vullen. Wij hebben zelf er toen een briefje bij gedaan met een extra coordinaat waar we een koelbox met versnaperingen hadden neergezet, tussen het eindcoordinaat en de parkeerplaats. Mocht je van plan zijn onze dino te doen, en daarbij hulp of extra aanwijzingen nodig hebben, laat ons dat even weten via ons profiel.

 

Groet, Petra (team jigger298)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...