Spring naar bijdragen

Caches in TomTom formaat (.ov2)


bussie

Aanbevolen berichten

Bedankt, erg vervelend om dit te ontdekken, heb ik eerst 700 waypoints stuk voor stuk van naam veranderd, kan het gewoon met twee muisklikken AAAAARRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGG :ph34r::crybaby:

 

Maar goed, dat is verleden tijd, lang leve het forum. Ga gauw bedenken wat ik nog meer kan vragen.

 

Bedankt :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bedankt, erg vervelend om dit te ontdekken, heb ik eerst 700 waypoints stuk voor stuk van naam veranderd, kan het gewoon met twee muisklikken AAAAARRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGG :ph34r:

Nah, het is toch niet vervelend om dat te ontdekken? Het is vervelend dat je niet voor al dat handwerk de vraag hebt gesteld op het forum. :crybaby:

Maar goed, dat is verleden tijd, lang leve het forum. Ga gauw bedenken wat ik nog meer kan vragen.

Je bedenkt maar. Het kan niet zo gek zijn of iemand heeft er wel een antwoord op.

 

Bedankt :dribble:

Graag Gedaan ;)

 

GRTZ

 

Kruimeldief :ph34r:Niemand houdt zoveel van hard werken als degene die ervoor betaalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Heren,

 

bedankt voor bovenstaande info. Ik had net zo'n iPAQ gekocht met TomTom en zat me net af te vragen hoe je ov2 files maakt en dan ook nog zichtbaar in TomTom. De eerste caches zijn al gevonden met hulp van TomTom.

 

groeten van Pino :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heren,

 

bedankt voor bovenstaande info. Ik had net zo'n iPAQ gekocht met TomTom en zat me net af te vragen hoe je ov2 files maakt en dan ook nog zichtbaar in TomTom. De eerste caches zijn al gevonden met hulp van TomTom.

 

groeten van Pino  :thumbup:

Nah, welkom bij de club.

 

Als je nog meer wilt weten dan gil maar.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :beerchug:Als je echt rijk wilt worden moet je niet in aandelen handelen maar in illusies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu wilde ik aan de hand van bovenstaande reacties zelf een ov2 bestand maken van de caches die ik gehad heb (al drie!!) en de cache die ik wil gaan doen.

Volgens de regels op de tomtom site een asc bestand gemaakt, geconverteerd (melding was goed), op de juiste plaatst in de ipaq gezet (SD kaart) en vol spanning..

Verdikkeme, niets :yes: . Voor de zekerheid een andere POI geinstalleerd en die doet het dus wel.

Kan het maar aan één ding liggen, typefouten in het asc bestand :thumbup: . Dus de hele boel ( 4 regels :-)) opnieuw ingetypt en opnieuw het programma makeov2 gedraaid. Je raad het al, wederom geen caches te zien in TomTom. Ipaqje geresed, ook niets.

Iemand enig idee?

 

Groet,

Maja,

die de smaak van geocachen te pakken krijgt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Maja120:

Zoals ik al eerder schreef, Waarom gemakkelijk doen als het moeilijk kan en dan bedoel ik natuurlijk het tegenovergestelde ;)

In dit draadje wordt verwezen naar een 2tal programma's gemaakt door Nederlanders en deze programma's zijn gratis. In dit draadje vind je ook de links naar deze progjes om ze te downloaden.

Je hoeft voor jouw PDA echt helemaal niets in asc te zetten of wat dan ook.

Ik gebruik meestal Gartrax. Je kunt gewoon een coördinaat en alle gegevens intikken of downloaden en je kunt het op verschillende manieren opslaan. Of je nu als loc file wilt opslaan of als ov2 voor TTN, het makt niets uit.

Ik zelf heb verschillende Poi files voor mijn PPC met hun eigen icoontje. Dus als ik rijd en ik kom in de buurt van een cache die ik in een poi heb staan, dan krijg ik een melding dat er op zoveel meter afstand een cache ligt en ik zie de Ceocaching icoontje klein op het scherm staan.

Voor maagdelijke caches heb ik een icoontje gemaakt met het sterrenbeeld maagd. Als er ergens een cache ligt met een TB erin dan zie ik de TB-bug icoon op mijn scherm ter hoogt van waar ongeveer de TB ligt. Ook al is het midden in het bos. TTN ken dan wel geen wegen in het bos mar laat mij wel midden in de groene stuk zien dat er iets ligt en wat het is. Ik kan dagelijks beschikken over de gegevens.

Als jij je aanmeldt op geocaching.com als premiummember dan kun je als je er prijs op stelt iedere dag een of meerdere files ontvangen met alle gegevens van alle caches. Ik krijg ze als GPX files. Je kunt ze ook als loc files voor easy GPS krijgen. Dat is ook een gratis programma. Deze kan er geen ov2 van maken.

 

Zo krijg ik iedere dag 10 Mb aan files. De nieuwste caches van de afgelopen week, de maagden, de travelbugs, alle caches van Nederland en alle caches die ik nog moet doen.

Daar maak ik indien nodig dus Poi's van voor mijn PDA met TTN2. Verder heb ik ook nog poi's, dus ov2 files en icoontjes van bijna alle flitspalen en roodlichtflitsers enz. En natuurlijk alle McDonalds van Nederland, uitgeroepen als huisrestaurant van de gemiddelde Geocacher. :thumbup:

Hiermee wil ik je alleen maar vertellen dat een PDA met TTN maar een bepaald aantal poi's kan hebben een fabel is. Ik heb in totaal al bijna 1000 caches als poi. En als je daarna alle flitspalen bekijkt dan is dat ook al snel 1000.

Al de icoontjes en de files zitten dus in de directory "Benelux Navigator Map" en worden gewoon in TTN herkend onder de optie nuttige plaatsen.

Als je dan ook nog de betaalde versie van poihandler gebruikt, of de veel betere en gratis Checkpoint 3.2 dan krijg je tijdens het rijden dus automatisch de meldingen binnen.

Als ik dus een cache op een paar minuten nader dan begint bij mij de Koe met BSE te loeien. In de buurt van McDonalds hoor ik een paar minuten voor de afslag: Let Op, McDonalds....

Zo krijg je dus te horen bij een flitser op een 50 Km weg op tijd te horen: Let Op, maximaal 50. Die komt dwars door de Miep van TTN 2 heen :P

Het lijkt een heel gedoe maar om bijv alle caches die je gedaan hebt op je PDA te krijgen, is voor mij, voor de goed 120 caches die we gedaan hebben een kwestie van een minuut.

Ik start Gartrax op, open de file alle caches van Nederland, daarna open ik de file alle caches die ik gedaan heb, Laat alle dubbel caches eruit filteren en wat overblijft, zijn de caches die ik gedaan heb. Nu selecteer ik alles, autorename en al die vervelende GC nummers verdwijnen en veranderen in een leesbare naam waar je de cache aan kunt herkennen. Daarna sla je de hele mikmak op als file voor TTN en klaar is je OV2. De files worden bij mij automatisch opgeslagen op de geheugenkaart waar "Benelux Navigator Map" op staat. Voor mij is dat een CF kaart maar het kan evenzogoed een SD kaart zijn. Dit kaartje zit bij mij altijd in de lezer in de PC als ik thuis ben.

Kaartje uit de Lezer, PDA van de lader, kaart in de PDA, GPS inschakelen, naar de Auto, alles aansluiten en starten maar. Even de cache invoeren in TomTom waar je naar toe wilt en TTN vertelt je welke weg je moet nemen.

In de buurt van de cache begint de gekke koe te loeien, de auto wordt op een parkeerplaats neergezet, de PDA verdwijnt bij mij in een van mijn verstevigde tassen en de GPS gaat zelf verder met zoeken naar de cache.

 

Ik zou al dat spul wat je zo kunt downloaden van de site van TTN direct weer deleten. Het is leuk maar meer ook niet. Gartrax of cachemaps, in dit draadje al aanwezig met downloadlinks, zijn de progjes die je moet hebben.

Niks grote teksten invoeren.

 

Als je nog wat moet weten of voorbeelden wilt hebben, gil maar ik mail wel.

 

Hieronder nog een paar screenshots vanaf de PDA. Je ziet bijvoorbeeld op de onderste screenshot de waypoints van de "Slecht weer cache" van Hoppertje. Ik heb p[ de PDA het beeld van TTN natuurlijk even verkleind om een groter gebied te laten zien ;)

 

Screen001.jpg

 

Screen002.jpg

 

Screen003.jpg

 

Screen004.jpg

 

Screen005.jpg

 

Screen006.jpg

 

GRTZ

 

Kruimeldief :yes:Ik heb nog zoveel niets te doen, ik denk dat ik maar meteen begin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo krijg je dus te horen bij een flitser op een 50 Km weg op tijd te horen: Let Op, maximaal 50. Die komt dwars door de Miep van TTN 2 heen :yes:

Ik heb ook ov2's van flitspalen, ik kan alleen in Checkpoint niet aangeven dat er een melding kan worden gedaan voor een bepaalde snelheid. Het zal er wel mee te maken hebben dat ik ergens de verkeerde file heb weggetrokken :thumbup: . Bovendien kan ik niet de snelheidsborden kiezen in de NP van TTN.

 

Mijn vraag is, waar je die mooie flitspalen info vandaan hebt, zodat iedereen die er interesse in heeft het kan downloaden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het meeste gaat me wel goed af, maar natuurlijk weer niet alles. Op de een of andere manier kan mijn PDA het internet niet op Deel axim. Waarschijnlijk goed de gebruikershandleiding doorlezen, dus dat gaan we maar doen. Lost meestal wel veel op, maar ja, geduld en lezen, hmm.

 

Maar dan, waar haal je die plaatjes vandaan, die borden met 50 of 80 of zo"n travelbugplaatje. Maken jullie die zelf of zo??

 

Een andemo die nog veel te weinig weet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een antwoord op mijn eigen probleem:

Volgens de regels op de tomtom site een asc bestand gemaakt, geconverteerd (melding was goed), op de juiste plaatst in de ipaq gezet (SD kaart) en vol spanning..  Verdikkeme, niets

Wat ik deed was de positieaanduiding van een cache klakkeloos overnemen in het ov2 bestand.

En dat is niet goed. Middels het omrekenprogramma van BruineBeren voer ik nu de hddd.ddddd positie in en voilá het werkt!

 

Groet,

Maja,

die zich nog niet verdiept heeft in de oplossing van Kruimeldief :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar dan, waar haal je die plaatjes vandaan, die borden met 50 of 80 of zo"n travelbugplaatje. Maken jullie die zelf of zo??

 

Borden 50 en 70 enzo worden tijdens het syncen op je PocketPC gezet.

Die van geocache kan je zelf maken, ik dacht maximaal 22 x 22 pixels in een .bmp.

Dan was er wel wat met de maxiale hoeveelheid kleuren en PPC2003.

Ik weet het niet meer , heb zelf geen PPC2003.

Even zelf testen. als je PPC2003 op je Dell hebt staan.

 

Wat betreft het internetten op je PPC via je PC.

In Activesync onder "Tools" op het tabblad "Rules".

Moet je onderaan aangeven bij "Pass through" "The Internet"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De geluiden die ik gebruik bij checkpoint en bij poiwarner kun je zelf maken vanuit kleine wavjes , maar ook downloaden op de site waar je checkpoint ook download.

De icoontjes kun je downloaden als je de files download op www.poihandler.com. Die van geocachen, tb enz heb ik zelf gemaakt.

 

Volgens mij moet je sinds een aantal maanden voor het registreren op poihandler.com om de flitserfiles te downloaden je eerst een betaling van 10 euro doen voor een jaar downloaden. Ik heb toentertijd een jaarabo gewonnen daar.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :DHouseparty: dusdanig suf feest dat je pilletjes nodig hebt om wakker te blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat betreft het internetten op je PPC via je PC.

In Activesync onder "Tools" op het tabblad "Rules".

Moet je onderaan aangeven bij  "Pass through" "The Internet"

Dit wist ik niet. Wat leuk!

Maar wat kan het praktisch nut hiervan zijn ?

(afgezien van dat ik nu flink met de PPC kan oefenen zonder dat ik GPRS-kosten maak)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat betreft het internetten op je PPC via je PC.

In Activesync onder "Tools" op het tabblad "Rules".

Moet je onderaan aangeven bij  "Pass through" "The Internet"

Dit wist ik niet. Wat leuk!

Maar wat kan het praktisch nut hiervan zijn ?

(afgezien van dat ik nu flink met de PPC kan oefenen zonder dat ik GPRS-kosten maak)

Email ophalen, surfen :lol:

 

Maar ook bepaalde info syncen rechtsstreeks via internet. Bijvoorbeeld de dagelijkse tv programma's die je kunt syncen met het progje TVGids. Ook kun je de POI's van de flitspalen updaten via internet. Je kunt MSNen of ICQen via de PDA.

Ik download soms cab files van nieuwe programma's met de PDA en dan heb je geen installer nodig. Met cab installer op de PDA installeer je dus een complete programma op de PDA zonder je desktop te gebruiken. Dat kan dus via de cradle online op internet.

Mijn PDA heeft een WiFi CF kaart en ik kan dus overal in huis ff het internet op of gewoon op mijn netwerk rondstruinen. BT koptelefoon op, PDA in de zak, verbinding via WiFi met mijn desktop PC en vanaf mijn Desktop PC naar MP3's luisteren of kijken naar een 3dFix film op ppc formaat, eventueel met ondertiteling. :ph34r:

Jourmalbar haalt elk uur de laatste nieuws vanallerlei kanalen op. Ook de complete Spits krant. Ieder 10 minuten laat het zien wat de euro doet :D staat nu op 1.26 USD. Het weerbeeld van Groningen Twente Vlisingen en Amsterdam wordt ieder uur ververst... En al met al is dat toch met elkaar al snel iedere keer een paar MB. Dat wordt wel duur met GPRS. ;)

 

GRTZ

 

Kruimeldief :blink:Sla niet. Prei wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[Mijn PDA heeft een WiFi CF kaart en ik kan dus overal in huis ff het internet op of gewoon op mijn netwerk rondstruinen. BT koptelefoon op, PDA in de zak, verbinding via WiFi met mijn desktop PC en vanaf mijn Desktop PC naar MP3's luisteren of kijken naar een 3dFix film op ppc formaat, eventueel met ondertiteling. :blink:

Het wordt al wat duidelijker. Echter die van mij heeft geen WIFI, maar zit gewoon met een snoertje aan de PC.

Als ik 'm dus mee wil nemen onder de dekens, dan heb ik een verlengsnoer van 20 mtr. nodig. 8-))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...