Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Heeft er al iemand praktische ervaring op kunnen doen met deze nieuwe routeerbare topografische kaart van Garmin? Het is wel handig, dat de gehele Benelux gedekt wordt, maar de vraag is nu, of deze kaart beter is of wat toevoegt aan de bestaande wandel en fietskaarten.

Jullie ervaringen zie ik met belangstelling tegemoet!

Geplaatst (bewerkt)

Ik vind hem nog steeds niet duidelijk. Voor offroad 9wandelen, atbén of waar het dan ook belangrijk is dat je de paden goed ziet) vind ik hem onduidelijk, paden zijn wederom zeer slecht te zien. Ik hoop dat iemand dat aanpast, want zo is het voor mij slecht werken.

Oja, hij staat bij mij op een Vista HcX

P.s. kan dit topic niet beter onder software vallen? hij past nl best wel op meerdere modellen dan enkel de oregon

bewerkt door MacDD
Geplaatst
Ik vind hem nog steeds niet duidelijk. Voor offroad 9wandelen, atbén of waar het dan ook belangrijk is dat je de paden goed ziet) vind ik hem onduidelijk, paden zijn wederom zeer slecht te zien. Ik hoop dat iemand dat aanpast, want zo is het voor mij slecht werken.

Oja, hij staat bij mij op een Vista HcX

P.s. kan dit topic niet beter onder software vallen? hij past nl best wel op meerdere modellen dan enkel de oregon

Op mijn oregon zie ik toch goed alle wegen en paadjes hoor.

Ook als je veel op het grens gebied Belgie/Nederland cachet is de nieuwe kaart een mooie oplossing.

16836_1352022518987_1184105005_31098292_4891224_n.jpg

Geplaatst

Mijn oude topo's gingen er enorm op vooruit toen ik middels een typefile de weergave had aangepast. Misschien is dat hier ook een oplossing? Klik HIER...

Geplaatst
Heeft er al iemand praktische ervaring op kunnen doen met deze nieuwe routeerbare topografische kaart van Garmin? Het is wel handig, dat de gehele Benelux gedekt wordt, maar de vraag is nu, of deze kaart beter is of wat toevoegt aan de bestaande wandel en fietskaarten.

Jullie ervaringen zie ik met belangstelling tegemoet!

Ik vind de kaart prima werken. Ik draai 'm op de oregon en alles is goed te zien.

Veel succes

Gr wendy

Geplaatst (bewerkt)

Heb hem gisteren geinstalleerd, toch even wennen al die andere kleuren en aanduidingen, maar volgensmij is het een prima kaart. Vind het alleen vervelend dat fietspaden en voetpaden hetzelfde worden aangegeven:

147hy.png

De paden rechts van de aanwijzingen zijn voetpaden maar ik zie geen verschil in de aanduidingen.

bewerkt door DiedB
Geplaatst

Heb hem van het weekend op mijn Etrex Vista Hcx gezet, maar de huidige weergave is een drama.

Mooi dat T-bones een nieuwe denkrichting geeft, dan kan ik daar mee aan het pielen.

Maarreh, als iemand al een goeie weergave heeft voor Benelux 2010 voor de Etrex dan houd ik mij natuurlijk aanbevolen.

Geplaatst

diegenen die blij zijn met de huidige weergave van paden/wegen hebben zeker nooit de oude benelux mag gebruikt met aangepast .typ file. Daar waren de paden het duidelijxt en de normale wegen wat kleiner. Echt perfect voor wandelaars. Die stippellijntjes die origineel gebruikt worden vallen bijv. helemaal weg tussen hoogtelijnen ed.

Geplaatst
Heb hem gisteren geinstalleerd, toch even wennen al die andere kleuren en aanduidingen, maar volgensmij is het een prima kaart. Vind het alleen vervelend dat fietspaden en voetpaden hetzelfde worden aangegeven:

147hy.png

De paden rechts van de aanwijzingen zijn voetpaden maar ik zie geen verschil in de aanduidingen.

Op het eerste gezicht lijkt het erop dat er geen onderscheid gemaakt wordt tussen een “Fietspad” en een “Half Verharde Voetweg” in de data waarmee de kaart opgebouwd wordt.

Alleen de tekstlabels zijn anders "Fietspad" of "Half Verharde Voetweg" hierdoor is het niet mogelijk om het .typ bestand zo aan te passen dat er een visueel onderscheid ontstaat.

Geplaatst

Tot op heden ging het over de zichtbaarheid. Op mijn Oregon is dat allemaal dik voor elkaar. En zeker als je wat inzoomt tijdens het lopen heb je een goed beeld. So far, so good. De bedoeling van mijn oorspronkelijke vraag was eigenlijk om te weten te komen, wie er al ervaringen mee had "in het veld". Door weers- en andere omstandigheden ben ik er nog niet toe gekomen om de waarde van de routeerbaarheid te testen. Vindt de Topo Benelux 2010 de juiste en gemakkelijkste route voor zowel fiets als voetganger? Dat is wel interessant natuurlijk.

Geplaatst
Tot op heden ging het over de zichtbaarheid. Op mijn Oregon is dat allemaal dik voor elkaar. En zeker als je wat inzoomt tijdens het lopen heb je een goed beeld. So far, so good. De bedoeling van mijn oorspronkelijke vraag was eigenlijk om te weten te komen, wie er al ervaringen mee had "in het veld". Door weers- en andere omstandigheden ben ik er nog niet toe gekomen om de waarde van de routeerbaarheid te testen. Vindt de Topo Benelux 2010 de juiste en gemakkelijkste route voor zowel fiets als voetganger? Dat is wel interessant natuurlijk.

Ik heb hem ook nog niet kunnen testen in het veld, maar als het weer het toelaat dan ga ik dat meteen doen!

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...