Spring naar bijdragen

Gsak Online


BaMoMa

Aanbevolen berichten

Zou GC.com geen usernotes optie kunnen maken? :blush:

Dan hoeft je GSAK alleen nog een optie te krijgen (macro) om deze te uploaden naar GC.com.

 

Zou bijna nog de mooiste oplossing zijn :lol1:

 

Een mysql database met alle caches (van nederland) en notes per user zou vanzelf ook kunnen...

Dan heb je maar 1 database nodig, als je de PQ's van een aantal gebruikers accounts goed instelt kun je elke dag alles updaten :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zou GC.com geen usernotes optie kunnen maken? :blush:

 

Ik weet niet wat er precies met de 'fieldnotes' optie van gc.com kan, maar blijkbaar kun je daar iets mee icm een iPhone en de iPhone geocaching app

 

Fieldnotes is vooral een manier om een logje 'klaar te zetten' voor als je thuis bent.

Maar de huidige versie van de iPhone app laat je direct echt loggen als je wilt.

Daarbij zijn er ook garmin toestellen en de trimble app die fieldnotes kunnen plaatsen.

 

Maar het is meer een pre-logging iets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb en wil ook geen iPhone. Er zijn zat andere veel goedkopere handsets die veel meer kunnen. (Tenzij je voornamelijk kijkt naar de userinterface, die vooralsnog alleen zo op een iPhone werkt).

 

Gelukkig, ik ben niet de enige die er zo over denkt :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gsak kan je hele database naar html exporteren, inclusief usernotes en dergelijke. als je dat dan via een webservertje toegangelijk maakt ben je er denk ik al. is wel read only natuurlijk.

 

Heb je dat wel eens gedaan?

Als je dan een cache wilt zoeken met bijvoorbeeld de letter N, dan moet je eerst wachten totdat er een pagina van x Mb is geladen.

Dat duurde bij mij een eeuwigheid op mijn mobiel.

 

ja heb ik, en de grootste index file is 670KB (met daarin circa 9000 caches).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo. Ik heb het nu zover dat ik mijn complete GSAK database in MySQL kan importeren.

Dit duurt (als ik het goed heb) voor mijn huidige GSAK database (15170 records) 24 seconden... ;)

 

Nu eerst ... :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo. Ik heb het nu zover dat ik mijn complete GSAK database in MySQL kan importeren.

Dit duurt (als ik het goed heb) voor mijn huidige GSAK database (15170 records) 24 seconden... :D

 

Nu eerst ... :dribble:

 

Als je dan na het ;) (lekker, doe mij er ook een) de oplossing online wilt plaatsen...

gsak > mysql klinkt goed :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo. Ik heb het nu zover dat ik mijn complete GSAK database in MySQL kan importeren.

Dit duurt (als ik het goed heb) voor mijn huidige GSAK database (15170 records) 24 seconden... :D

 

Nu eerst ... :dribble:

 

Als je dan na het ;) (lekker, doe mij er ook een) de oplossing online wilt plaatsen...

gsak > mysql klinkt goed :)

 

 

Je hebt PM

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga toch gewoon door met een stukje software te schrijven. Het houdt me van de straat he? :crybaby:

 

Naast dat ik log op GC, houd ik ook alles bij in een eigen DB. WEbsite + ASP + SQL.

 

De caches worden toegevoegd door de PQ's die ik draai.

Als ik een log uitdraai (op papier) worden er ook nog meerdere fields aangepast.

 

Tussentijds kan ik van misteries/multies de eind coordinaat al invullen.

Ook geef ik aan waar de cache zich bevind, en hoe hij eruit ziet.

 

ik heb al meerdere scripts gemaakt

logs -> SQL

PQ -> SQL

found -> HTML pag sort op type cache + stats

not found -> HTML pag sort op type cache

allemaal in ASP

 

Dit is voor eigen gebruik.

bewerkt door Ma-Bu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu stel ik vast een rare vraag, maar waarom niet gewoon de sqlite database gebruiken waar het standaard al in staat?

 

Nauwelijks extra tools nodig en door de meeste tools gewoon te lezen dacht ik.

 

Daar heb ik twee redenen voor.

De eerste reden is omdat in de sqlite database staat niet alles staat wat ik nodig heb.

En de tweede reden is omdat ik eigenlijk niet kan programmeren in PHP :crybaby: wat ervoor zorgt dat ik niet goed kan sorteren, filteren, etc.

Ik vind MySQL lekkerder werken EN ik kan een extra tabel maken voor eventueel multi-user gebruik. Als ik dat zou willen.

 

Met andere woorden, de grootste reden is mijn eigen tekortkoming. (Het niet kunnen programmeren :) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga toch gewoon door met een stukje software te schrijven. Het houdt me van de straat he? :crybaby:

 

Naast dat ik log op GC, houd ik ook alles bij in een eigen DB. WEbsite + ASP + SQL.

 

De caches worden toegevoegd door de PQ's die ik draai.

Als ik een log uitdraai (op papier) worden er ook nog meerdere fields aangepast.

 

Tussentijds kan ik van misteries/multies de eind coordinaat al invullen.

Ook geef ik aan waar de cache zich bevind, en hoe hij eruit ziet.

 

ik heb al meerdere scripts gemaakt

logs -> SQL

PQ -> SQL

found -> HTML pag sort op type cache + stats

not found -> HTML pag sort op type cache

allemaal in ASP

 

Dit is voor eigen gebruik.

 

 

Kewl. Dat is precies wat ikzelf ook wil. Maar dan op Linux met MySQL.

Leuk om te zien dat dit al bestaat, maar eerlijk gezegd had ik ook niet anders verwacht. :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De eerste reden is omdat in de sqlite database staat niet alles staat wat ik nodig heb.

 

Is dat niet vreemd?

 

 

Volgens mij, en ik kan het rustig erg fout hebben, staat in de sqlite database niet de naam van de caches.

En er mist volgens mij nog meer informatie. Alles wat ik tot nu toe heb geimporteerd heb ik uit de CACHES.DBF, een DBase bestand.

 

Mijn volgende stap is om nog wat andere informatie, wat wel in de sqlite database staat, ook te importeren.

Daar ga ik vanavond mee aan de slag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...