Spring naar bijdragen

Gsak Online


BaMoMa

Aanbevolen berichten

Momenteel ben ik bezig met een klein projectje om (mijn eigen) GSAK database online te kunnen raadplegen. :thumbup:

De reden hiervoor is omdat ik het van (bijna) alle caches die ikzelf heb gevonden aantekeningen (notes) heb gemaakt.

In deze notes, bij bijvoorbeeld Mysteries, staat het Final Waypoint. Deze kan ik nooit terughalen als ik "in het veld" sta en van deze betreffende Mysterie geen print-out heb gemaakt. Nu, met mijn online versie van GSAK, kan ik via mobiel internet altijd mijn eigen notes lezen die ik gemaakt heb in GSAK.

 

Zijn er hier mensen die willen brainstormen over wat een online versie van GSAK (minimaal) moet kunnen?

Voor mijzelf zijn de notes het belangrijkste.

 

En zijn er hier trouwens mensen met een eigen webserver? Met PHP? Die ook GSAK gebruiken? En in een online versie eventueel geinteresseerd zijn?

 

Ik ben momenteel nog volop aan het experimenteren met mijn brouwsel. Maar het lukt al aardig. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Stomme vraag mischien, maar waarom neem je niet 'gewoon' al die data mee?

 

Hoe? Op mijn laptop?

Dan moet ik altijd overal mijn laptop bij mij hebben. Dat vind ik niks als ik in het veld loop.

Mijn mobiele telefoon met internet heb ik echter wel altijd bij me.

 

Ik kan meerdere voorbeelden bedenken waarom dit handig is.

 

* Ik kan de oplossing van bijvoorbeeld een mysterie vergeten zijn. Op deze manier kan ik de oplossing snel opzoeken.

* Een vriend van me vraagt waar een bepaalde cache ligt. Hij wil nu direct een hint. Ik kan dan online bij mijn notes kijken waar een cache ligt.

(Na de 200 caches weet ik niet precies meer waar elke cache verstopt is)

 

Het gaat mij het meest om Notes die ikzelf heb toegevoegd. Alle andere informatie kan ik immers op internet vinden.

 

EN...ik wil straks via mijn website op ALLES kunnen zoeken.

Ik wil kunnen zoeken naar een (deel van een) GCCODE, een deel van een naam van een cache, ik wil kunnen zoeken in de notes, etc. etc.

Maar dit is misschien ook mogelijk via internet, dit heb ik nog niet voldoende nagekeken. Het zoek-gedeelte is nu nog niet zo belangrijk en komt pas later.

bewerkt door BaMoMa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ehm, ik bedoelde ook op een mobiele telefoon. Zoveel data is dat niet, zeker niet gezien de prijs van een geheugenkaartje met een paar gb.

 

Een programma als bv cachemate (windows mobile en android geloof ik) doet/kan dat al.

 

Zo heb ik ook alle gevonden caches (evt met notes) bij me, plus alle caches in de buurt van de plek waar ik naartoe ga, plus.. wat ik maar wil en via een pocketquery kan downloaden. Alles evt voorzien van de notes die ik GSAK invul/ingevuld heb. En dat zelfs in het buitenland, waar internet toch altijd nog een stuk duurder is. De voorbeelden die je noemt kan ik al zo opzoeken.

 

Echter aangezien je internet hebt kun je alle caches al online opzoeken. Het enige dat je nu idd niet zo kan is je eigen notes opzoeken.

 

Neemt niet weg dat het ook leuk is om zo'n applicatie zelf te maken.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ehm, ik bedoelde ook op een mobiele telefoon. Zoveel data is dat niet, zeker niet gezien de prijs van een geheugenkaartje met een paar gb.

 

Een programma als bv cachemate (windows mobile en android geloof ik) doet/kan dat al.

 

Zo heb ik ook alle gevonden caches (evt met notes) bij me, plus alle caches in de buurt van de plek waar ik naartoe ga, plus.. wat ik maar wil en via een pocketquery kan downloaden. Alles evt voorzien van de notes die ik GSAK invul/ingevuld heb. En dat zelfs in het buitenland, waar internet toch altijd nog een stuk duurder is. De voorbeelden die je noemt kan ik al zo opzoeken.

 

Echter aangezien je internet hebt kun je alle caches al online opzoeken. Het enige dat je nu idd niet zo kan is je eigen notes opzoeken.

 

Neemt niet weg dat het ook leuk is om zo'n applicatie zelf te maken.......

 

Je hebt wel gelijk.

Ik probeer met behulp van dit draadje er een beetje achter te komen of ik niet totaal mijn tijd aan het verspillen ben.

Waarschijnlijk wordt dit een stukje software wat ik slechts alleen voor mijn eigen gemak ga gebruiken.

Bijna alles is inderdaad via internet op te zoeken. Alleen in het buitenland is dat wat lastiger qua kosten.

 

Ik ga toch gewoon door met een stukje software te schrijven. Het houdt me van de straat he? :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En zijn er hier trouwens mensen met een eigen webserver? Met PHP? Die ook GSAK gebruiken? En in een online versie eventueel geinteresseerd zijn?

 

Ja, die zijn er.

 

[X] server

[X] php

[X] gsak

 

Een mooie macro die alles exporteert en upload zou fijn zijn, dan een mooie webinterface er omheen, die ook mobiele browsers snapt en je bent klaar.

Maar een iPhone app die een kopie van je gsak-db kan lezen zou NOG beter zijn, dan heb je er in het buitenland ook iets aan :blush:

bewerkt door Ivo-tje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga toch gewoon door met een stukje software te schrijven. Het houdt me van de straat he? :blush:

 

Dat zou voor mij ook wel een aanleiding kunnen zijn.

 

Heb destijds cachemate gekocht (voor 8 dollar), en eigenlijk doet dat wel alles min of meer.

Net effe gekeken, een database met 600 records is ongeveer 2Mb geloof ik. Nu gaat ook nog de laptop mee op vakantie, dus ik wissel een beetje uit at op de laptop en op mijn pda in cachemate staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En zijn er hier trouwens mensen met een eigen webserver? Met PHP? Die ook GSAK gebruiken? En in een online versie eventueel geinteresseerd zijn?

 

Als je eenmaal een eigen webserver hebt is php en zo niet meer zo spannend (xampp bijvoorbeeld).

 

Een online benadering van de GSAK database is wellicht wel weer interessant. Zekers als je hem dan ook kunt wijzigen. En die wijzigen ook weer in GSAK ziet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En zijn er hier trouwens mensen met een eigen webserver? Met PHP? Die ook GSAK gebruiken? En in een online versie eventueel geinteresseerd zijn?

 

Ja, die zijn er.

 

[X] server

[X] php

[X] gsak

 

Een mooie macro die alles exporteert en upload zou fijn zijn, dan een mooie webinterface er omheen, die ook mobiele browsers snapt en je bent klaar.

Maar een iPhone app die een kopie van je gsak-db kan lezen zou NOG beter zijn, dan heb je er in het buitenland ook iets aan :blush:

 

Wat ik nu doe is, ik kopieer (upload) mijn GSAK database naar mijn webserver en lees deze direct uit met PHP.

Ik kan echter de database niet bewerken. Zou wel kunnen, maar dan raakt mijn "echte" GSAK database misschien corrupt.

Misschien kan ik daar nog wel eens beter naar kijken. In theorie is dit niet veel anders dan Read-Only.

 

Ik zat er inderdaad ook aan te denken om dit te maken voor Windows Mobile. (Ik ben die ene die geen iPhone heeft)

bewerkt door BaMoMa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

gsak kan je hele database naar html exporteren, inclusief usernotes en dergelijke. als je dat dan via een webservertje toegangelijk maakt ben je er denk ik al. is wel read only natuurlijk.

 

Heb je dat wel eens gedaan?

Als je dan een cache wilt zoeken met bijvoorbeeld de letter N, dan moet je eerst wachten totdat er een pagina van x Mb is geladen.

Dat duurde bij mij een eeuwigheid op mijn mobiel.

 

En wat betreft een inzamelingsactie : --> :blush: <--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zat er inderdaad ook aan te denken om dit te maken voor Windows Mobile. (Ik ben die ene die geen iPhone heeft)

 

Zere been (denk ik), schop schop.

 

Ik heb en wil ook geen iPhone. Er zijn zat andere veel goedkopere handsets die veel meer kunnen. (Tenzij je voornamelijk kijkt naar de userinterface, die vooralsnog alleen zo op een iPhone werkt).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

En zijn er hier trouwens mensen met een eigen webserver? Met PHP? Die ook GSAK gebruiken? En in een online versie eventueel geinteresseerd zijn?

...

 

Ik ben wel geïnteresseerd, maar ik gebruik de notes van GSAK nog niet.

Mijn homepage draait bij one.com met PHP.

 

Laat me even wat weten als je zo ver bent.

 

Tim Kerssens (timker)

Almere

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...