Spring naar bijdragen

Gsak Online


BaMoMa

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Staat er wel in hoor, in CachesTempAll staan 64 "columns": SELECT "Name" FROM "CachesTempAll";

 

 

Volgens mij zijn dat alleen de caches die ikzelf heb gevonden.

Niet alle caches die er zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ligt dat niet aan een eventueel filter dat je gemaakt hebt met de uitvoer naar sql

Ik heb alle namen van de gemaakte selectie ook de niet gevonden.

 

Een gedeelte van m'n uitvoer, om alle county's in NL met aantal caches/county in één tabel te krijgen.

 

....

MFilter Expression= regex("Netherlands",$d_Country)

SQLITECACHES Scope=Filter

$_sql="Select Distinct County,Sum(FoundCount) As FindCount from CachesTempAll Group by County Order by FindCount DESC"

....

 

De sql file staat dan in de index van gebruikte database c:/gsak/databasenaam/sqlite.db3

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ligt dat niet aan een eventueel filter dat je gemaakt hebt met de uitvoer naar sql

Ik heb alle namen van de gemaakte selectie ook de niet gevonden.

 

Een gedeelte van m'n uitvoer, om alle county's in NL met aantal caches/county in één tabel te krijgen.

 

....

MFilter Expression= regex("Netherlands",$d_Country)

SQLITECACHES Scope=Filter

$_sql="Select Distinct County,Sum(FoundCount) As FindCount from CachesTempAll Group by County Order by FindCount DESC"

....

 

De sql file staat dan in de index van gebruikte database c:/gsak/databasenaam/sqlite.db3

 

Ah. Ik snap het al. Wat jij doet met SQLITECACHES is alle caches vanuit de DBF 'kopieren' naar SQLite database op basis van je filter.

Stel dat je nog nooit één macro gedraaid hebt gaat dit niet werken. Standaard staat alles in de DBF waar ik het uit haal.

 

Maar die SQLITECACHES kende ik nog niet. Interessant om daar ook eens naar te kijken. Thanx. :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Staat er wel in hoor, in CachesTempAll staan 64 "columns": SELECT "Name" FROM "CachesTempAll";

 

 

Volgens mij zijn dat alleen de caches die ikzelf heb gevonden.

Niet alle caches die er zijn.

 

In GSAK staan zo'n 9000 caches bij mij, in cachestemp een paar honderd, zou idd de gevonden kunnen zijn, in ieder geval niet alles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou GC.com geen usernotes optie kunnen maken? :crybaby:

Dan hoeft je GSAK alleen nog een optie te krijgen (macro) om deze te uploaden naar GC.com.

 

Zou bijna nog de mooiste oplossing zijn :)

 

Ik heb het ze een paar weken geleden voorgesteld, en ze zouden er naar kijken. Hier is de discussie: Groundspeak forum. Support/reply deze discussie aldaar, en wie weet zetten ze er vaart achter... Via persoonlijke mail lieten ze weten hier naar te kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou GC.com geen usernotes optie kunnen maken? :thumbup:

Dan hoeft je GSAK alleen nog een optie te krijgen (macro) om deze te uploaden naar GC.com.

 

Zou bijna nog de mooiste oplossing zijn :P

 

Ik heb het ze een paar weken geleden voorgesteld, en ze zouden er naar kijken. Hier is de discussie: Groundspeak forum. Support/reply deze discussie aldaar, en wie weet zetten ze er vaart achter... Via persoonlijke mail lieten ze weten hier naar te kijken.

 

Dat vind ik nou echt een optie waar je wat aan hebt. :crybaby: Dat is ook de reden dat ik begonnen ben met zelf iets te maken.

Ik kan nu alleen wel stoppen met mijn projectje... Zonde van mijn tijd voor de rest. :thumbup:

 

Hmmm. Ik ga toch maar gewoon door. Ben ik lekker bezig... :)

bewerkt door BaMoMa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat voor database is CACHES.DBF eigenlijk? Kan ik die niet direct lezen met een of ander stukje MySQL of PHP code, zonder dat ik een sqlite database aan hoef te maken? Is dat MySQL?

Of is sqlite.db3 juist de file waar alles in staat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat voor database is CACHES.DBF eigenlijk? Kan ik die niet direct lezen met een of ander stukje MySQL of PHP code, zonder dat ik een sqlite database aan hoef te maken? Is dat MySQL?

Of is sqlite.db3 juist de file waar alles in staat?

 

Van wat ik nu gezien heb is het bestand CACHES.DBF (Een DBase bestand) het bestand waar het meeste in staat.

Wat ik tot nu toe heb (ruwe en hele slechte code-alert!) :thumbdown: is onderstaand:

 

PHP moet hierbij een dbase.so extension hebben

 

Met onderstaand script lees ik CACHES.DBF uit en plaats ik deze in een MySQL database.

 

<?php

De code was zo slecht dat ik deze heb weggehaald.
Ik heb inmiddels een nieuwe code die wel goed werkt.
Wat voornamelijk fout ging is dat caches met een vreemd teken niet mee werden genomen.
Dit is nu opgelost.

?>

 

En nu :beerchug:

bewerkt door BaMoMa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Werken jullie nu met de huidige versie van gsak 7.6 of met de nieuw nog in beta 7.7 Hier in is de database geupdate naar SQLite... met als gevolg een conversie van de data base. < KLIK >

 

Bedankt voor deze tip. Erg leuk, de data is nu alleen als sqlite.db3 beschikbaar en de caches.dbf is verdwenen.

bewerkt door GeoFlowers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Werken jullie nu met de huidige versie van gsak 7.6 of met de nieuw nog in beta 7.7 Hier in is de database geupdate naar SQLite... met als gevolg een conversie van de data base. < KLIK >

 

Bedankt voor deze tip. Erg leuk, de data is nu alleen als sqlite.db3 beschikbaar en de caches.dbf is verdwenen.

 

Na het installeren van de beta versie staat wel de afstand op 0.00 km.

Na wat zoeken is dit op te lossen door een wijz in gsak.ini te doen.

I have changed in the gsak.ini file the DecimalSeparator=, into DecimalSeparator=.

Now it shows the Kms correct.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je wel alle updates tot build 71 geïnstalleerd? Volgens mij stond deze fout al in de lijst.

 

Nu een fout in de Stats macro, heb dat al op het GSAK forum doorgegeven.

 

********************************************************************

Error log: 9-1-2010 11:33:42 GSAK 7.7.0.71

********************************************************************

MacVersion = 3.6.18

MacDescription = Find Statistics Generator (3.6 Release)

MacAuthor = Rutson & Lignumaqua

MacUrl = http://gsak.net/board/index.php?showtopic=...ost&p=53268

 

Current Macro: C:\gsak\Macros\FindStatGen3.gsk

 

Error in Macro at line: 8403

SQLITECACHES

 

Error=> You have an active transaction open, and this command can not be used inside a transaction. You must commit your current transaction before running this command.

 

Macro will now abort

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...