Finbar.nl Geplaatst 23 december 2009 Geplaatst 23 december 2009 Bij mijn vorige GPS(60) zette ik de caches die ik gedaan had weer terug in Mapsource en heb zo een archief van gelopen caches, met routes ed. Voordeel is ook dat wanneer een cache niet in 1 keer goed gaat, je later de cache weer terug van mapSource naar de GPS kan zetten. Maar nu ik een Oregon300 heb lukt het me niet meer om de cache terug in MapSource te zetten. De computer blijft foutmeldingen geven. Bij de helpdesk van Garmin hebben ze me niet kunnen helpen. Zijn er hier meer mensen met dit porbleem en mogelijk ook een oplossing? Van zowel MapSource als van mijn Oregon heb ik de laatste software geinstalleerd. Alvast bedankt! Finbar.nl
Remunj Geplaatst 23 december 2009 Geplaatst 23 december 2009 Nu weet ik even niet wat je precies bedoeld. Volgens mij kun je de routes en de coordinaten/wp'n terug zetten in mapsource. Maar dar is vermoedelijk niet wat jij bedoeld?
bbommel Geplaatst 24 december 2009 Geplaatst 24 december 2009 klopt, ik heb de 550 en dit is ook niet mogelijk zover ik weet. Ik moet altijd naar de oregon zelf gaan en de gpx file importeren in mapsource...
meelhopper Geplaatst 24 december 2009 Geplaatst 24 december 2009 Ik koppel de Oregon aan de PC en via Mapsource kies ik voor de menu optie Overdragen van apparaat en selecteer dan waypoints en tracks. Zodoende heb ik alle WP´s ook de onderweg aangemaakte en tracks van de gelopen cache. Deze sla ik op en een volgende keer laad ik ze weer in. Wil je ook de cache beschrijving e.d. Dan lees ik die apart in van GC.com
Finbar.nl Geplaatst 24 december 2009 Auteur Geplaatst 24 december 2009 Wat Meelhopper beschrijft is precies wat ik bedoel. Maar als ik dat bij mijn Oregon probeer krijg ik een foutmelding, die ik naar Garmin moet sturen. En zij blijken mij er niet mee verder te kunnen helpen. Ik heb net het document in de de currentmap via MapSource proberen te openen, maar krijg dan de melding dat het geen geldig MapSource document is. Het blijft een vreemde zaak, ben ik bang.
pihapper Geplaatst 21 maart 2010 Geplaatst 21 maart 2010 Bij mijn vorige GPS(60) zette ik de caches die ik gedaan had weer terug in Mapsource en heb zo een archief van gelopen caches, met routes ed. Voordeel is ook dat wanneer een cache niet in 1 keer goed gaat, je later de cache weer terug van mapSource naar de GPS kan zetten.Maar nu ik een Oregon300 heb lukt het me niet meer om de cache terug in MapSource te zetten. De computer blijft foutmeldingen geven. Bij de helpdesk van Garmin hebben ze me niet kunnen helpen. Zijn er hier meer mensen met dit porbleem en mogelijk ook een oplossing? Van zowel MapSource als van mijn Oregon heb ik de laatste software geinstalleerd. Alvast bedankt! Finbar.nl Ik heb dus gisteren mijn nieuwe orgegon 450T geregistreed en gelijk ge-update. voorheen had (heb) ik een GX60Cs met mapsource. Als ik mijn oregon aansluit via mapsource dan herkent hij hem gelijk en kan ik WP`s naar mijn oregon laden. Alleen als ik deze zelfde Wp`s weer van mijn oregon naar mapsource wil laden dan krijg ik ook een melding dat er geen Wp`s zijn. De track word wel overgeladen van de oregon naar mapsource. Dit lijkt dus veel op het zelfde probleem. WIE WEET HOE & WAT???
meelhopper Geplaatst 30 maart 2010 Geplaatst 30 maart 2010 Ik zou voor dit probleem toch eens mapsource opnieuw installeren en ook de garmin software. Bij mij werkt het prima in beide richtingen in. Steeds weer.
Crankyhenkie Geplaatst 30 maart 2010 Geplaatst 30 maart 2010 Probeer eens onderstaand advies van Garmin. Het heeft mij al vaker geholpen met mijn 400T. Het komt er op neer dat je via de verkenner naar de map Garmin op je Oregon moet gaan en daar de file "GarminDevice.xml" verwijderen (kan geen kwaad). Succes! Thank you for contacting Garmin International. When your Garmin unit is connected to the computer you should see a drive come up on your "My Computer" or "Computer". Please access the drive on your computer. Open up the "Garmin" folder. Inside that folder you should see a file named GarminDevice.xml. Delete that file. Then unplug the unit from the computer and allow it to load up. Once it has loaded completely then plug the device back into the computer and try transfer again. That should fix your issue.
Lemon Geplaatst 30 maart 2010 Geplaatst 30 maart 2010 Ik kan van mijn Oregon 550 kaarten, waypoints, routes en tracks overdragen naar MapSource op de computer (via Overdragen van menu MapSource). Dat gaat zonder foutmelding. Maar het blijkt vervolgens dat er in feite géén waypoints zijn overgedragen (terwijl er op de Oregon toch een hele lijst is te zien), en niet alle tracks (nl. niet de tracks die ik juist heb bewaard). Routes weet ik nog niet, want ik had nog geen routes in de Garmin. En ik zou graag ook de gevonden geocaches willen overdragen (de lijst die op de Garmin te vinden is onder Geocaches/Gevonden), maar daarin voorziet MapSource niet.
Finbar.nl Geplaatst 30 maart 2010 Auteur Geplaatst 30 maart 2010 Ik zou voor dit probleem toch eens mapsource opnieuw installeren en ook de garmin software.Bij mij werkt het prima in beide richtingen in. Steeds weer. Dit is geen slechte tip. Ik heb het ook een aantal keer opnieuw geprobeerd en sinds een tijd werkt alles zoals eerst bij mijn GPS60. Maar waar het precies aan heeft gelegen, ik zou het niet weten...
Team WilP Geplaatst 1 april 2010 Geplaatst 1 april 2010 Probeer eens onderstaand advies van Garmin. Het heeft mij al vaker geholpen met mijn 400T.Het komt er op neer dat je via de verkenner naar de map Garmin op je Oregon moet gaan en daar de file "GarminDevice.xml" verwijderen (kan geen kwaad). Succes! Thank you for contacting Garmin International. When your Garmin unit enz. enz. Ik zou voor dit probleem toch eens mapsource opnieuw installeren en ook de garmin software.Bij mij werkt het prima in beide richtingen in. Steeds weer. En nog werkt het niet
Zandloper Geplaatst 12 april 2010 Geplaatst 12 april 2010 Dit probleem heb ik ook. Het verwijderen van de device file werkt gedeeltelijk: dan worden wel de waypoints en routes geldaen, maar niet meer de tracks.
Team Tabak Geplaatst 12 april 2010 Geplaatst 12 april 2010 Het werkt gewoon niet. Het is lastig om de caches weer terug te laden vanuit de Oregon naar Mapsource. Waypoints kunnen wel terug, maar dan moet je de GPS benaderen via de verkenner. Dat gaat bij mij (bezit een Oregon 550T) overigens zonder foutmeldingen. Maar ik doe het volgende. Na de gedane caches exporteer ik deze via GSAK naar Mapsource (file - export - Mapsource file). Mapsource wordt dan automatische geopend en je ziet keurig de caches waar je geweestg bent. Vervolgens hang ik de GPS aan de computer (met Mapsource draaiende) en breng ik de track over naar Mapsource. Dat geeft geen foutmeldingen. Je krijgt dan een nette combinatie van gelopen, gefietste of gecachemobielde route incl. gedane caches en track. Dat bestand kun je vervolgens opslaan.
Aanbevolen berichten