oliphientje Geplaatst 12 juli 2011 Geplaatst 12 juli 2011 Ik krijg het idee, dat je de App net zo vaak moet opstarten als dat je PQ's op je Iphone hebt staan. Nee klopt niet (althans, niet bij mij). deed hij bij mij ook, ik heb de hele app verwijderd en opnieuw gedownload (dat kan gratis, omdat de app store ziet dat je het al een keer gekocht hebt). Was wel mijn Pq die ik erin had staan kwijt... Wellicht liep hij juist vast omdat ik een aantal PQ erin had staan. Dank voor de tip, dit werkte!
Team Tammo Geplaatst 12 juli 2011 Geplaatst 12 juli 2011 Ik krijg het idee, dat je de App net zo vaak moet opstarten als dat je PQ's op je Iphone hebt staan. Nee klopt niet (althans, niet bij mij). Met 4.5.1. werden de PQ wel netjes bij mij opgehaald, zonder dat de app crashte
doppie Geplaatst 13 juli 2011 Geplaatst 13 juli 2011 Bij mij lukte het waarschijnlijk ook niet omdat ik probeerde te updaten zonder dat ik 3G of wifi verbinding had. En dan kan het lang duren....
De Wijngemachtigde Geplaatst 13 juli 2011 Geplaatst 13 juli 2011 Ik heb sinds kort ook een iPhone en heb de boel nu geinstalleerd. Bij het uploaden van een PQ (voor de komende vakantiebestemmingen) krijg je de keuze uit 3 verschillende kaarten (street map, topografische, of satelliet). Ik heb elke keer gekozen voor alledrie, maar wat is jullie ervaring: Gebruik je zo ook alledrie, of eentje in het bijzonder, of geen van de kaarten en gebruik je alleen de omschrijving + coord +/- hint??
Team Tammo Geplaatst 13 juli 2011 Geplaatst 13 juli 2011 (bewerkt) Op dit moment heb ik gekozen voor alleen de topo kaarten, lijkt mij genoeg. Probleem is dat ik niet kan inschatten hoe de app de kaarten download. Het lijkt erop dat voor elke cache er een kaart gedownload wordt op je Iphone, terwijl een aantal caches zo dicht bij elkaar liggen dat ze het met dezelfde kaart af zouden kunnen. Sterker nog, net een test gedaan door met de Iphone offline te gaan, en vervolgens een opgeslagen cache uitgezocht in de omgeving van Winterberg (Dld) en aangegeven dat er naar deze genavigeerd moet worden. Ik had verwacht dat het kaartje wat ik dan te zien zou krijgen rondom de cache iets van 1 km² zou zijn.... Tot mijn verbazing bestrijkt het "kaartje" behorende bij deze cache het gebied begrensd door het vierkant : Epe , Luxemburg, Erfurt en Braunschweig. En op deze kaart alleen al passen met gemak alle andere caches uit de PQ. Dus erg nieuwsgierig of als je PQ uit 500 caches bestaat, ook 500 keer de kaart wordt gedownload, het lijkt erop dat de app het wel doet, maar ik kan het mij niet voorstellen. Als ik gelijk heb, dan hoop ik dat bij de volgende versie bij het downloaden van de kaart voor de 2 cache uit de PQ er wordt gedetecteerd dat de kaart er al is, en dan naar de 3e gaat, enz... Beetje onzinnig dat de app de hele nacht bezig is om 500 kaarten te downloaden, als het elke keer dezelfde is .... 13 juli 2011 bewerkt door Team Tammo
De Wijngemachtigde Geplaatst 13 juli 2011 Geplaatst 13 juli 2011 ... Dus erg nieuwsgierig of als je PQ uit 500 caches bestaat, ook 500 keer de kaart wordt gedownload, het lijkt erop dat de app het wel doet, maar ik kan het mij niet voorstellen. Als ik gelijk heb, dan hoop ik dat bij de volgende versie bij het downloaden van de kaart voor de 2 cache uit de PQ er wordt gedetecteerd dat de kaart er al is, en dan naar de 3e gaat, enz... Beetje onzinnig dat de app de hele nacht bezig is om 500 kaarten te downloaden, als het elke keer dezelfde is .... Ja, dat zou ik ook wel willen weten. Geen idee hoe ik dat op de iPhone kan zien of dat gebeurt of niet.
Snapernixvan Geplaatst 13 juli 2011 Geplaatst 13 juli 2011 Ik heb sinds kort ook een iPhone en heb de boel nu geinstalleerd. Gefeliciteerd! Daar ga je veel plezier aan beleven!!! Maar koop wel een goede bescherming.... Het ding is nogal kwetsbaar.... En 65 Euro voor een nieuw glaasje is veel geld!
AmdxP1986 Geplaatst 21 juli 2011 Geplaatst 21 juli 2011 Ik cache alleen maar met een iPhone 4. Mocht de app langzaam zijn of dreigen vast te lopen ga dan als volgt te werk. Druk 2x op de Homeknop, nu zie je onderaan het scherm de geopende app's. Druk nu op de Geocaching App en houd deze ingedrukt als je een rood bordje ziet met een witte streep. Druk nu op dit rode knopje, dit betekend dat de app is afgesloten. Als je de app weer opstart is deze weer normaal. Gebeurde mij een aantal keer dat de kaart traag reageerde, en met deze handelingen is het weer weg.
HereIsTom Geplaatst 21 juli 2011 Geplaatst 21 juli 2011 Goeie tip, het is sowieso handig om regelmatig alle Apps af te sluiten door 2x op de Homeknop te drukken zie je alle App die open staan. Ook is het handig om hem af en toe even helemaal uit te zetten, voor als hij kuren heeft
MacDD Geplaatst 21 juli 2011 Geplaatst 21 juli 2011 Ik cache alleen maar met een iPhone 4. Mocht de app langzaam zijn of dreigen vast te lopen ga dan als volgt te werk. Druk 2x op de Homeknop, nu zie je onderaan het scherm de geopende app's. Druk nu op de Geocaching App en houd deze ingedrukt als je een rood bordje ziet met een witte streep. Druk nu op dit rode knopje, dit betekend dat de app is afgesloten. Als je de app weer opstart is deze weer normaal. Gebeurde mij een aantal keer dat de kaart traag reageerde, en met deze handelingen is het weer weg. Na een jailbreak is er een leuk appje te vinden dat de verboden inrij bordjes al meteen laat zien na 2 maal indrukken van home. Werkt erg prettig.
roewin Geplaatst 16 augustus 2011 Geplaatst 16 augustus 2011 Goeie tip, het is sowieso handig om regelmatig alle Apps af te sluiten door 2x op de Homeknop te drukken zie je alle App die open staan. Ook is het handig om hem af en toe even helemaal uit te zetten, voor als hij kuren heeft Bedankt voor de tip. Ben sinds gisteren bezig de iPhone te ontdekken. Op voor Geocache-progjes. Bij 2x op de homeknop drukken bleek zo'n beetje alles nog open te staan wat ik sinds gisteren had bekeken. Apparaat is nu ook wat sneller.
HereIsTom Geplaatst 16 augustus 2011 Geplaatst 16 augustus 2011 Bedankt voor de tip. Ben sinds gisteren bezig de iPhone te ontdekken. Op voor Geocache-progjes. Bij 2x op de homeknop drukken bleek zo'n beetje alles nog open te staan wat ik sinds gisteren had bekeken. Apparaat is nu ook wat sneller. Dat is ook het enige nadeeltje dat ik heb kunnen vinden op de iPad
hendrikus Geplaatst 16 augustus 2011 Geplaatst 16 augustus 2011 (bewerkt) Is het zoeken van een cache met een Iphone net zoiets als het zoeken van een bron met een Wichelroede? http://nl.wikipedia.org/wiki/Wichelroede 16 augustus 2011 bewerkt door hendrikus
Aanbevolen berichten