Bunbury Junior Geplaatst 27 november 2009 Geplaatst 27 november 2009 Ik heb een iPhone met de geocaching app. Gewoon geweldig. Ik zou dit zooo graag in bv een oregon willen hebben Software is nu top, jammer dat de GPS van een 3G minder is
DSprenger Geplaatst 27 november 2009 Geplaatst 27 november 2009 Ik heb een iPhone met de geocaching app. Gewoon geweldig. Ik zou dit zooo graag in bv een oregon willen hebben Software is nu top, jammer dat de GPS van een 3G minder is Ik heb mijn (oudere) Garmin GPS60 nog wel altijd in de tas, maar eerlijk gezegd gebruik ik alleen nog maar mijn iPhone (3G). De prestaties van de GPS unit ervaar ik dan ook als ruim voldoende om op de juiste plek aan te komen, zelfs in de bossen!
Squadra Bolla il Mazzo Geplaatst 13 december 2009 Geplaatst 13 december 2009 Hi alvorens deze aan te schaffen even een vraagje of ik ook met een offline db gebruik kan maken van deze app. Ik wil namelijk niet in het buitenland continue online zijn, want dan gata een weekendje cachen in Stockholm wel erg in de papieren lopen. Als iemand hier andere tips voor heeft, dan hoor ik het graag. GSAK voor de iPhone zou bijv niet gek zijn ... gr René
zmasterjl Geplaatst 18 december 2009 Geplaatst 18 december 2009 welk programma beste geschikt voor HTC Hero,wie heeft er ervaring mee? Twijfel over aanschaf HTC touch HD of HTC hero.
DSprenger Geplaatst 7 januari 2010 Geplaatst 7 januari 2010 De 3.0.1 versie is inmiddels ook uit. NEW IN THIS VERSION This quick update addresses a few issues and geocacher requests: -Your music will now continue playing while the application is running. -The animation/zooming features on the map interface have been improved. -The speed of the map interface has been improved. We have more great features in the works for the next version of this application.
GpsopdeFiets Geplaatst 17 maart 2010 Geplaatst 17 maart 2010 Weet iemand ook of je bij de Groundspeak geocaching app. voor de iphone ook direct coordinaten kan invoeren?
team nessa Geplaatst 17 maart 2010 Geplaatst 17 maart 2010 Waarom zou je dat willen? Alle caches zijn opvraagbaar met coördinaten via de applicatie.
TuuronTour Geplaatst 17 maart 2010 Geplaatst 17 maart 2010 Waarom zou je dat willen? Misschien omdat hij een volgend wp van een multi wil kunnen invoeren om naartoe te navigeren?
Ringeling Geplaatst 17 maart 2010 Geplaatst 17 maart 2010 (bewerkt) Weet iemand ook of je bij de Groundspeak geocaching app. voor de iphone ook direct coordinaten kan invoeren? Ja hoor, in de kaart-modus staat links in het midden een knop met vlaggetje en een +, als je daarop klikt dan kun je waypoints invoeren met coördinaat. Door aan de draaiwieltjes te draaien kun je het coördinaat voor een waypoint maken en ook kun je het waypoint een nummer geven. Vervolgens kun je met de iPhone (3Gs met GPS en kompas) naar het waypoint navigeren. 17 maart 2010 bewerkt door Ringeling
team nessa Geplaatst 18 maart 2010 Geplaatst 18 maart 2010 Waarom zou je dat willen? Misschien omdat hij een volgend wp van een multi wil kunnen invoeren om naartoe te navigeren? Ja, dat zou kunnen. Daar zou ik toch liever de "gewone" gps voor gebruiken.
GpsopdeFiets Geplaatst 8 april 2010 Geplaatst 8 april 2010 Bedankt! dat beantwoordt mijn vraag. Tuurlijk is het veel makkelijker om dit met een Garmin GPS-ontvanger te doen, maar ik vond het zo raar dat dit op de iphone niet zou kunnen. Had ook al een paar gratis apps gevonden die dit konden, maar Groundspeak blijft toch leading. En eigenlijk wil je gewoon 1 app hebben die alles kan.
Ringeling Geplaatst 7 juli 2010 Geplaatst 7 juli 2010 (bewerkt) Zojuist de iPhone Groudspeak applicatie update naar 4.0 gedownload. De applicatie is een stuk sneller geworden op mijn iPhone 3Gs. De cachebeschrijving is sneller geladen dan voorheen. Wel jammer dat je hem niet landscape kunt bekijken, want hij draait niet mee, zoals bij andere applicaties als je de iPhone draait. Ook de kaartfunctie is uitgebreider nu. Je kunt nu ook trackables loggen via de applicatie en foto's bij je log plaatsen bij de field notes. Oftewel loggen in het veld met de iPhone en tegelijk foto's die je met de iPhone hebt gemaakt aan je log toevoegen. De hele opmaak vd applicatie is aangepast. Aankondiging versie 4.0 van iPhoneclub.nl Maar er zijn nog wel wat verbeterpunten. Zie: Opmerkingen van Groundspeak review van het .com-forum 7 juli 2010 bewerkt door Ringeling
Tazzieman Geplaatst 16 juli 2010 Geplaatst 16 juli 2010 Na deze berichten gelezen tehebben heb ik vol plezier het programma, versie 4 , op de iphone van mijn dochter gezet. gisteren het bos in, met de iphone, en met mijn HTC HD met Geocacher, ik stond met de HTC boven de cache en met de phone moest ik nog bijna 1 km. ik heb hem gisteren vaker geprobeerd en vandaag ook nog echter de lokatie van de HTCis prfect en de iphone geeft zeer regelmatig een verkeerde gps lokatie aan. weet iemand waar deze afwijking inzit ? ik heb al zitten zoeken in de iphone of ik ies kon instellen bij gps maar dat kan ik niet vinden.
Ringeling Geplaatst 16 juli 2010 Geplaatst 16 juli 2010 (bewerkt) De nauwkeurigheid vd GPS vd iPhone is inderdaad niet optimaal, maar een afwijking van een kilometer is wel heel erg veel. Ik gebruik de iPhone vooral voor het opzoeken van caches in de buurt, de beschrijving, hints en voorgaande logs en om field notes te maken om te loggen in het veld. Maar voor het echte GPS-werk heb ik altijd mijn Garmin 60CSx bij me, want die is op dat gebied uiteraard veel beter. Maar de combinatie van deze 2 apparaten vind ik helemaal top, want sinds ik de iPhone heb ben ik voor 99,9% paperless aan het geocachen. 17 juli 2010 bewerkt door Mr.Atari quote verwijderd, aangehaald bericht staat er boven. Forumleden begrijpen dan best wel dat je daarop reageert.
Ringeling Geplaatst 12 augustus 2010 Geplaatst 12 augustus 2010 (bewerkt) Inmiddels is de (gratis) navigatie-applicatie Waze beschikbaar. Je kunt het installeren op je iPhone (of andere telefoon/ iPad met mobiel internet) en dan moet het programma werken als navigatie. Ik heb het nog niet getest, maar de eerste indrukken van deze applicatie zijn goed. Het kaartmateriaal is weliswaar nog niet compleet, maar door Waze al rijdende te gebruiken werk je mee aan het verbeteren van het kaartmateriaal. Overigens bouwt Waze het kaartmateriaal erg snel op op de iPhone, zeker vergeleken met het kaartmateriaal van de Groundspeak applicatie. Ook kun je onderweg met andere Waze gebruikers chatten (ping versturen). Een optie die mogelijk ook voor geocaching aardige functionaliteit kan toevoegen. En er zitten nog diverse andere mogelijkheden in Waze. Waze in NetherlandsStatus: The driving community in Netherlands has only recently begun developing, so it'll take a bit of time until waze begins to deliver its full value in your area. Note that when starting out, there may be no map at all and you'll need to actually pave the roads as you go. If you like mapping, though, it's a great time to get involved and you'll have a ton of fun! 12 augustus 2010 bewerkt door Ringeling
Aanbevolen berichten