Spring naar bijdragen

Kinderwagen Mee Op Cache Tocht


Ozzy's Team

Aanbevolen berichten

Wij zijn nog nieuw in de geocache wereld maar hebben wel 2 kinderen (net 3jr en 6wkn) en houden van wandelen. Liefst op paadjes die wat minder kinderwagenvriendelijk zijn. En dat is geen enkel probleem want ik ben, sowieso, een groot voorstander van een draagdoek. Ik wil dan ook meteen even doorgeven dat een doek véél economischer is voor je kind dan welk ander draagsysteem dan ook. Je kan je kind op buik, rug en heup dragen en het is echt ideaal. Je kan uiteraard elk 1 dragen maar 1 persoon kan op die manier ook 2 kindjes dragen (een vriendin van mij draagt zo haar baby én peutertje bijv.)

 

Let wel op dat je geen doek neemt van tricot voor kindjes die al wat meer gaan wegen. Een geweven doek is steviger en vaak aanzienlijk minder warm (ik heb een girasol, dat is dus de merknaam.)

 

Onze oudste loopt zelf maar voor als ze moe is hebben we een zogenaamde ringsling, een kortere draagdoek met ringen eraan (google), daar kan ze dan inzitten op mijn heup wat nogal scheelt. Zo kunnen we haar met gemak eens een stukje tillen wat nog keigezellig is ook. Onze baby (6wkn) dragen we in een doek op buik of rug. Ik meestal de buik want dat vind ik gezelliger, kun je eens een kusje op het bolleke geven he :thumbup:

 

En voeden, ja ik geef de borst dus voor mij is het geen issue, maar fles is toch ook geen probleem..? Niemand die zegt dat melk perse elke keer 37 graden moet hoor. Er zijn zelfs kleine kant-en-klare pakjes nutrilon in de supermarkt. Even openscheuren, in een fles en klaar. Het enige puntje kan zijn dat je kindje zelf meer gediend is van goed doorverwarmde inhoud :lol1:

bewerkt door Hasselbraam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik wil dan ook meteen even doorgeven dat een doek véél economischer is voor je kind dan welk ander draagsysteem dan ook.

 

En voeden, ja ik geef de borst dus voor mij is het geen issue, maar fles is toch ook geen probleem..? Niemand die zegt dat melk perse elke keer 37 graden moet hoor. Er zijn zelfs kleine kant-en-klare pakjes nutrilon in de supermarkt. Even openscheuren, in een fles en klaar. Het enige puntje kan zijn dat je kindje zelf meer gediend is van goed doorverwarmde inhoud :thumbup:

 

Is het nu economischer of ergnomischer voor het kind? ;)

Maar ik zie het nog niet gebeuren, met onze tweeling in de draagdoek geocachen, dus lekker in de wagen die jongens :P

En die wagen hebben wij voor ze betaald, dus economisch gezien geen probleem voor ze

 

En de dochter van 2,5 die kan lopen, voorop de wagen zitten of op het plankje er achter staan. En anders gaat ze op mijn nek :lol1:

IMG_1740.jpgIMG_1752.jpg

Best handig toch zo'n wagen? En mijn nek werkt ook prima! HOP PAPA! HOP!

 

Voor voeden gebruiken we gewoon de thermosfles met heet water en flesjes koud water, werkt ook prima hoor... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben helemaal fan van de Ergo baby carrier. Zowel handig voor grotere als kleinere kinderen. Kan op buik, rug en eventueel heup gedragen worden. Is relatief klein op te vouwen zodat hij in de rugzak past en ze kunnen er ook lekker in slapen. Ook ergonomisch voor ouders en kids.

Maar voor een tweeling moet je er wel weer twee hebben natuurlijk...

 

Verder kun je ook pocket queries maken en daarbij selecteren op het icoontje buggy vriendelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij wandelen hier met de kids ( net 3 en bijna 2 ) op verschillende manieren. Ligt eraan op wat voor terrein de cache ligt.

 

We hebben een duo-wandelwagen waar de kids naast elkaar zitten. We hebben het al een aantal keer meegemaakt dat we net niet door een hekje pasten in een natuurgebied.

Kids en spullen eruit, wandelwagen in elkaar klappen, door het hekje met zijn allen, wandelwagen weer in elkaar, kids en spullen erin en weer op pad.

Vervelender zijn trapjes. Naar beneden is te doen, naar boven is toch een heel gedoe.

 

Verder zitten de kids of in een draagdoek of in een rugdrager. Laatste heeft net onze voorkeur omdat onze kleine, smalle kindjes er niet echt comfortabel inzitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij cachen eigenlijk met twee "hulpmiddelen": Ten eerste hebben we de Speedy van Quinny veel gebruikt, en gewoon proberen is het motto. Wanneer het niet gaat, ga je toch gewoon terug? Met één kind in de Speedy kunnen multi's van 5 km nog geen probleem zijn, want de kleine valt meestal in slaap.

Nu we twee kleine geocachers hebben, is dit anders, want de Speedy kunnen geen twee kindjes in. Hiervoor hebben de Rambler Daytrack aangeschaft:

401R_Rambler_Daytrack.png

Hierin kan een kinderzitje geplaatst worden (evt zelfs twee) en kunnen in totaal vier kinderen zitten. Ook de Rambler heeft de nodige bergen en smalle paadjes bedwongen en gebruiken we nu met onze 3,5 jarige en 2 jarige nog steeds met veel plezier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties. Het blijft goed opletten met welke cache we uitzoeken. Maar ondertussen zijn de kids al een paar keer mee geweest. Lekker hobbelen door de bossen.

Maar het is dan wel zo dat we cachen in zuid-limburg. Hier is het soms veel duwen geblazen en valt het soms wat tegen. Maar nu de meiden al iets groter worden kunnen ze ook al tegen wat meer stootjes en bobbels in de bossen.

Nu nog een beetje mooier weer en dan kunnen we weer lekker op pad.

bewerkt door Ozzy's Team
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties. Het blijft goed opletten met welke cache we uitzoeken. Maar ondertussen zijn de kids al een paar keer mee geweest. Lekker hobbelen door de bossen.

Maar het is dan wel zo dat we cachen in zuid-limburg. Hier is het soms veel duwen geblazen en valt het soms wat tegen. Maar nu de meiden al iets groter worden kunnen ze ook al tegen wat meer stootjes en bobbels in de bossen.

Nu nog een beetje mooier weer en dan kunnen we weer lekker op pad.

 

En rond die tijd maken we er een "joint venture" van met twee kinderwagens....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...