Wilxlii Carrotte Geplaatst 1 december 2003 Geplaatst 1 december 2003 Recentelijk is mij opgevallen, dat zomaar twee caches van het toneel zijn verdwenen . Het betreft: thanks for warning by zowaar! en Zoek een pomp. Search for a pump by Lowlandfamily . Beide caches werden enthousiast door cachers gelogd. Ik ken nog wel meer van dat soort caches, vooral Amerikaanse . Gaan die ook binnenkort van het scherm? Of wordt er lukraak willekeurig hier en daar wat verwijderd? Ik kan het echt niet volgen. Zelf was ik al eerder de klos bij het aanbieden van een nieuwe cache. Volgens de mensen die ik erover sprak een sociale cache: hè wat sneu . Overigens werd mijn Hokjesgeest NL in eerste instantie ook gearchiveerd. Een maand later opnieuw zonder enige verandering opnieuw aangemeld en plots wel goedgekeurd. Moet ik vrezen dat die ook binnenkort in de archiefzee verdwijnt? Ik denk dat we hierin tamelijk machteloos zijn, omdat daro wordt bepaald wat wel en niet mag, of vergis ik mij en is er wel degelijk wat mogelijk?
Peetee Geplaatst 1 december 2003 Geplaatst 1 december 2003 Ik denk dat we hierin tamelijk machteloos zijn, omdat daro wordt bepaald wat wel en niet mag, of vergis ik mij en is er wel degelijk wat mogelijk? Ik denk ook dat de cachers steeds meer beperkt worden door wat men daro correct vindt. Lees de (onlangs weer bijgewerkte) guidelines maar eens door.
Wilxlii Carrotte Geplaatst 1 december 2003 Auteur Geplaatst 1 december 2003 Lees de (onlangs weer bijgewerkte) guidelines maar eens door. Ik lees daarin niets over het archiveren van bestaande caches. Het gaat alleen over het approven van nieuw aangemelde caches. Of kijk ik weer niet goed?
gr2 Geplaatst 1 december 2003 Geplaatst 1 december 2003 Mmm, deze zaak is toch al in fora aan de orde geweest? Volgens ons wil men aan gene zijde van de oceaan voorkomen dat elke Europese lantaarnpaal of wegwijzer tot geocache wordt verklaard en uitgebreid fotografisch gedocumenteerd wordt opgeslagen in de .com-database, met alle kosten van dien. Het Cairnteam kan zich hier wel iets bij voorstellen.
Peetee Geplaatst 1 december 2003 Geplaatst 1 december 2003 Ik lees daarin niets over het archiveren van bestaande caches. Het gaat alleen over het approven van nieuw aangemelde caches. Of kijk ik weer niet goed? First and foremost please be advised there is no precedent for placing caches. This means that the past approval of a similar cache in and of itself is not a valid justification for the approval of a new cache. If a cache has been posted and violates any guidelines listed below, you are encouraged to report it. However, if the cache was placed prior to the date when a guideline was issued or updated the cache is likely to be “grandfathered” and allowed to stand as is. Ik lees dit zo: Als een cache niet aan de richtlijnen voldoet, dan zal deze worden afgekeurd. Maar als een cache al geplaatst was voordat de vernieuwde richtlijnen geactiveerd waren, zal deze hoogstwaarschijnlijk ongemoeid worden gelaten. De twee eerstgenoemde caches zijn aangemeld na het ingaan van de nieuwe regels (tenminste zo lees ik het) en zijn volgens Erik ten onrechte goedgekeurd. Die goedkeuring is door hem nu alsnog teruggedraaid. Ik denk dat dat lot meerdere caches kan overkomen.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 1 december 2003 Geplaatst 1 december 2003 [...]Ik ken nog wel meer van dat soort caches, vooral Amerikaanse . Gaan die ook binnenkort van het scherm? Of wordt er lukraak willekeurig hier en daar wat verwijderd? Ik kan het echt niet volgen[...] Als ik de log bekijk van de eerste cache die hier gemeld wordt dan zie ik staan een bericht: "November 28 by ~erik~ (erik88l-r) (733 found) Cache apparently approved in error. There is a moratorium on locationless caches. Please do not submit locationless caches at this time, please do not log this locationless cache. It has been archived and future logs will be deleted. Regards, erik - geocaching.com admin" en de tweede cache bevat een dergelijk bericht met erbij : "... Please see the groundspreak forums for updates to the status of locationless caches. I am not deleting the logs already posted.... " Voor een eerdere discussie alhier over virtual caches zie het draadje Virtual of Locationless, Hoe krijg je het ge-approved? Dus: per ongeluk goedgekeurde virtuele en locationless caches worden alsnog ge-archiveerd.
flupke_chello Geplaatst 1 december 2003 Geplaatst 1 december 2003 Caches near or under public structures deemed potential or possible targets for terrorist attacks. These include but are not limited to highway bridges, dams, government buildings and airports. Weer een voorbeeld van hoe paranoide de Amerikanen aan het worden zijn. Dit betekent dus: Geen caches bij kerken (Instanbul) Geen caches bij hotels (Irak) Geen caches in landen in het Midden Oosten (teveel dreiging voor bronnen van terroristen) Geen caches bij hoge gebouwen Geen caches in landen die Amerika steunen of mensen naar Irak zenden (Uitspraak van Bin Laden) En zo kunnen we vast nog wel even doorgaan. En trouwens wat is dichtbij? minder dan 150 ft volgens .com. Maar een explosie van een of andere autobom reikt wel iets verder. Nee, als de Amerikanen zo gaan beginnen, zeg dan niets. Het is juist hun '*&^%$#@! the world, we're in control' instelling die het zover heeft laten komen. Oftewel, zoals Bruce Willis laatst in een interview zei: I've been to Amsterdam many times and I do love that country hehe, dat lucht op Flupke
Wilxlii Carrotte Geplaatst 1 december 2003 Auteur Geplaatst 1 december 2003 Dank prof voor het wijzen op een ander draadje over dit onderwerp . Heb dat eens doorgelezen en opgemerkt dat je niet weg bent van virtual caches . Daar kan ik me inderdaad wel iets bij voorstellen. Een misschien toekomstige wildgroei aan niet-geocache-achtige uitstapjes, daar zit ik ook niet op te wachten. Het moet natuurlijk wel geocachen blijven, dus op stap met het gps-je door stad en land where you are the search engine . Het is me intussen mede door de reacties (dank) al wat duidelijker waar geocaching.com mee bezig is. Ze zijn daro dus bezig met een herkeuring. Virtuele caches die in hun ogen niet in orde zijn, maar na een bepaalde datum (welke?) zijn goedgekeurd, worden alsnog afgekeurd en zonder pardon gearchiveerd . There are we beautiful ready with.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 1 december 2003 Geplaatst 1 december 2003 Zeker, Williii Carrotte dat heb je goed gelezen: ik ben niet weg van virtuele en locationless caches. Maar ik moet toegeven dat zo'n "cache" als Hokjesgeest NL een heel aardig idee is, enigszins verwant aan confluence punten hunten en zo te zien geeft het ook aan de diverse meedoeners veel plezier en lol! En al de moeite die men doet om fraaie beelden te maken; dat verdient zeker wel een "cache found" puntje
Kruimeldief Geplaatst 4 december 2003 Geplaatst 4 december 2003 En trouwens wat is dichtbij? minder dan 150 ft volgens .com. Niet dat het er verder ook maar iets toe doet, maar moet dit geen 0,1 mile zijn? Scheelt toch 300 meter Of hebben ze dat ook al weer aangepast? Het lijkt onze regering wel. Die doen er ook alles voor om asociaal te worden. GRTZ Kruimeldief , die zich heeft voorgenomen om zich het gehele jaar niet meer te ergeren aan die jokers uit de States. Die paranoia's uit de overzeese gebiedsdelen moeten nog sneller nog gekker gaan doen en dan hebben we in notime zoveel medestanders dat een Nederlandse Database geen utopie meer blijkt te zijn. Man wat ben ik blij dat ik die baan daar aan de overkant niet heb angenomen. Voor geen geld ter wereld zet ik ook maar een voet aan de grond DARO.
JandeBeHanger Geplaatst 4 december 2003 Geplaatst 4 december 2003 (bewerkt) 9 april 2007 bewerkt door JandeBeHanger
Kruimeldief Geplaatst 5 december 2003 Geplaatst 5 december 2003 Nu hebben we het weer over hoe die A's weer strengere regels gemaakt hebben.Dan vraag ik mij af hoe ze ooit deze cache: http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...37-bc3808e67867 goedgekeurd hebben. Of is er een speciale regeling voor bezetters? Henk, die gasten in Irak is een en al Hosanna voor de thuisblijvers. Nu zijn het nog helden. Als ze terugkomen zijn ze de verschoppelingen van Amerika Eigen mensen eerst geldt voor hun.... GRTZ Kruimeldief Hoe beter ik de mensen ken, hoe meer ik van mijn computer ga houden.
Wilxlii Carrotte Geplaatst 5 december 2003 Auteur Geplaatst 5 december 2003 Het is me intussen mede door de reacties (dank) al wat duidelijker waar geocaching.com mee bezig is. Ze zijn daro dus bezig met een herkeuring. Virtuele caches die in hun ogen niet in orde zijn, maar na een bepaalde datum (welke?) zijn goedgekeurd, worden alsnog afgekeurd en zonder pardon gearchiveerd . There are we beautiful ready with. Van mij mag dit draadje wel stoppen, want ik weet (en heb al aangegeven dat ik weet) waar .com mee bezig is.
Aanbevolen berichten