Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik ben op zoek naar informatie over de kaarten die standaard gelevberd worden op de Oregon 400T.

In principe zou de Oregon 300 voldoen aan mijn wensen. Wel vertoeven wij regelmatig in Duitsland (en Belgie). De ervaring heeft inmiddels geleerd dat een gedetaileerde kaart (hoogtelijnen!!!) dan geen overbodige luxe is.

Wij begrepen dat er op de Oregon 400T "redelijk gedetailleerde kaarten" voorgeinstaleerd zijn. Zou iemand een schermafbeelding van die kaarten kunnen plaatsen onder het motto: "Een foto zegt meer dan 1000 woorden".

Dank!

Geplaatst

Hoogtelijnen kan je wel vergeten op de standaardkaarten in de 400T. Daar heb je toch echt een topografische kaart voor nodig. Het extra kaartmateriaal op een 400 is alleen handig als je naar de VS gaat. Er wordt standaard TOPO US meegeleverd. Ik heb recentelijk zelf een Oregon 300 gekocht. De losse topo doet het prima op deze GPSr.

Geplaatst

We hebben zelf de 400T en kan uit ervaring zeggen dat de nauwkeurigheid binnen de bebouwde kom redelijk goed is.

Maar de nadruk ligt wel op bestrate wegen. Kleinere wandelpaden ontbreken en ook een groot aantal waterwegen staan niet op de kaart.

Zo ontbreekt bij mij in het dorp een 35 meter breed kanaal dat al decennia lang dwars door het dorp loopt.

Da's toch wel sneu als je aan de verkeerde kant staat en denkt rechtdoor te kunnen lopen.

Ik heb momenteel voor NL de OpenStreetMap versie eropstaan en die vindt ik tot nu toe beter.

Geplaatst

Plaatjes...

hier een stukje uit de Harz (in de buurt van St AndreasBerg)

272.jpg

iets verder ingezoomd

478.jpg

dus wel degelijk hoogtelijnen; overigens heb ik 'terrainshading' uitgezet omdat er anders 'schaduwen'op de kaart getekend worden om de hoogte zichtbaar te maken.

en zo ziet het eruit met de duitse topo (versie 3)

460.jpg

Geplaatst
Hoogtelijnen kan je wel vergeten op de standaardkaarten in de 400T. Daar heb je toch echt een topografische kaart voor nodig. Het extra kaartmateriaal op een 400 is alleen handig als je naar de VS gaat. Er wordt standaard TOPO US meegeleverd. Ik heb recentelijk zelf een Oregon 300 gekocht. De losse topo doet het prima op deze GPSr.

Zo te lezen heb je een amerikaans model ingevoerd of laten invoeren.

Ik meen dat de 400T dezelfde kaarten heeft als de 550T en die zijn zoals de Kalkendotters laten zien redelijk goed gedetailleerd. Je kunt er ook best op/mee geocachen: voordat de topo's er kwamen zouden we heel tevreden geweest met die kaarten. Mooie heldere kleuren ook.

@Kalkendotters: hoe komt het dat jouw kaarten afstanden ed. in ft/feet vermelden. Ik heb gewoon meters ed. (550T).

Geopatra.

Geplaatst

Als bezitter van de Oregon 300 heb ik natuurlijk geen beeld van de kaarten op de 400. Maar we zijn twee weken geleden naar Duitsland (Moezel) geweest. En voor die gelegenheid een Duitse freewarekaart met hoogtelijnen (per 10 mtr) op de 300 gezet. En dat werkt prima. Al moet je van het wegennet geen TT-kwaliteit verwachten. Maar voor in het veld voldoen deze freeware kaarten prima. Wij wandelden voornamelijk over smalle bos/bergpaadjes.

Geplaatst

Niet helemaal waar. Op de 550T staat een basiskaart van 3.543.232 kb en op de 400T is deze kaart 2.257.280 kb. Wat uiterlijk het verschil is weet ik niet maar op de OR-550T is het bestand ruim 1 GB groter.

Ik meen dat de 400T dezelfde kaarten heeft als de 550T en die zijn zoals de Kalkendotters laten zien redelijk goed gedetailleerd. Je kunt er ook best op/mee geocachen: voordat de topo's er kwamen zouden we heel tevreden geweest met die kaarten. Mooie heldere kleuren ook.

Geopatra.

Geplaatst

Bedankt voor de hulp tot nu toe. Ik moet toch nog even goed nadenken over wat wijsheid is in ons geval. Of de Oregon 300 + TOPO kaarten van BE en DEU (NL hebben we) of de Oregon 400T. Voorlopig kunnen we nog lekker uit de voeten dus het heeft geen haast.

Geplaatst
overigens heb ik 'terrainshading' uitgezet omdat er anders 'schaduwen'op de kaart getekend worden om de hoogte zichtbaar te maken.

Waar doe je dat?

Ik wist niet dat dat kon...

Geplaatst
overigens heb ik 'terrainshading' uitgezet omdat er anders 'schaduwen'op de kaart getekend worden om de hoogte zichtbaar te maken.

Waar doe je dat?

Ik wist niet dat dat kon...

Stel in

Kaart

Geavanc. kaartinst.

Shaded Relief (valt me nu op dat die term nog niet is vertaald :crybaby: )

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...