Team Vaesje Geplaatst 3 oktober 2010 Share Geplaatst 3 oktober 2010 Een paar weken geleden stond er een 2 pagina groot artikel in het Limburgs Dagblad. Eens kijken of ik dat nog kan vinden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Team Vaesje Geplaatst 3 oktober 2010 Share Geplaatst 3 oktober 2010 (bewerkt) Zie onder:D 3 oktober 2010 bewerkt door Team Vaesje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peetee Geplaatst 3 oktober 2010 Share Geplaatst 3 oktober 2010 Ik kom op een inlogpagina. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Team Vaesje Geplaatst 3 oktober 2010 Share Geplaatst 3 oktober 2010 Ow, dat kan ik zal even een screenshotje maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Team Vaesje Geplaatst 3 oktober 2010 Share Geplaatst 3 oktober 2010 (bewerkt) Als het goed is lukt dit wel. Ik ben met nog iets bezig als dit ook niet zou werken 3 keer is scheepsrecht. Dit werkt:D 3 oktober 2010 bewerkt door Team Vaesje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peetee Geplaatst 3 oktober 2010 Share Geplaatst 3 oktober 2010 Ja, ik kan het nu zien. Maar de lettertjes zijn te klein om te kunnen lezen. Bij vergroten wordt het onleesbaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Team Vaesje Geplaatst 3 oktober 2010 Share Geplaatst 3 oktober 2010 Hier is de gekopiëerde tekst. Geocaching is een avontuurlijk, modern, sportief spel. Een combinatie van een zoektocht met behulp van satelliet en GPS ontvanger naar een verborgen ‘schat’ en een stevige, gezonde, wandeling. Geocaching is een avontuurlijke sport voor jong en oud; ideaal voor het hele gezin. Je combineert het nuttige, de wandeling, met het aangename, de spannende jacht naar een verborgen schat, de cache. De route van de wandeling wordt bepaald aan de hand van aanwijzingen van je GPS ontvanger. Uiteindelijk kom je uit op een plek waar een cache verborgen ligt. Geocaching kent in Nederland inmiddels tienduizenden actieve schatzoekers. Wereldwijd doen aan dit GPS-spel, dat in 2000 werd uitgevonden, ongeveer 4 tot 5 miljoenen mensen mee. Verspreid over Nederland en België liggen al ruim 15.000 caches; wereldwijd zijn dat er meer dan 1,4 miljoen. En het aantal caches stijgt nog dagelijks. Community Irene en Ruud Kunnen uit Weert, al enkele jaren actieve geocachers, hebben al 111 verschillende caches gescoord. Allemaal nauwgezet bijgehouden op hun privé internetpagina’s bij de Nederlandse Geocaching community. Schatten die ze, aan de hand van computeraanwijzingen en door opdrachten in het veld tijdens de zoektocht op te lossen, wisten op te sporen. Het sportieve, reislustige stel ging niet alleen op schattenjacht in eigen stad en streek. Ook op meer exotische plaatsen zoals midden op de Brooklyn Bridge en Union Square in New York of hoog op een berg in Alice Springs, Australië vonden ze al caches. ,,In Kuala Lumpur in Maleisië ondernamen we ooit een cache- wandeling die bijna een hele dag duurde. Dat was een wel heel speciale manier om die stad te verkennen”, kijkt Irene terug. ,,We kwamen op plekjes waar de doorsnee toerist nooit komt. Een cache wandeling is immers altijd uitgestippeld door mensen die hun stad of streek kennen als hun binnenzak..” Hoogtemeters Voor Ruud vormt iedere cache een dubbele uitdaging. ,,Je maakt een fl inke wandeling maar het is in niets te vergelijken met het dagelijkse rondje met de hond door het bos of een uurtje Nordic Walking. Het terrein varieert afhankelijk van de streek. Soms loop je door een heuvelachtig gebied, dan weer door een bos of moeras. Zelfs kropen al eens door een grot in de Ardennen. Belangrijk is ook dat je voortdurend je hersens erbij houdt want je krijg soms behoorlijk complexe opdrachten voorgelegd”, vertelt hij. ,,Je loopt, zonder dat je er erg in hebt, toch heel wat kilometers. En als je bijvoorbeeld in de Ardennen bent, leg je zo ongemerkt ook heel wat hoogtemeters af.” Ruud zal niet vlug vergeten hoe hij in Alice Springs ooit een ‘makkelijke schat’ nog even snel voor het eten wilde scoren. ,,Volgens de GPS ontvanger was die cache slechts 800 meter van de plek waar ik me bevond, verwijderd. Maar om er te komen moest ik uiteindelijk wel ruim 400 meter klimmen en heb ik 6 tot 8 kilometer gelopen.” De GEO-CACHE Een cache, stevig, watervrij opgeborgen in een afsluitbare trommel of doos kan verschillende onderdelen bevatten. Wat er altijd inzit is een logboek. Dit logboek bevat informatie over de persoon die de cache geplaatst heeft. Mensen die de schat vinden, noteren dat ook in dit logboek. Bovendien kunnen er, bij de wat grotere caches, ook kleinere ruilvoorwerpen, goodies, in de doos zitten. De vinder mag als beloning één goodie meenemen mits hij zelf een eigen goodie van vergelijkbare waarde teruglegt. Ook kunnen er travelbugs of geocoins in een cache zitten, die gevolgd kunnen worden, de trackables. Het is de bedoeling dat een vinder zo’n voorwerpje meeneemt en later in een andere cache stopt. Dit wordt ook via internet gemeld. Zo kan de reis van zo‘n trackable via internet gevolgd worden. TEKST: VINCENT VAN DEN BERG Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peetee Geplaatst 3 oktober 2010 Share Geplaatst 3 oktober 2010 Hier is de gekopiëerde tekst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de-fam Geplaatst 6 oktober 2010 Share Geplaatst 6 oktober 2010 Morgen in het plaatselijke weekblad "De Katwijkse post" dit artikel klik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peetee Geplaatst 6 oktober 2010 Share Geplaatst 6 oktober 2010 En dat zijn jullie op de foto, neem ik aan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de-fam Geplaatst 6 oktober 2010 Share Geplaatst 6 oktober 2010 En dat zijn jullie op de foto, neem ik aan? Je mag nooit meer raden.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Team Vaesje Geplaatst 6 oktober 2010 Share Geplaatst 6 oktober 2010 Waar ik me soms over verbaas dat het zo vaak in de krant staat en nog weten 9 van de 10 mensen niet wat geocaching inhoud. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast JackHoe Geplaatst 6 oktober 2010 Share Geplaatst 6 oktober 2010 Ik lees geen krant Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Team Vaesje Geplaatst 6 oktober 2010 Share Geplaatst 6 oktober 2010 Ik lees geen krant Oké, dat kan natuurlijk ook . Ik moest voor het plaatsen van mijn geocache toestemming vragen aan de gemeente. Op geen enkele site van geen enkele gemeente staat iets over geocachen vermeld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peetee Geplaatst 23 oktober 2010 Share Geplaatst 23 oktober 2010 Grappig filmpje: . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten