Spring naar bijdragen

Wie Helpt Mij... Paddestoelen Zoeken?


Greatwhitexxl

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Vanmiddag in het bos bij Raalte gewandeld. Er staan heeeeeeeeel veeeeeeeeeel paddestoelen. Grote, kleine, rode, bruine, gele, enz.

GC1Q1TZ Nabij het Raalterwoold. Kijk maar bij de log, daar heb ik foto's bijgevoegd. Leuke wandeltocht. Zou wel laarzen aan doen als het heeft geregend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezien de omgeving die je aangeeft heb je minder kans om die paddestoelen te vinden.

Vorige week er toevallig 1 tegengekomen in de omgeving van Vogelenzang. (geen cache). Dat ligt stukje onder Haarlem.

Volgens mij staan ze meer in het oosten van het land. Dus een keer die kant op misschien.

Bij ons rond het duingebied zijn ze zeldzaan in ieder geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaar mijn verzoek: als er iemand tijdens het cachen in de omgeving ruwweg tussen Haarlem en het Gooi vliegenzwammen ziet staan, zou je mij dan de lokatie (en de bijbehorende cache) door willen geven?

 

Dank vast!

 

 

Vandaag tijdens het lopen van GC1PM41, [GME2009] Het bos van de Kluiszenaar, bij Hilversum een paar vliegenzwammen gezien.

Een mooie stond op N52 15.229 E5 09.046. Een foto komt bij ons log.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Paddestoelen? Lekker smikkelen en smullen! Alhoewel...

 

Giftige paddenstoelen doden vrouw

ZOUTKAMP - Een 65-jarige vrouw uit Zoutkamp is begin deze week in een ziekenhuis in Groningen overleden na het eten van giftige paddenstoelen.

De vrouw was deskundig op het gebied van kruiden en zwammen en at wel vaker zelfgeplukte paddenstoelen. Toch deed een maaltje zwammen begin deze week haar de das om.

Giftige paddenstoelen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen hartelijk bedankt voor de reacties en de PB's. Vandaag het bos van de kluizenaar gedaan en... vliegenzwammen te over.

 

Ach, het regende een beetje maar wat zou het. Wij zijn helemaal blij.

 

Happy caching allemaal!

 

8bab5782-212f-4367-b9f5-a82a95a6b8b0.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pffffffffffff, gelukkig; ik dacht al bijna een concurrent te hebben die m'n cantarellen weg wil kapen!

PN

 

cantarellen??cantarellen??

wat dacht je van mijn paddos!!!

Psilocybe.mexicana.jpg

 

 

Deze soort groeit in de subtropische streken van Mexico, en wordt ook wel in Guatemala gevonden.

In het wild groeien de paddestoeltjes in grassige omgevingen zoals weilanden. Ze groeien niet op mest.

 

Zo druk met die paddestoelen dat je geen chache hebt kunnen vinden en loggen in Mexico :D:thumbup:

 

Neem dan deze laatst nog gezien tijdens de nachtcache van Spokedam kabouter%20spillebeen%202.jpg

bewerkt door Scr@ppy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...