barny Geplaatst 28 september 2009 Geplaatst 28 september 2009 En betreurenswaardige vernieuwing in de cache wereld. Barny Gelukkig bestaat het BD nog
topzoekertje Geplaatst 28 september 2009 Geplaatst 28 september 2009 Gelukkig bestaat het BD nog[/size][/font] Nou wil ik weten wat BD is en gebruik ik op instigatie van Barnie de zoekfunctie, blijkt dat die geen zoektermen van minder dan 4 letters accepteert. Arrgh.
Le Comte Geplaatst 28 september 2009 Geplaatst 28 september 2009 Kan iemand mij vertellen wat de lol is van een cache maken die (vrijwel) nooit gevonden gaat worden?
smeule Geplaatst 28 september 2009 Geplaatst 28 september 2009 Kan iemand mij vertellen wat de lol is van een cache maken die (vrijwel) nooit gevonden gaat worden? Vraag het de cache-legger.
barny Geplaatst 28 september 2009 Geplaatst 28 september 2009 Gelukkig bestaat het BD nog[/size][/font] Nou wil ik weten wat BD is en gebruik ik op instigatie van Barnie de zoekfunctie, blijkt dat die geen zoektermen van minder dan 4 letters accepteert. Arrgh. Ik weet niet wie die Barnie is maar hij heeft wel hele goeie instigatie’s Deze Barny kan alleen maar zeggen dat het antwoord vlak boven je vraag staat,daar is geen zoekfunktie voor nodig Barny
Le Comte Geplaatst 28 september 2009 Geplaatst 28 september 2009 Kan iemand mij vertellen wat de lol is van een cache maken die (vrijwel) nooit gevonden gaat worden? Vraag het de cache-legger. Cache-legger, wat is de lol van deze cache?
Goedweerloper Geplaatst 28 september 2009 Auteur Geplaatst 28 september 2009 (bewerkt) Kan iemand mij vertellen wat de lol is van een cache maken die (vrijwel) nooit gevonden gaat worden? Vraag het de cache-legger. Cache-legger, wat is de lol van deze cache? Het was eigenlijk niet de bedoeling om het hier over te hebben. Maar de lol is dat er een uitdaging is om in alle hoeken van Nederland een cache te vinden en daarna een soort bonus cache te mogen loggen. Het is geen onmogelijke cache, en niet de bedoeling dat de cache bijna nooit gevonden gaat worden. Ik vind dit eerlijk gezegd een stuk leuker dan die onoplosbare mysteries, maar goed die vinden anderen wel weer leuk. Dan hoop ik maar dat genoeg cachers mijn idee leuk vinden en de uitdaging aan gaan. Ik zal de cache niet neerleggen voordat ik het zelf heb gehaald, zou niet eerlijk zijn om jullie iets te vragen wat mij niet lukt. Oke nu genoeg over het waarom of waarom niet van de cache, het gaat er nu eerst om of het kan. 28 september 2009 bewerkt door Goedweerloper
Bloodwoosj Geplaatst 28 september 2009 Geplaatst 28 september 2009 "The information needed to solve the puzzle must be available to the general caching community and the puzzle should be solvable from the information provided on the cache page. For example, a puzzle that requires research on public websites in order to determine the coordinates may be acceptable, while a puzzle that requires sending an email to the cache owner with the solution in order to obtain the coordinates may not be." Hier staat volgens mij letterlijk dat emailen om de coordinaten te krijgen niet is toegestaan. Dus ook niet als de oplossing van de "puzzel" een challenge is die bestaat uit het eerst loggen van andere caches. Wil je dit idee toch uitvoeren vermoed ik dat je dat gedeelte met het emailen in ieder geval alvast anders zou moeten opzetten. De rest van mijn opmerkingen komt per PB. en deze dan ?? GC1GD1M http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...e0-c375f06148bb hier moet je het antwoord onderbouwen en dan krijg je het coordinaat Nogmaals lezen kan wonderen doen. Ik schgreef ook twee postjes verder, maar zal het dan nog maar eens schrijven dat het bestaan van een andere cache alleen geen enkele reden is om een soortgelijke cache in de toekomst vrij te schakelen. Men noemt dit precedentwerking en heeft dit ingevoerd omdat voortdurend cachers aankomen met het argument: "Ja maar ik ken nog een cache waarbij dat wel het geval is en die dus niet aan die regel voldoet, dus vind ik het niet eerlijk als de mijne niet vrijgeschakeld wordt terwijl het bij die andere wel mocht".
Bloodwoosj Geplaatst 28 september 2009 Geplaatst 28 september 2009 Dat betekent dus dat het bestaan van een soortgelijke cache die niet aan de huidige regels voldoet op zichzelf niet inhoudt dat een nieuwe cache daarom ook goedgekeurd wordt.Kortom, omdat het er al is, betekent niet dat het in de toekomst daarom ook mag. Greetz Bloodwoosj. Mee eens, maar het feit dat onder deze bestaande regels wel soortgelijke caches zijn gepubliceerd, betekent dus ook niet dat het helemaal geen kans maakt. Kortom, maak er een goed verhaal van en overleg met Kruimeldief! Nogmaals, in een postje eerder stond al dat een cache die niet aan de regels voldoet niet gepubliceerd wordt. Dit idee voldoet niet aan de regels, wordt dus niet gepubliceerd als ie zo blijft. Dat een andere cache die wel al gepubliceerd is niet aan die regel voldoet geeft de nog niet gepubliceerde cache geen enkele kans extra. Hij voldoet niet aan de regels, dus zou hij niet gepubliceerd kunnen worden in die vorm. Dat een andere soortgelijke cache wel ooit gepubliceerd is kan o.a. inhouden dat - de cachebeschrijving veranderd is nadat een reviewer een oorspronkelijk andere versie goedgekeurd heeft - toen de cache gepubliceerd werd deze cache nog niet bestond - de reviewer iets over het hoofd heeft gezien Ennuh wat "maak er een goed verhaal van en overleg met Kruimel" betreft: ik hoop niet dat je het zo bedoelt, maar als je ergens een goed verhaal van moet maken klopt er iets niet, maak er dan beter een goede cache van, dan hoef je er geen goed verhaal meer omheen te brouwen. Greetz Bloodwoosj.
Aanbevolen berichten