Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik wens je veel succes en indien tips nog welkom zijn:

-Rondje Bernheze had hele mooie wp's, misschien kan je die als voorbeeld gebruiken?

-kids houden van kleuren, kan je misschien een opdracht mee maken?

-als het koud is, is 5 km te veel, in de zomer prima te doen, denk ik.

-misschien een verhaal over Barbie, die wordt achtervolgd door piraten? Uiteindelijk worden ze vrienden en werken samen om de schat te vinden. Eerst een beetje spannend, maar het moet natuurlijk wel goed aflopen!

Geplaatst

Het meeste lijkt genoemd: speeltoestellen, een doolhof, vaarpontje of iets anders spannends in de buurt. Cachen is pas leuk als de tocht ook leuk is voor kinderen. Het "suf" lopen van punt naar punt verveeld te snel.

Een tussenstop op een terras met limonade en/of broodje kroket doet absoluut wonderen.

Last but not least: De feitelijke schat moet uiteraard ter zake uitpuilen van de goodies. Niest is mooier dan de "schat" een echte schat te laten zijn :crybaby:

Geplaatst
Hee Vagebond,

ik heb een paar weken geleden ook een tocht uitgezet voor kinderen (kinderfeestje). Daarvoor ook veel foto's gemaakt onderweg, en met paint wat dingetjes weggepoetst die de kinderen weer moesten zoeken. Ze gaan als een speer. Bovendien had de groep een walkie talkie mee, en moesten ze ook af en toe de antwoorden via walkie talkie aan mij doorgeven. Ik liep op gepaste afstand mee met de groep (ze zagen me niet) dat gaf een extra dimensie aan het geheel, ze vonden het erg spannend. Mocht je meer willen weten, je hebt m'n mailadres.

Dit ga ik onthouden, wat een leuk idee. bedankt.

Geplaatst

Laat je nog weten hoe het geworden is? Of wordt de cache straks ook voor grote kinderen te doen :rolleyes: zodat je niks wil verklappen?

Geplaatst

In de eerste plaats wil ik iedereen nogmaals hartelijk bedanken voor de reacties en de geweldig leuke tips.

Het barst van de suggesties waaraan ik anders nooit gedacht zou hebben; veel ervan kan (en ga) ik toepassen.

Laat je nog weten hoe het geworden is? Of wordt de cache straks ook voor grote kinderen te doen :rolleyes: zodat je niks wil verklappen?

Die cacheroute wordt, bij redelijk weer, op 20 oktober aanstaande gelopen door die kinderen van 7 en 10 jaar. Ze zullen daarbij door hun moeder worden vergezeld.

Ik was van plan om zelf ook mee te wandelen, maar vind die suggestie van Malyenki met die walkie-talkies ook nog het overwegen waard.

Als thema heb ik gekozen voor Huis Anubis omdat beide kinderen dat gemeenschappelijk als interessegebied hebben. Ben me inmiddels aan het inlezen want ik kende Anubis helemaal niet. Heb nu ook enkele afleveringen op de televisie bekeken dus de sfeertekening begint me duidelijk te worden. Ze zijn daar ook op zoek naar een schat dus de link is allesbehalve vergezocht. Van allerlei fansites heb ik nog flink wat achtergrondinformatie verzameld.

Bij de speelgoedwinkel heb ik een stapel Anubis-merchandise gekocht; deels om in de schatkist te doen, deels om voor de puzzels & opdrachten te gebruiken.

En Het Grote Anubis Quizboek om wat vragen/opdrachten uit te kunnen halen.

Heb gisteren ruim twee uren in een bos rondgebanjerd, op zoek naar een geschikte route. Al na een kwartier begon het hardop te regenen en werd ik drijfnat tot op m'n SloggiForMen, maar dat mocht de pret niet drukken. Het gaat vast allemaal wel lukken, al merk ik het een stuk lastiger te vinden dan het uitzetten van cacheroutes voor volwassenen. Maar een mooie uitdaging is het zeker!

Op dit moment kan ik nog niet vaststellen of de route later ook voor anderen geschikt zal zijn; die beslissing valt dus pas later.

Nogmaals bedankt allemaal!

Vriendelijke groet,

Vagebond

• 1 month later...
Geplaatst
Onze kinderen van 6 en 9 jaar vinden een cache pas een kindercache als er iets te ruilen valt. Het liefst een munitiekistje vol met ruilgoederen.

Als ik met mijn kinderen ga cachen maakt het ondertussen niet meer uit of er wat te ruilen valt. Ze vinden het nu leuk om de cache te vinden. Gelukkig maar, want het "trade even, trade up or don't trade"-principe schijnt niet meer te bestaan.

Een route van een km of 5 is een mooie afstand. Het liefst veel wps waar iets te ontdekken valt. Geen filmkoketjes, tags en dat soort zoekerij. Gewoon hoeveel bankjes tel je hier. Wat is het laatste cijfer van het huisnummer of Tel het jaartal bij elkaar op.

Hmm... mijn ervaring is dat ze het zoeken naar tags juist leuker vinden dan iets tellen of informatie op een bord zoeken. Vooral als de waypoints lastig te ontdekken zijn.

Geplaatst
En? Hoe hebben de kids het overleefd?

Hahaha, ja de kinderen hebben het overleefd en ik ook. Het is een bijzonder leuke middag geworden met een speurtocht van ruim twee uur en daarna pannenkoeken eten.

Het was prachtig, droog en zonnig weer en zowel de route als de opdrachten waren afwisselend genoeg om de kinderen enthousiast te houden.

Toevallig ontdekte ik een manier om te voorkomen dat kinderen gaan rennen en schreeuwen: ik had ze wijsgemaakt dat er spionnen van de dief (die de schatkist had gestolen en in het bos had verstopt) rond zouden kunnen lopen. En dat zij die bij de minste of geringste onraad de schatkist wel eens weg zouden kunnen halen...

Dat werkte als een tierelier want zodra er andere mensen in zicht kwamen werden ze muisstil en gingen ze lekker schijnheilig paddenstoelen bestuderen...

Vanwege de huidige opzet is deze Schat van Anubis helaas niet geschikt om er een reguliere cachetocht van te maken, maar ik beraad mij nog over een mogelijk permanente versie.

Met een iets minder uitbundige eindcache, dat dan weer wel...

Het joch van 10 was zo enthousiast dat hij me een week later al vergezelde tijdens een 'echte' multicache en het meisje van 8 wil ook graag nog 'es mee.

Voor wie de foto's wil zien heb ik snel een weblogje uit de grond gestampt:

foto's deel 1: http://schatzoeken.blogspot.com/2009/10/09...bis-deel-1.html

foto's deel 2: http://schatzoeken.blogspot.com/2009/10/09...bis-deel-2.html

Iedereen nogmaals zeer bedankt voor alle tips & suggesties en voor de warme belangstelling naar de afloop.

Dank&dag,

Vagebond

Geplaatst

Dat ziet er hartstikke leuk uit, volgens mij heeft ook het oudste kind veel plezier gehad te oordelen aan zijn brede glimlach op de laatste foto :crybaby:

Greetz Bloodwoosj.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...