Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Nadat ik mijn gps had geladen met ge-update kaarten is het ding niet meer aan te zetten.

De kaarten werden normaal geladen en beëindigd met een succesvolle overdracht van computer naar GPS.

Vervolgens de GPS losgekoppeld van de computer waarna elke inschakelpoging onmogelijk werd. zowel op via de computervoeding als op de batterijen.

Volgende week net een korte fietsvakantie in drente gepland met een aantal caches op onze route. Balen dus.

Wie weet er een paardenmiddel of andere oplossing anders dan even snel een nieuwe te kopen???? :boxing:

Ik/wij zal/zullen je eeuwig dankbaar zijn.

Simon & Ria

Geplaatst
Nadat ik mijn gps had geladen met ge-update kaarten is het ding niet meer aan te zetten.

De kaarten werden normaal geladen en beëindigd met een succesvolle overdracht van computer naar GPS.

Vervolgens de GPS losgekoppeld van de computer waarna elke inschakelpoging onmogelijk werd. zowel op via de computervoeding als op de batterijen.

Volgende week net een korte fietsvakantie in drente gepland met een aantal caches op onze route. Balen dus.

Wie weet er een paardenmiddel of andere oplossing anders dan even snel een nieuwe te kopen???? :boxing:

Simon & Ria

wat voor gps is het ?

gr wendy

Geplaatst

Misschien met een harde reset:

Hard Reset:

With the unit turned off, press and hold the follow buttons: PAGE + Enter on the click stick. Then press and release the POWER. The unit will power up asking if you want to release all user data. Select yes, and the unit will be reset. After the master reset, place your unit outside, so that it has a clear view of the sky for 25 to 30 minutes for the unit to acquire new almanac data.

suc6.

Geplaatst

Simon & Ria

wat voor gps is het ?

gr wendy

Geplaatst

Het gaat om een Garmin Etrex Vista HCx.

Ook de Hard Reset weigert dienst. Het ding blijft hardstikke dood.

Geplaatst

Heb laatst contact gehad met Garmin over mijn Etrex Legend HCx met los rubber, dacht dat de garantie 1 jaar was, blijkt dat de garantie 2 jaar is. Gewoon Garmin NL ff bellen misschien hebben zij een telefonische/email oplossing

Dus nu hoop ik voor je dat je GPS niet ouder dan 2 jaar is.

Als de harde reset niet meer werkt dan zou ik het ook niet weten hoe je hem aankrijgt

Succes.

Geplaatst

Ik heb hetzelfde met een Garmin Venture.

Je zet hem aan, het scherm flits op, het scherm knippert nog een paar keer zwart (zals het hoort) en daar blijft het bij.

De mijne was minder dan een jaar oud, heb hem teruggebracht, valt binnen garantie.

De mijne ging op deze manier kapot tijdens een Gecaching-vakantie in de ardennen.

Heb er zegge en schrijven 1 dag tijdens de vakantie mee kunnen werken van de 14......

Geplaatst (bewerkt)

Ik heb hetzelfde met een Garmin Venture.

Je zet hem aan, het scherm flits op, het scherm knippert nog een paar keer zwart (zals het hoort) en daar blijft het bij.

De mijne was minder dan een jaar oud, heb hem teruggebracht, valt binnen garantie.

De mijne ging op deze manier kapot tijdens een Gecaching-vakantie in de ardennen.

Om hem uit te zetten, moet je zelfs de batterijen eruit halen om weer het bovenstaande te krijgen.

Heb er zegge en schrijven 1 dag tijdens de vakantie mee kunnen werken van de 14......

PS. Bij mij ging hij niet dood na het updaten van kaarten, maar spontaan.

Begin maart had ik het OS op aangeven van Garmin geupdate, en toen kwamen er kleine storingen zoals vastlopers die met het verwijderen van batterijen te verhelpen waren. (maar 2x voorgekomen) tot de laatste vakantie dus.

bewerkt door Ma-Bu
Geplaatst

Chips, bekend verhaal.

Ook onze Legend CX van het ene moment op het andere moment hartstikke dood tijdens onze vakantie. Gelukkig nog andere GPS'sen bij ons, maar die helaas zonder gedetailleerde kaarten.

Na vakantie naar Notter (Vessem dus) gebracht en we zouden binnen een week, maximaal 2 weken bericht krijgen. (Zeiden ze ruim drie weken geleden....)

Ons hebbedingetje was al drie jaar oud (en valt dus officieel buiten de garantie) maar zou mogelijk ivm klantenbinding toch wel gerepareerd worden. Bij kosten zouden ze contact opnemen.

Nu, hebben we dus zelf contact opgenomen en bleek speeltje niet door Notter zelf gemaakt te kunnen worden en is hij doorgezonden naar fabriek. Nu maar hopen dat het niets ernstigs is want het was toch wel een favorietje van mij :boxing: .

Spirit

Geplaatst

Ik ben bang dat ik Garmin NL niet wordt geholpen aangezien deze in USA is gekocht. Gisteren al wel direct Garmin US gemaild, maar die zullen wel pas na het week-end reageren.

Ben al op zoek naar een leen-/ of huurapparaat.

Geplaatst

Al geprobeerd:

batterijen eruit....

effe wachten...

nog effe wachten...

batterijen erin, opnieuw proberen aan te zetten..?

Bij mij hielp dat wel eens.

Maar misschien had je dit alla--ang gedaan :boxing:

Geplaatst (bewerkt)

Misschien heb je hier wat aan.

power reset

Hier worden een paar manieren omschreven om verschillende Garmins een harde reset te geven. Je bent dan wel alles kwijt maar zorgt er bij menig probleem en model wel voor dat de boel weer werkt.

EVEN VOOR DE DUIDELIJKHEID, het gaat hier om nog een andere manier dan de hard reset! Beide worden omschreven in de link. Misschien de oplossing.

grtzz

bewerkt door Cernunnos
Geplaatst

Je zou het geheugenkaartje ook eens opnieuw kunnen formatteren ...

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...