marcelklim Geplaatst 4 september 2009 Geplaatst 4 september 2009 Ben al een tijdje aan het struinen op dit forum, maar nog niet kunnen vinden wat ik zoek. Ben in het bezit van een JAVA georienteerde mobiele telefoon(Samsung Star). Nu wil ik graag in het veld via mijn mobiel kunnen zien welke caches er op dat moment in de omgeving zijn. Voldoende zou zijn dat ik de geocache code kan zien. Nog mooier zou zijn dat ik daarna ook de beschrijving van de cache kan zien(met de code uiteraard via geocaching.com te vinden). Wie o wie heeft een idee. Tips voor leuke java apllicaties op het gebied van geocaching zijn ook welkom
Peetee Geplaatst 4 september 2009 Geplaatst 4 september 2009 (bewerkt) Kijk eens of Geocaching Live op jouw mobiel draait. En kijk ook eens of OPENWIG, een wherigo player, op je mobiel wil draaien. 4 september 2009 bewerkt door Peetee
marcelklim Geplaatst 5 september 2009 Auteur Geplaatst 5 september 2009 (bewerkt) Kijk eens of Geocaching Live op jouw mobiel draait. En kijk ook eens of OPENWIG, een wherigo player, op je mobiel wil draaien. Ziet er goed uit.Ga ik van de week installeren. Laat wel weten of het werkt. Helaas Geocaching Live werkt niet, kan dit te maken hebben met het feit dat er geen gps on board is. De Wherigo player geinstalleerd alleen nog kijken waar ik een cartridge kan downloaden 6 september 2009 bewerkt door marcelklim
TheFalcon Geplaatst 6 september 2009 Geplaatst 6 september 2009 En een GPX viewer voor een Samsung Smart? Heeft iemand daar al mee gewerkt?
Geopatra Geplaatst 7 september 2009 Geplaatst 7 september 2009 Kijk eens of Geocaching Live op jouw mobiel draait. En kijk ook eens of OPENWIG, een wherigo player, op je mobiel wil draaien. Ziet er goed uit.Ga ik van de week installeren. Laat wel weten of het werkt. Helaas Geocaching Live werkt niet, kan dit te maken hebben met het feit dat er geen gps on board is. De Wherigo player geinstalleerd alleen nog kijken waar ik een cartridge kan downloaden Ik denk: geen gpsr => geen op je lokatie gerichte informatie ! Geopatra.
Peetee Geplaatst 7 september 2009 Geplaatst 7 september 2009 (bewerkt) Kijk eens of Geocaching Live op jouw mobiel draait. En kijk ook eens of OPENWIG, een wherigo player, op je mobiel wil draaien. Ziet er goed uit.Ga ik van de week installeren. Laat wel weten of het werkt. Helaas Geocaching Live werkt niet, kan dit te maken hebben met het feit dat er geen gps on board is. De Wherigo player geinstalleerd alleen nog kijken waar ik een cartridge kan downloaden Daar zal het inderdaad mee te maken kunnen hebben. Heb je Bluetooth op je gsm en een dito gps-muis, dan zou het misschien weer kunnen werken? (is een gokje, maar misschien het proberen waard) 7 september 2009 bewerkt door Peetee
Peetee Geplaatst 8 september 2009 Geplaatst 8 september 2009 De Wherigo player geinstalleerd alleen nog kijken waar ik een cartridge kan downloaden Ook die zal gps nodig hebben ...
marcelklim Geplaatst 8 september 2009 Auteur Geplaatst 8 september 2009 Inmiddels een paar stapjes verder. Probleem is dat er geen gps aan board is en derhalve veel software niet zal werken. Er is nog niet heel veel werkende software voor Java Mobiel en de meesten eisen toch dat er op de een of andere wijze gps aan board is. Heb ergens gelezen dat wellicht gewoon het opstarten van Google maps een oplossing is om daarna de applicatie aan te zetten. Dit heb ik niet geprobeerd. Heb wel een andere oplossing gevonden en wel middels een macro van GSAK. Macro heet GarminCSVPoiExport-v2 en werkt via POI's. Op deze wijze heb ik alle caches van Nederland ineens op mijn Garmin GPSmap60 CSX kunnen zetten en in het veld kan ik dan inderdaad zien welke Caches er in buurt zijn (max 25 vanaf dat punt). Dit werkt uitstekend en is een goede oplossing voor mij. Ten aanzien van het inladen van alle cache-beschrijvingen in mijn mobiel stuit ik toch nog op wat problemen. Via HTML export GSAK heb ik ze allen op mijn mobiel kunnen zetten. Het zijn er echter ruim 8000. Het probleem is dat mijn mobiel dan toch een klein beetje begint te stotteren en tevens zit er geen zoekfunctie in deze uitvoer. Ook op mijn mobiel heb ik nog geen zoekfunctie kunnen vinden om door de bestanden op de telefoon te gaan. Indien er een applicatie is die mijn mobiel kan doorzoeken op basis van de geocach-code dan zou het probleem opgelost zijn(iedere cach heeft zijn eigen bestandje vb. GC12345.htm. Ik heb ook getracht om via condensed printen alles uit te voeren, maar mijn computer hikt dan tegen een geheugen probleem aan. tevens leek het mij erg makkelijk om de Geocaching.com code als hyperlink te hebben, maar ook dat lukt niet(ook via een macro via GSAK) lukt mij dit niet. Iemand nog wat ideeen?
eitjes Geplaatst 8 september 2009 Geplaatst 8 september 2009 Ten aanzien van het inladen van alle cache-beschrijvingen in mijn mobiel stuit ik toch nog op wat problemen. Via HTML export GSAK heb ik ze allen op mijn mobiel kunnen zetten. Het zijn er echter ruim 8000. Het probleem is dat mijn mobiel dan toch een klein beetje begint te stotteren en tevens zit er geen zoekfunctie in deze uitvoer. Ook op mijn mobiel heb ik nog geen zoekfunctie kunnen vinden om door de bestanden op de telefoon te gaan. Indien er een applicatie is die mijn mobiel kan doorzoeken op basis van de geocach-code dan zou het probleem opgelost zijn(iedere cach heeft zijn eigen bestandje vb. GC12345.htm. Ik heb ook getracht om via condensed printen alles uit te voeren, maar mijn computer hikt dan tegen een geheugen probleem aan. tevens leek het mij erg makkelijk om de Geocaching.com code als hyperlink te hebben, maar ook dat lukt niet(ook via een macro via GSAK) lukt mij dit niet. Iemand nog wat ideeen? Maar als je exporteert als HTML via GSAK, dan heb je toch ook een index pagina met daarop naar wens een sortering (welke sorteringen je allemaal wilt kun je instellen in GSAK)?! Je kunt dano.a. sorteren op code, maar ook op naam, legger van de cache, etc. 8000 cache listings lijkt me nog steeds erg veel, maar ja. Selecteren is ook een kunst! MamaEi.
dutchgoldwing Geplaatst 9 september 2009 Geplaatst 9 september 2009 Kijk eens of Geocaching Live op jouw mobiel draait. En kijk ook eens of OPENWIG, een wherigo player, op je mobiel wil draaien. Ziet er goed uit.Ga ik van de week installeren. Laat wel weten of het werkt. Helaas Geocaching Live werkt niet, kan dit te maken hebben met het feit dat er geen gps on board is. De Wherigo player geinstalleerd alleen nog kijken waar ik een cartridge kan downloaden als Geocache live niet werkt dan werkt de WIG player zeker niet. de oplossing is een externe gps muis. als er tenminste wel een BT op zit.
marcelklim Geplaatst 9 september 2009 Auteur Geplaatst 9 september 2009 Ten aanzien van het inladen van alle cache-beschrijvingen in mijn mobiel stuit ik toch nog op wat problemen. Via HTML export GSAK heb ik ze allen op mijn mobiel kunnen zetten. Het zijn er echter ruim 8000. Het probleem is dat mijn mobiel dan toch een klein beetje begint te stotteren en tevens zit er geen zoekfunctie in deze uitvoer. Ook op mijn mobiel heb ik nog geen zoekfunctie kunnen vinden om door de bestanden op de telefoon te gaan. Indien er een applicatie is die mijn mobiel kan doorzoeken op basis van de geocach-code dan zou het probleem opgelost zijn(iedere cach heeft zijn eigen bestandje vb. GC12345.htm. Ik heb ook getracht om via condensed printen alles uit te voeren, maar mijn computer hikt dan tegen een geheugen probleem aan. tevens leek het mij erg makkelijk om de Geocaching.com code als hyperlink te hebben, maar ook dat lukt niet(ook via een macro via GSAK) lukt mij dit niet. Iemand nog wat ideeen? Maar als je exporteert als HTML via GSAK, dan heb je toch ook een index pagina met daarop naar wens een sortering (welke sorteringen je allemaal wilt kun je instellen in GSAK)?! Je kunt dano.a. sorteren op code, maar ook op naam, legger van de cache, etc. 8000 cache listings lijkt me nog steeds erg veel, maar ja. Selecteren is ook een kunst! MamaEi. Klopt het sorteren wil wel maar als je sorteert op naam dan komen er bijv bij de letter G nog altijd 500 caches te voorschijn en daar moet ik dan doorheen scrollen. Ik zoek eigenlijk een manier om op de code in de telefoon te kunnen zoeken. Ben het met je eens dat 8000 caches veel is, maar omdat ik her en der in het land ben zou het voor mij makkelijk zijn alles mobiel bij mij te hebben, eventueel de cachebeschrijvingen ietwat oud, maar die zou ik indien noodzakelijk via geocaching.com kunnen oproepen in het veld. Dit wil ik vanwege de datakosten echter tot een minimum beperken en liever eerst via de cachebeschrijving op mij mobiel trachten te cachen dan direct in te loggen op geocaching.com
marcelklim Geplaatst 9 september 2009 Auteur Geplaatst 9 september 2009 Kijk eens of Geocaching Live op jouw mobiel draait. En kijk ook eens of OPENWIG, een wherigo player, op je mobiel wil draaien. Ziet er goed uit.Ga ik van de week installeren. Laat wel weten of het werkt. Helaas Geocaching Live werkt niet, kan dit te maken hebben met het feit dat er geen gps on board is. De Wherigo player geinstalleerd alleen nog kijken waar ik een cartridge kan downloaden als Geocache live niet werkt dan werkt de WIG player zeker niet. de oplossing is een externe gps muis. als er tenminste wel een BT op zit. Wellicht is dat een oplossing, echter ik wil met name mijn GPS als GPS houden, bevalt prima inclusief de kaarten die ik hierbij gebruik, dat zal niet kunnen worden vervangen door mijn mobiel. GPS muis betekent echter ook weer opnieuw een extra oplaadbaar apparaat wat ik onderweg moet meenemen. Weet wel dat ze klein zijn, maar toch. Goede tip. Indien het voldoende meerwaarde geeft ga ik dit zeker overwegen. Wel heb ik gerede twijfel of iedere gps muis zomaar met mijn mobiel relefoon kan communiceren. In het verleden wel met een pda gedaan, maar een mobiel lijkt mij toch weer anders.
Peetee Geplaatst 9 september 2009 Geplaatst 9 september 2009 Biedt Google maps voor je mobiel ook mogelijkheden? Het is dan in ieder geval mogelijk om je positie te bepalen, ook als je geen gps in je mobiel hebt. Google weet namelijk waar de gsm-masten staan, en bepaalt aan de hand daarvan jouw positie (ongeveer!).
Jeebeevee Geplaatst 9 september 2009 Geplaatst 9 september 2009 is dit iets?, heb geen symbian, dus kan het niet testen. kijk anders ook even hier of er iets tussen zit.
marcelklim Geplaatst 9 september 2009 Auteur Geplaatst 9 september 2009 is dit iets?, heb geen symbian, dus kan het niet testen.kijk anders ook even hier of er iets tussen zit. Betreftt bij mij Java, helaas geen symbian. Toch bedankt heb even gekeken
Aanbevolen berichten