jeroenenaman Geplaatst 29 augustus 2009 Geplaatst 29 augustus 2009 (bewerkt) Ik ben heel erg benieuwd wat jullie de meeste ENGE cache vinden die je hebt gelopen. Ik bedoel dat niet een cache die beste wel spannend was, maar een waarbij je het bijna in je broek deed. Ik ben benieuwd! 29 augustus 2009 bewerkt door jeroenenaman
Jersepe Geplaatst 29 augustus 2009 Geplaatst 29 augustus 2009 Hmmm, deze was op sommige plekken erg spannend omdat je geen idee hebt hoe ver je nog moet, je bent een paar meter onder de grond, je loopt tot aan je knieën in het water ( en je kunt zien dat het water veel hoger kan staan). Je weet dat het veilig is op het moment dat je er in gaat, maar toch krijg je een raar gevoel van binnen. Ook deze is vrij heftig. Zie ook de foto's van mijn avonturen in de Ulmer Underground. Ik kan het iedereen aanraden om daar eens te gaan kijken.
Lepman Geplaatst 29 augustus 2009 Geplaatst 29 augustus 2009 De engste? Dan staat met stip deze bovenaan: link Ik kan me nog goed herinneren, we waren met een groep van 6 man en het was aardedonker. Het was ook nog eens spekglad door de vorst dus w ehadden echt veel moeite aan de overkant te komen. Eenmaal aan de overkant stortte het bruggetje achter ons in. Ik moet er niet aan denken als we er nog op hadden gestaan!
doppie Geplaatst 29 augustus 2009 Geplaatst 29 augustus 2009 De engste?Dan staat met stip deze bovenaan: link Ik kan me nog goed herinneren, we waren met een groep van 6 man en het was aardedonker. Het was ook nog eens spekglad door de vorst dus w ehadden echt veel moeite aan de overkant te komen. Eenmaal aan de overkant stortte het bruggetje achter ons in. Ik moet er niet aan denken als we er nog op hadden gestaan! huh, ik denk dat je een verkeerd linkje hebt. Dit is nog een nieuwe cache.
*BaJo* Geplaatst 29 augustus 2009 Geplaatst 29 augustus 2009 De engste?Dan staat met stip deze bovenaan: link Ik kan me nog goed herinneren, we waren met een groep van 6 man en het was aardedonker. Het was ook nog eens spekglad door de vorst dus w ehadden echt veel moeite aan de overkant te komen. Eenmaal aan de overkant stortte het bruggetje achter ons in. Ik moet er niet aan denken als we er nog op hadden gestaan! ziet er inderdaad verschrikkelijk eng uit
Jersepe Geplaatst 29 augustus 2009 Geplaatst 29 augustus 2009 De engste?Dan staat met stip deze bovenaan: link Ik kan me nog goed herinneren, we waren met een groep van 6 man en het was aardedonker. Het was ook nog eens spekglad door de vorst dus w ehadden echt veel moeite aan de overkant te komen. Eenmaal aan de overkant stortte het bruggetje achter ons in. Ik moet er niet aan denken als we er nog op hadden gestaan! Da's wel knap dat je het nog kunt herinneren. Die is gisteren online gekomen! Verkeerde linkje? Ben nu wel erg benieuwd naar de juiste link.
DiedB Geplaatst 29 augustus 2009 Geplaatst 29 augustus 2009 De engste cache? Dat is toch wel zeker deze! Deze cache igt in Frankrijk, bij Les Eyzies. Daar zijn veel overhangende rotsplaten (200m hoog) en die cache ligt daarop. Om er te komen moet je een lange en enge wandeling maken, waarbij je eerst door een bospad naar boven loopt en dan door het (padloze) bos naar de rotsplaat. Maar dan ben je nog niet bij de cache, die ligt een paar honderd meter verder, en om er te komen moet je over een stenen pad lopen van hoogstens een meter breed, en als je uitglijdt stort je op de weg 200m lager. Maar het is een prachtig uitzicht!
DiedB Geplaatst 29 augustus 2009 Geplaatst 29 augustus 2009 De engste?Dan staat met stip deze bovenaan: link Ik kan me nog goed herinneren, we waren met een groep van 6 man en het was aardedonker. Het was ook nog eens spekglad door de vorst dus w ehadden echt veel moeite aan de overkant te komen. Eenmaal aan de overkant stortte het bruggetje achter ons in. Ik moet er niet aan denken als we er nog op hadden gestaan! Bedoel je niet Erwtje 203 bij Nieuwerkerk? Daar si ook een eng gammel bruggetje van rottends hout, die kraakt asl je erover heen loopt.
Team Firefox Geplaatst 29 augustus 2009 Geplaatst 29 augustus 2009 De engste cache? Dat is toch wel zeker deze! Deze cache igt in Frankrijk, bij Les Eyzies. Daar zijn veel overhangende rotsplaten (200m hoog) en die cache ligt daarop. Om er te komen moet je een lange en enge wandeling maken, waarbij je eerst door een bospad naar boven loopt en dan door het (padloze) bos naar de rotsplaat. Maar dan ben je nog niet bij de cache, die ligt een paar honderd meter verder, en om er te komen moet je over een stenen pad lopen van hoogstens een meter breed, en als je uitglijdt stort je op de weg 200m lager. Maar het is een prachtig uitzicht! Aan een dergelijke cache waren wij vorige week in de Ardeche begonnen, maar aan het einde liep een 150 meter lang smal pad precies langs een diep ravijn van driehonderd meter diep. Onderweg kwamen we waarschuwingsbordjes tegen dat het pad gevaarlijk was voor jonge kinderen en mensen die slecht ter been zijn. In Frankrijk plaatsen ze niet zo snel dergelijke bordjes, maar als je ze tegenkomt is het tijd om alert te zijn en de juiste beslissing te nemen: doorgaan of juist niet. We hebben uiteindelijk voor het laatste gekozen, omdat we ook twee kinderen bij ons hadden die ons dierbaarder zijn dan het koste wat kost vinden van een cache
bert en yvonne Geplaatst 29 augustus 2009 Geplaatst 29 augustus 2009 wij hadden niet zo zeer een enge cath, maar wel 1 waarbij we verschrikkelijk geschrokken zijn. ik denk dat we beide wel 2 meter de lucht in sprongen, maar achter af hebben we er toch vreselijk om kunnen lachen. het was in de Ardeche GC1QXV8 de garmin gaf aan dat we een kerkhofje op moesten ik ben daar meestal niet zo gek op, maar vooruit. wij zoeken. op een moment zag Bert een stapel stenen. DE plek dachten wij, en terwijl hij een steen op tilde geeft de kerkklok toch een enorme "bammmmmm"......... maar goed......nu hebben we er lol om........en achter af toch de cath nog kunnen loggen
TuuronTour Geplaatst 29 augustus 2009 Geplaatst 29 augustus 2009 (bewerkt) De engste?Eenmaal aan de overkant stortte het bruggetje achter ons in. Ik moet er niet aan denken als we er nog op hadden gestaan! Bedoel je niet Erwtje 203 bij Nieuwerkerk? Daar si ook een eng gammel bruggetje van rottends hout, die kraakt asl je erover heen loopt. Bruggetje ligt er nog 29 augustus 2009 bewerkt door TuuronTour
Le Comte Geplaatst 29 augustus 2009 Geplaatst 29 augustus 2009 Voor mij was dit de engste (tot op heden ). Het is een cache in de Ardeche in Frankrijk. Je moet een grot in en op een gegeven moment is het aardedonker. De grot wordt steeds smaller, natter en glibberiger. Het kronkelt maar door en er lijkt geen eind aan te komen . Je raakt je oriëntatie helemaal kwijt door al die bochten en omdat het zo donker en moeilijk begaanbaar is weet je niet of je 50 of 500 meter gelopen hebt. GPS- of GSM-ontvangst is er natuurlijk al lang niet meer. Wat was ik blij toen ik de cache gevonden had. En ik was nog blijer toen ik weer daglicht zag.
Tullepetaon Geplaatst 29 augustus 2009 Geplaatst 29 augustus 2009 Voor mij was dit de engste (tot op heden ). Het is een cache in de Ardeche in Frankrijk. Je moet een grot in en op een gegeven moment is het aardedonker. De grot wordt steeds smaller, natter en glibberiger. Het kronkelt maar door en er lijkt geen eind aan te komen . Je raakt je oriëntatie helemaal kwijt door al die bochten en omdat het zo donker en moeilijk begaanbaar is weet je niet of je 50 of 500 meter gelopen hebt. GPS- of GSM-ontvangst is er natuurlijk al lang niet meer. Wat was ik blij toen ik de cache gevonden had. En ik was nog blijer toen ik weer daglicht zag. Deze heb ik afgelopen zomer ook gelopen samen met mijn 4-jarige zoon, er was een beetje verwaring hoe de de cache in de grot lag er is er namelijk een in het begin (±20m) van de grot en eentje heel diep in de grot (dat is blijkbaar de goed cache) wij hebben de cache in het begin opgepikt mijn zoon durfde niet dieper de grot in. Spannend was het iig wel. Gr. Tullepetaon
De Roode Loper Geplaatst 29 augustus 2009 Geplaatst 29 augustus 2009 Omdat ik wat last heb van hoogtevrees vond ik deze een beetje eng. Onderaan begonnen vonden we een betonnen trapje. Het cement was vermengd met grof grind en dat liet los. Ik liep voorop en veegde meteen de steentjes aan de kant voor de volgers. Op zo'n 15 mtr. van de cache moesten we het trapje af. Ik vond het dermate steil en de ondergrond slecht dat we deze cache hebben gelaten voor het was. Toen ik naar beneden keek (stom) durfde we niet meer naar beneden, dus maar naar boven. Daar leek het hele terrein afgesloten, maar gelukkig zaten er een paar planken kapot in de schutting, zodat we van deze nachtmerrie konden ontsnappen. Via een lange omweg weer bij de auto gekomen.
Team Professor X Geplaatst 30 augustus 2009 Geplaatst 30 augustus 2009 Ik ben heel erg benieuwd wat jullie de meeste ENGE cache vinden die je hebt gelopen. Ik bedoel dat niet een cache die beste wel spannend was, maar een waarbij je het bijna in je broek deed. Ik ben benieuwd! Hmmm, in mijn broek doe ik het sinds mijn 2e levensjaar al niet meer . Eng in de vorm van hoogtes, dieptes of eigenlijk levensgevaarlijk...euh....nee, gewoon op jezelf vertrouwen. Of je noemt het gewoon verantwoord onverantwoord . Om eerlijk te zijn denk ik dat die caches er niet zijn, immers bij goedkeuring wordt gekeken of de kans op overlijden niet al te groot is, of is de toestemming belangrijker! Waar ik hem wel soms heb geknepen is het feit of je wel of niet betrapt wordt bij soms wel erg illegale (goedgekeurde??) caches als Werk Tanne en Stöberhai en dan nog! Als je je als de enigzins nieuwsgierige toerist voordoet kom je een heel eind! Dus caches waar je doodsangsten uitstaat die hoor ik ook graag in dit draadje! Dat noem ik dan een uitdaging! En dan natuurlijk niet een abseilcache gaan doen met je sleepkabel omdat je niet de juiste spullen hebt. Alhoewel.....
Aanbevolen berichten