Spring naar bijdragen

Coordinaten Vragen Van Not Found Caches


Scr@ppy

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik denk niet dat een draadje voor dit onderwerp nodig is op het forum.

 

Niet iedere cache zal worden gevonden helaas. Heb ik zelf ook wel eens last van :thumbup: dat is nu eenmaal onderdeel van het spel. Mijn ervaring, en die van vele met mij, is als je de cache logt als not found, of met een note, waarin je om een tipje van de sluier vraagt deze ook wel komt. Hetzij ven een mede cacher, het zij van de eigenaar.

 

Een draadje vol met tips etc, is ook bijna niet te doen... dan kun je al een apart forum op gaan richten want iedere cache moet zijn eigen draadje hebben LOL.

Naar mijn idee zou dit het hele spel geocachen te niet doen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien is het in dat geval een idee om een soort van hintjes rubriekje op te starten... (als dit mag van de modjes :D )

Dat lijkt mij ook een goed idee als dit mogelijk is. De Hint database :thumbup:

Dan zou je zonder de eigenaar lastig te vallen een extra hint kunnen opvragen.

Ikzelf hou vaak bij op de papieren de coordinaten van een cache, maar ook andere aanwijzingen, als de Hint een picknick tafel is en de cache ligt bij een denneboom noteer ik dit voor mijzelf, altijd handig voor als ik iemand eens kan helpen hiermee die al 5 x bij de picknicktafel hebben lopen prikken :)

 

Er zijn cache-leggers die dit inderdaad doen. Zo heb ik voor een van mijn caches (Buitenaards?) een 'hint' pagina gemaakt. Als je echt niet op het goede idee komt, kan het soms helpen. Maar heb het wel vaker gezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu zijn sommige caches misschien nog te moeilijk, maar later lukken die je wellicht wel.

Als je begint, kies je via mijn kaart gewoon de 1 en 2 sterren caches uit en hoe langer je bezig bent, hoe moeilijkere caches je kan doen.

 

Een cache vinden waar je meerdere keren voor terug bent geweest of maanden hebt gedaan over het oplossen vd puzzel geeft toch veel meer voldoening, dan een cache vinden mbv een gegeven coördinaat?

 

Kan me voorstellen dat je hem nu wil vinden, maar dan is laatste vinder, als je de eigenaar niet wil storen, inderdaad de beste oplossing!

 

Hier op het forum cache-info delen, is note done, vind ik en zou best in de regels mogen staan.

Op zich niet nodig, want het lijkt me logisch dat je dat niet doet.

Hoe zou jij het als eigenaar vinden, als de oplossing van jouw cache hier te vinden is? Of hints naar de oplossing.

 

Fijn dat je het dus even vraagt of het wel of niet mag!!!!!!! :thumbup:

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als mensen niet uit een mystery van mij komen kunnen ze me altijd mailen.

Ik stuur echter nooit het antwoord, maar ik zal wel proberen ze op de goede weg te helpen.

Als je dan een antwoord hebt, dan kan je me vragen of deze klopt. Je kan natuurlijk ook de geochecker raadplegen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat lijkt mij ook een goed idee als dit mogelijk is. De Hint database :beerchug:

 

Lijkt mij een heel slecht idee. Dat kan zo maar helemaal uit de hand lopen. Als iemand extra hulp vraagt bij een mystery kan ik zelf de mate bepalen waarin ik die hulp bied. Voordat je het weet staan in een dergelijke database alle eindcoords. Niet doen, lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

My 2 cents: is ook een beetje een erekwestie voor ons. Wij hebben altijd wel een stapeltje caches liggen waar we zo 1-2-3 niet uitkomen. Af en toe leidt dat tot ontluisterende taferelen, zoals die keer dat mijn moeder binnen een half uur Kentekens oploste (ze zag het beduimelde blaadje toevallig liggen), terwijl die cache al een vol jaar onze aandacht had :crybaby: Je zou kunnen zeggen: ook met hulp opgelost dus! Da's waar, maar dat is - vind ik - toch iets anders dan mede-geocachers vragen om coordinaten. Om mezelf nog ongeloofwaardiger te maken: waar ik dan weer géén moeite mee heb is het uitpluizen van logjes om te zien of ik 'hints' kan vinden en ik heb ook wel 'ns een cache gevonden door een heel gebied - waarvan we bij benadering dachten dat de cache er lag - avond na avond uit te kammen. Dat laatste is ook best een sport kan ik melden :beerchug: Maar het vragen van coordinaten aan anderen dan de legger (of eigenlijk ook aan de legger): dat is net een stap te ver.... (vind ik).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat lijkt mij ook een goed idee als dit mogelijk is. De Hint database :(

 

Lijkt mij een heel slecht idee. Dat kan zo maar helemaal uit de hand lopen. Als iemand extra hulp vraagt bij een mystery kan ik zelf de mate bepalen waarin ik die hulp bied. Voordat je het weet staan in een dergelijke database alle eindcoords. Niet doen, lijkt me.

 

 

 

een achterhaalde gedachte.

er zijn al meerdere database met eindcoord's

enigste manier om te voorkomen dat die database doorgaan is stoppen met pusselcache's maken...........;)

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

er zijn al meerdere database met eindcoord's

enigste manier om te voorkomen dat die database doorgaan is stoppen met pusselcache's maken...........;)

 

En met multi's want al die tussenpunten hoeven dan ook niet meer.... :(

 

Een beetje afremmen van het ontstaan van dit soort openbare databases lijkt mij geen slecht plan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

er zijn al meerdere database met eindcoord's

enigste manier om te voorkomen dat die database doorgaan is stoppen met pusselcache's maken........... ;)

 

En met multi's want al die tussenpunten hoeven dan ook niet meer.... :(

 

Een beetje afremmen van het ontstaan van dit soort openbare databases lijkt mij geen slecht plan.

 

kijk nu begrijpen we elkaar, zolang het vinden van de cache en het bekrabbelen van de logpapiertjes maar word gedaan als bewijs van found it.

 

ben je echt zo naief om te geloven dat al lang een gepassert station is

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...