Spring naar bijdragen

Coordinaten Vragen Van Not Found Caches


Scr@ppy

Aanbevolen berichten

Mag ik hier op het forum vragen om exacte coordinaten van een cache die we niet kunnen vinden ?

 

Ik doe nog niet zo heel lang aan geocaching, maar toch in mijn omgeving raakt het aardig uitgedund, nu blijft hier en daar een cache liggen die ik niet kon vinden.

Begrijp ik de puzzel niet, doe ik iets fout zeg het maar. De Bonus heb ik al en vindt ik het niet de moeite waard om die kilometers te maken, mn hersenen te overbelasten voor een micro die ik dan misschien nog niet kan loggen.

Als ik zeker zou weten waar die ligt zou het de moeite nog waard zijn om te gaan loggen en te kunnen zien waar die ligt om mezelf voor de kop te slaan ;) dat ik dat niet zag of fout heb gedaan.

 

 

:argue::ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Er zijn soms cachelegger die reageren niet (meer) omdat ze gestopt zijn met het spelletje en hun troep niet verzorgt achterlaten of dat ze gewoon geen zin meer hebben om als die meel te beantwoorden van al die lastige puzzels die ze hoegenaamd moeten leggen.

 

Wat je dan ook kan doen is iemand die hem al eens kort tevoren heb gevonden aanschrijven met jou bevindingen en met de vraag of je goed zit, hij/zij zal je dan wel graag het verlossende bericht geven.

 

 

Of anders schrijf je mij aan en dan zal ik in het uitpuilende BD kijken of je het bij het juiste eind heb

 

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

 

Naamgever en blije gebruiker van de Barny Database

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, dat mag je niet vragen.

 

En als de cache het niet waard ias om hem te lopen moet je hem laten liggen!!

 

 

mag? waar staat het? alles mag je hier vragen. gebruikelijk is het niet.

 

jij weet pas als een cache de moeite waard is als je hem zelf heb gedaan en niet eerder, en dat is juist de bazis van eerlijk loggen, vond je hem leuk verkondig dat aan iedereen, vond je hem bagger zeg dat de eigenaar, dat kan alle twee via je found/not found log

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mag? waar staat het? alles mag je hier vragen. gebruikelijk is het niet.

 

jij weet pas als een cache de moeite waard is als je hem zelf heb gedaan en niet eerder, en dat is juist de bazis van eerlijk loggen, vond je hem leuk verkondig dat aan iedereen, vond je hem bagger zeg dat de eigenaar, dat kan alle twee via je found/not found log

 

Barny

 

 

Er staat inderdaad niet in de forumregels dat het verboden is. Maar je weet zelluf ook wel dat het niet gebeurt op het forrum.

 

En als de topic startur aangeeft het niet de moeite waard te vinden een cache te lopen met de kans op een not found, dan moet je hem niet doen toch???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vindt het vervelend dat ik hem niet kan vinden, omdat ik wil weten op welke leuke plek die ligt. Als het bij een serie hoort is dit leuk om compleet te maken.

Ook wil ik weten wat ik fout gedaan heb als ik al iets fout doe of dat ik het gewoon niet zie, in beiden gevallen valt er vast nog genoeg te leren.

Ik erger mij niet aan het stipje op de kaart, kan ik hem net zo goed nu meteen loggen dan isdie weg :ph34r:

Ik denk als je vaak genoeg blijft proberen vind je het wel, echter niet iedereen beschikt over de tijd of financiele middelen om elke week maar naar hetzelfde punt te rijden.

Ook een eigenaar vragen kan voor sommige mensen vervelend zijn, ik denk dan aan dat ik al meerdere malen gevraagd heb en ik die hint nog niet begrijp, wil de eigenaar ook niet te veel lastig vallen, helemaal omdat de cache er bijna altijd wel ligt en het vaak een fout is van de speurneus zelf.

 

 

Het is niet dat het de moeite niet waard zou zijn, echter niet iedereen beschikt over de tijd of financiele middelen om elke week maar naar hetzelfde punt te rijden, en je toch graag wilt weten waar die ligt en wat ik fout heb gedaan.

bewerkt door Scr@ppy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vindt het vervelend dat ik hem niet kan vinden, omdat ik wil weten op welke leuke plek die ligt. Als het bij een serie hoort is dit leuk om compleet te maken.

Ook wil ik weten wat ik fout gedaan heb als ik al iets fout doe of dat ik het gewoon niet zie, in beiden gevallen valt er vast nog genoeg te leren.

Ik erger mij niet aan het stipje op de kaart, kan ik hem net zo goed nu meteen loggen dan isdie weg :ph34r:

Ik denk als je vaak genoeg blijft proberen vind je het wel, echter niet iedereen beschikt over de tijd of financiele middelen om elke week maar naar hetzelfde punt te rijden.

Ook een eigenaar vragen kan voor sommige mensen vervelend zijn, ik denk dan aan dat ik al meerdere malen gevraagd heb en ik die hint nog niet begrijp, wil de eigenaar ook niet te veel lastig vallen, helemaal omdat de cache er bijna altijd wel ligt en het vaak een fout is van de speurneus zelf.

 

 

om welke cache gaat het?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vindt het vervelend dat ik hem niet kan vinden, omdat ik wil weten op welke leuke plek die ligt. Als het bij een serie hoort is dit leuk om compleet te maken.

Ook wil ik weten wat ik fout gedaan heb als ik al iets fout doe of dat ik het gewoon niet zie, in beiden gevallen valt er vast nog genoeg te leren.

Ik erger mij niet aan het stipje op de kaart, kan ik hem net zo goed nu meteen loggen dan isdie weg ;)

Ik denk als je vaak genoeg blijft proberen vind je het wel, echter niet iedereen beschikt over de tijd of financiele middelen om elke week maar naar hetzelfde punt te rijden.

Ook een eigenaar vragen kan voor sommige mensen vervelend zijn, ik denk dan aan dat ik al meerdere malen gevraagd heb en ik die hint nog niet begrijp, wil de eigenaar ook niet te veel lastig vallen, helemaal omdat de cache er bijna altijd wel ligt en het vaak een fout is van de speurneus zelf.

 

 

om welke cache gaat het?

 

Het gaat niet om een specifieke cache, het was gewoon een vraag.

Tot nu toe vindt ik ze uiteindelijk wel met hulp van een medecacher of de eigenaar, maar vroeg het mij gewoon af aangezien het makkelijker en sneller vragen is op een druk bezocht forum en ik de eigenaar niet al te veel lastig wil vallen. (die zal het misschien wel gewend zijn :ph34r: )

 

Maar denk nu dat het toch beter is om gewoon de eigenaar te contacteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vindt het vervelend dat ik hem niet kan vinden, omdat ik wil weten op welke leuke plek die ligt. Als het bij een serie hoort is dit leuk om compleet te maken.

Ook wil ik weten wat ik fout gedaan heb als ik al iets fout doe of dat ik het gewoon niet zie, in beiden gevallen valt er vast nog genoeg te leren.

Ik erger mij niet aan het stipje op de kaart, kan ik hem net zo goed nu meteen loggen dan isdie weg ;)

Ik denk als je vaak genoeg blijft proberen vind je het wel, echter niet iedereen beschikt over de tijd of financiele middelen om elke week maar naar hetzelfde punt te rijden.

Ook een eigenaar vragen kan voor sommige mensen vervelend zijn, ik denk dan aan dat ik al meerdere malen gevraagd heb en ik die hint nog niet begrijp, wil de eigenaar ook niet te veel lastig vallen, helemaal omdat de cache er bijna altijd wel ligt en het vaak een fout is van de speurneus zelf.

 

 

Het is niet dat het de moeite niet waard zou zijn, echter niet iedereen beschikt over de tijd of financiele middelen om elke week maar naar hetzelfde punt te rijden, en je toch graag wilt weten waar die ligt en wat ik fout heb gedaan.

 

Niet alle caches liggen op even mooie plekken :ph34r: Maar even serieus: Ik neem aan dat we het over een multi-cache hebben? Ergens een aanwijzing fout en zo de cache niet meer kunnen vinden? Dat is vervelend natuurlijk, maar de cache eigenaar is de eerste die je kunt aanspreken over je antwoorden. Het kan ook zijn dat er een aanwijzing is verdwenen. De cache-legger kan dan aktie ondernemen. En ja, dan zul je een keer terug moeten als je de cache wilt loggen. Overkomt iedereen. Er zijn caches die ik niet kon vinden, maar waar ik waarschijnlijk niet snel meer in de buurt zal zijn en die ik waarschijnlijk nooit meer zal loggen.

 

Voor de cache-leggers die nooit reageren (kan op vakantie zijn bijvoorbeeld), een dergelijke cache krijgt uiteindelijk vanzelf een Needs Maintenance of Needs Archive log. Als de reviewer gaat opruimen, kijkt hij eerst naar deze logs. Is een cache al lange tijd niet meer onderhouden, dan zal die gearchiveerd worden.

 

Geocaching moet een uitdaging blijven. Als we coördinaten van caches gaan weggeven en zomaar Founds loggen, is de lol ervan af naar mijn idee. Je begint simpel, later neem je de meer uitdagende en moeilijker caches.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien is het in dat geval een idee om een soort van hintjes rubriekje op te starten... (als dit mag van de modjes :D )

Dat lijkt mij ook een goed idee als dit mogelijk is. De Hint database :thumbup:

Dan zou je zonder de eigenaar lastig te vallen een extra hint kunnen opvragen.

Ikzelf hou vaak bij op de papieren de coordinaten van een cache, maar ook andere aanwijzingen, als de Hint een picknick tafel is en de cache ligt bij een denneboom noteer ik dit voor mijzelf, altijd handig voor als ik iemand eens kan helpen hiermee die al 5 x bij de picknicktafel hebben lopen prikken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...