Spring naar bijdragen

Geocache Navigator Voor Nokia, Alternatief?


Ivo-tje

Aanbevolen berichten

Ik gebruikte altijd geocche navigator naast mijn garmin etrex vista hcx.

Hiermee maakte ik field notes en las de hints, soms de logjes en ik zocht ze er onderweg mee op soms.

Maar helaas, de gratis versie loopt binnenkort af en of we even 15 euro wilden betalen (had je de gratis nog niet, dan kost het 30 euro)

 

Omdat dit me te veel kost, heb het simpelweg niet over voor een paar fieldnotes en zoekacties, zoek ik een alternatief.

Is er iemand die nog een pakketje weet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Heb je een Nokia?? Volgens mij is dan de Trimble Geocache Navigator gratis te downloaden van de groundspeak website

 

Niet meer dus...

Nu kost het 30 euro, of 15 euro als je upgrade...

De gratis versie stopt dus per 12 september.

 

Is SmartGPX een optie voor je?

Smartgpx kan zover ik heb gezien geen caches downloaden, je moet ze er met gpx file inladen.

En ook de fieldnotes werken hier niet mee :)

Dus dan kan ik net zo goed alleen mijn GPSr mee nemen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smartgpx kan zover ik heb gezien geen caches downloaden, je moet ze er met gpx file inladen.

En ook de fieldnotes werken hier niet mee :)

Klopt. Maar komt Geocaching Live dan een beetje in de richting?

 

En wederom mag je groundspeak gaan betalen om meer als 5 caches te vinden....

Want naast geocaching premium member, moet je ook nog geocaching live premium member worden :dribble:

 

Oke, het duurt dus gewoon een poosje voor hij doorhad dat ik al member was! :D

Dus deze even een paar dagen testen :D

Jammer dat dit nou net geen fieldnotes doet, maar dat komt vast nog... ;)

bewerkt door Ivo-tje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...
Smartgpx kan zover ik heb gezien geen caches downloaden, je moet ze er met gpx file inladen.

En ook de fieldnotes werken hier niet mee

Klopt. Maar komt Geocaching Live dan een beetje in de richting?

Jammer dat dit nou net geen fieldnotes doet, maar dat komt vast nog...

 

Even mijn tweets van Twitter hier plaatsen, omdat ik net mijn gemarkeerde caches via Geocaching Live heb doorgesluisd naar mijn fieldnotes in mijn GC account, waar ze nu dus keurig staan, incl. gemaakte fieldnotes.

 

Werkt als volgt:

 

Twitter relaas ;):

 

Zo dan, net even via de Geocaching Live appl. alle caches van gisteren "overgeboekt" naar Field Notifications Geoaccount, voila. Ook hier op Twitter nu meteen mijn gevonden caches te zien.

 

Voor wie niet weet hoe dat moet, ik heb het net zelf ook pas ontdekt.

 

1) Op je telefoon Geocaching Live opstarten en dan MENU, dan CACHE, dan SHOW LISTS. Dan krijg je een lijst met je gemarkeerde caches in Geocaching Live...

 

2) Vervolgens weer MENU dan UPLOAD to server... dat lijkt meteen klaar, maar enige tijd later krijg je pas bericht in je mobiele scherm dat caches op Geocaching Live staan en je kunt ze dan ook vinden bij http://live.geocaching.com/mylive/index.php?act=note

 

3) In Geocaching Live op je laptop/PC kun je dan daar de caches aanvinken die je naar je Field Notes kunt doorsturen, onderaan vind je die optie.

 

4) En bij http://www.geocaching.com/my/fieldnotes.aspx staan dan je Geocaching Live caches MET NOTES evt, even aanpassen en loggen ;)...

 

Ik denk dat ik de upgrade van Geocache Navigator van 15 Euro nog maar even laat, Geocaching Live werkt prima en de notes worden ondersteund :) !!

 

Ik mis alleen het kompas gedeelte uit Geocache Navigator, of zie ik die over het hoofd ;).

 

***

 

Hm, wanneer ik DIRECT uit de Geocaching Live pagina wil loggen zie ik dat mijn TEKST uit mijn field note NIET wordt neergezet in mijn log

 

Moet dus wel eerst naar Field logs doorsluizen. Als ze dat dan nog automatisch gaan maken is het helemaal top !

 

 

E.e.a. wijzer geworden via Geocaching Live groups

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geocache Live heeft ook een kompasfunctie. Vind je met toets 5 als je op de kaart staat.

Supercool, THANKS :)

 

Ik vond dit al een fijn programma, maar heb nu toch weer nieuwe functionaliteit ontdekt. Bedankt Twentse Mug en IkBenMama voor jullie uitleg.

Your welcome ;)...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Smartgpx kan zover ik heb gezien geen caches downloaden, je moet ze er met gpx file inladen.

En ook de fieldnotes werken hier niet mee :D

Klopt. Maar komt Geocaching Live dan een beetje in de richting?

 

Dit leek mij ook wel een leuk programma, maar hoe krijg ik het geinstaleerd?

Ik heb een PDA met WM 5.0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...