Spring naar bijdragen

Meer caches in Noord Nederland


Gast bestevaer

Aanbevolen berichten

Heb één klaarliggen, wordt geplaatst ten noorden van Leeuwarden. Hoopelijk dit weekend nog.

:beerchug: Helaas is dit pas mijn eerste die ik ga verstoppen, dus moet ik een hoop uitzoeken... :beer:

 

Groeten

(Team LWD)

Fokko & Gary

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Heb één klaarliggen, wordt geplaatst ten noorden van Leeuwarden. Hoopelijk dit weekend nog.

:blush:  Helaas is dit pas mijn eerste die ik ga verstoppen, dus moet ik een hoop uitzoeken...  :blush:

 

Groeten

(Team LWD)

Fokko & Gary

Ten Noorden van Leeuwarden? Waar ligt dat in Groningen?

 

Hmmm, ik wil ook wel helpen om caches te plaatsen in het noorden van het land. Ik heb er nog 10 op stapel en heb al maanden 5 volledig uitgewerkte caches met verstopplaats, coördinaten, opdrachten, foto's, WP-tags, cachedoos met goodies, logboek en fototoestel enz enz. Ik hoef ze alleen nog maar te verstoppen.

Alleen geen toestemming en zonder toestemming geen aproval vanuit Amerika.

En dat voor plekken waar inmiddels al caches liggen........ :crybaby:

 

GRTZ

 

Kruimeldief :ph34r:Vroegah, toen je nog gewoon met je dochter op schoot kon zitten, zonder dat iedereen "Hey, Michael!" tegen je riep...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Kruimel,

 

dat kan toch niet waar zijn hè? VIJF caches en wij kunnen er niet bij? Nu gaat die Amerikaanse klub toch echt te ver. Dit is Iraq of Afganistan niet! :blush: Wat denken ze wel daar...

Oops dat was geloof ik een ander draadje. Maar het wordt toch echt te gek. :crybaby:

 

Sterkte. Ik hoop dat je er nog wel van slaapt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Kruimel,

 

Dit is Iraq of Afganistan niet!  :blush: Wat denken ze wel daar...

Hahahaha, foei Postman, niet stoken... Enneh, thanx voor de post...

 

De caches komen er wel hoor, ook al moeten ze door een ander aangevraagd en geplaatst worden...

 

Sterkte. Ik hoop dat je er nog wel van slaapt.

Jawel hoor. Het wordt toch winter en dan wordt het Kruimelwerk toch steeds moeilijker en dus minder :blush:

 

GRTZ

 

Kruimeldief :crybaby:Toen ik thuiskwam zwaaide er wat, ik wuifde terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook wij hebben er op de tekentafel al 1 af en 1 in ontwerpfase voor het noorden (Leeuwarden). We zijn alleen effe weg en kunnen ze pas volgend jaar neerleggen, mocht er tenminste toestemming gegeven worden.:crybaby:

 

Ook hebben we nog een idee voor een derde in een prive park. Bij de laatste is het wellicht nog het makkelijkst om toestemming te krijgen. :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Kruimel,

 

dat kan toch niet waar zijn hè? VIJF caches en wij kunnen er niet bij? Nu gaat die Amerikaanse klub toch echt te ver. Dit is Iraq of Afganistan niet!  :crybaby: Wat denken ze wel daar...

Toestemming voor een cache in Irak verkrijgen is veel gemakkelijker!

Hoe moeten die Amerikanen die caches onderhouden.

Toestemming van de landeigenaar waren ze niet nodig, of krijg je heel snel als je militair bent.

Kijk maar eens:

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...52-18b524777976

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...55-d7a20dd431c9

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...ae-d036495d7250

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...b7-7a5f78acedbb

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...5b-c675ef99d9a4

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...bc-420bec65518f

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...37-bc3808e67867

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast squirrel71

@ laurus

 

Yep, maar probeer het eens de skipper en 25 medezeilers en de crews van 3 verdere schepen te verklaaren :blush:

 

Misschien gelukt het wel de naaste jaar :crybaby:

 

Groetjes, Squirrel71

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmmmmm...

 

Zie je wel,, er komt veel meer bij kijken dat ik ooit had gedacht...

 

Zo te horen valt het niet mee om een plastik doosje te verstoppen...

 

Kan ik dat ding niet gewoon verstoppen en vervolgens gewoon aanmelden op internet.. ?

 

Of denk ik dan te simpel...

 

Of staan er nog lijfstrafen op het ongeoorloofd achterlaten van...

 

 

Bij welke ambtenaar moet ik zijn voor toestemming, en hoever moet ik mij bukken.. ?

 

 

Gary

Leeuwarden

 

 

Dubieus: Een padvinder die met een kikker thuiskomt.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm, ik wil ook wel helpen om caches te plaatsen in het noorden van het land. Ik heb er nog 10 op stapel en heb al maanden 5 volledig uitgewerkte caches met verstopplaats, coördinaten, opdrachten, foto's, WP-tags, cachedoos met goodies, logboek en fototoestel enz enz. Ik hoef ze alleen nog maar te verstoppen.

Alleen geen toestemming en zonder toestemming geen aproval vanuit Amerika.

En dat voor plekken waar inmiddels al caches liggen........ 

 

Kruimel,

 

heb je al overwogen of geprobeerd om de cachelocatie zelf net buiten het betreffende gebied te leggen waar het openbaar terrein is ?

Dan heb je die toestemming niet nodig, als je ook maar geen aanwijzingen ed. verbergt ( ervan uitgaande det het gebied wel toegankelijk is voor wandelaars; de bekende groene bordjes dus ! ).

Is een optie waar ik zelf mee aan het spelen ben momenteel.

 

Geopatra.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Yvonne (GOTCHA)
Toestemming voor een cache in Irak verkrijgen is veel gemakkelijker!

Hoe moeten die Amerikanen die caches onderhouden.

Toestemming van de landeigenaar waren ze niet nodig, of krijg je heel snel als je militair bent.

Ik hoop van harte dat dit team de genoemde caches niet mag gaan loggen. In november 2004 zijn twee van onze leden uitzendingsgereed.

Ik ben ook blij dat de laatste cache die PAULUS (zijn 100ste nota bene) heeft gedaan op Cyprus was en hij dus inmiddels veilig thuis is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb je al overwogen of geprobeerd om de cachelocatie zelf net buiten het betreffende gebied te leggen waar het openbaar terrein is ?

Maar heb je voor openbaar terrein ook niet gewoon toestemming nodig? Openbaar, dat is toch van de gemeente?

 

Ik probeer met alle macht iets te bedenken om twee nog te plaatsen caches goed gekeurd te gaan krijgen. M.a.w. het zodanig in te kleden dat ik de Amerikaanse vrienden overtuig dat het goed is. Voor eentje gaat het niet lukken want daar krijg ik ab-so-luut geen toestemming voor (wordt dus een virtual). De andere komt ergens langs een water bij een openbare parkeerplaats. Lijkt me geen probleem, maar ook die grond is (denk ik) van de gemeente. Hoe gaan die Amerikanen er nou eigenlijk mee om?

 

Mocht het gaan lukken, heb je er in het voorjaar twee bij net onder Zwolle. Voor de Hollanders is dat het Noorden; voor de Groningers en Friezen is het al bijna Spanje. Maar alla.

 

NB. Die cache die ik niet goedgekeurd ga krijgen wilde ik plaatsen op grond van de gemeente, in een gebied van Gelders Landschap onder toezicht van Defensie. Bij wie moet ik nou zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NB. Die cache die ik niet goedgekeurd ga krijgen wilde ik plaatsen op grond van de gemeente, in een gebied van Gelders Landschap onder toezicht van Defensie. Bij wie moet ik nou zijn?

 

Hier snap ik niets van: 3 verschillende terreinen en eigenaars , of 1 terrrein met 2 eigenaars en een beheerder.

 

Als het van de gemeente is zou je bij de gemeente moeten zijn: Beheer Openbare Ruimte.

 

Als het van het Gelders landschap is moet je daar zijn : via www.telefoongids.nl.

 

En voor defensie moet je op zoek naar Domeinen Regionale Directie Oost of Midden ( dat weten ze je daar wel te vertellen. Die zullen je weer doorsturen naar de Dienst Gebouwen Werken en Terreinen ( DGWT) en mogelijk dat de betreffende leidinggevende je daar doorsluist naar de onder hem staande Cultuurtechniese Terreinopzichter van het gebied.

 

Ik benadruk altijd dat het een hobby betreft en dat ik echt alleen in overleg met hen wil plaatsen. En dan nog mijn eigen cacheregeltjes.

 

op December 11 2003, 14:12:44

--------------------------------------------------------------------------------

QUOTE 

heb je al overwogen of geprobeerd om de cachelocatie zelf net buiten het betreffende gebied te leggen waar het openbaar terrein is ?

 

Maar heb je voor openbaar terrein ook niet gewoon toestemming nodig? Openbaar, dat is toch van de gemeente?

 

In principe heb je hierin gelijk, maar er zijn toch wat nuanceringen mogelijk.

 

Langs de openbare weg, sloten en vrij toegankelijke gebieden hoeft dat mi.en naar mijn ervaring niet.

Maar ga je weer een terrein/bosschage oid. in dan kan het wel zinvol zijn contact op te nemen met Beheer Openbare Ruimte of hoe het in die gemeente heet. ( dat is nl. wel eens moeilijk uit te vinden nl.)

 

Overigens gaat het meestal alleen om de cacheplaats, want dat is het evt. heikele punt ( verstoppen; begraven e.d ).

Betreden van openbare gebieden en gebieden die voorbehouden zijn aan wandelaars ed. dmv. de bekende groene bordjes, mogen nu eenmaal bewandeld worden mits je je aan de beschreven voorwaarden houdt. Daar iets ophangen, verbergen is wat anders.

Ik heb wat dat betreft met "de amerikanen"geen problemen gehad. [ wel mbt. virtuals, maar dat is wat anders]

 

 

 

Ik hoop dat je hier wat mee aan kunt!

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toestemming voor een cache in Irak verkrijgen is veel gemakkelijker!

Hoe moeten die Amerikanen die caches onderhouden.

Toestemming van de landeigenaar waren ze niet nodig, of krijg je heel snel als je militair bent.

Kijk maar eens: URLS

Het is in ieder geval wel spectaculair cachen, ten minste, dat denk ik ;)

 

Tja, als de VS een land verovert, zijn "zij" de landeigenaren........

 

GRTZ

 

Kruimeldief :ph34r:Hmmm, ideetje misschien? SBBtje kapen? let op, kapen, niet kappen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...