Grote Griezel Geplaatst 28 juli 2009 Geplaatst 28 juli 2009 Ter info: Wellicht is dit al eens eerder vermeld, maar ik wilde het hier toch alsnog even delen. Ik kwam er bij toeval van de week achter dat als je een .GPX file, die je bijvoorbeeld van een cachepagina hebt gedownload, met de muis binnen het openstaande venster van Google Earth sleept en de muis dan los laat, Google Earth direct inzoomt en alle waypoints laat zien die in het desbetreffende .GPX bestand zitten. Ik vind dit persoonlijk wel een leuke feature. Grote Griezel
mar-ine Geplaatst 28 juli 2009 Geplaatst 28 juli 2009 Leuk, Ga ik gelijk uitproberen. Kan iemand vertellen hoelang het nog duurt totdat caches weer zichtbaar zijn in Google-earth? mar-ine
kalkendotters Geplaatst 29 juli 2009 Geplaatst 29 juli 2009 Kan iemand vertellen hoelang het nog duurt totdat caches weer zichtbaar zijn in Google-earth? Niet zo heel lang [] Vannacht is de nieuwe update erop gezet, en de GoogleEarth viewer werkt weer. Te vinden in 'My profile' (http://www.geocaching.com/my/ ) , rechtsonderaan de keuzes
elisa1955 Geplaatst 29 juli 2009 Geplaatst 29 juli 2009 Vannacht is de nieuwe update erop gezet, en de GoogleEarth viewer werkt weer.Te vinden in 'My profile' (http://www.geocaching.com/my/ ) , rechtsonderaan de keuzes Toppie! hij doet het weer
siwari Geplaatst 29 juli 2009 Geplaatst 29 juli 2009 Ter info:Wellicht is dit al eens eerder vermeld, maar ik wilde het hier toch alsnog even delen. Ik kwam er bij toeval van de week achter dat als je een .GPX file, die je bijvoorbeeld van een cachepagina hebt gedownload, met de muis binnen het openstaande venster van Google Earth sleept en de muis dan los laat, Google Earth direct inzoomt en alle waypoints laat zien die in het desbetreffende .GPX bestand zitten. Ik vind dit persoonlijk wel een leuke feature. Grote Griezel Ik heb het ook geprobeerd, maar snap niet hoe je zo'n file naar Google Earth kan slepen. Dat G.E-scherm staat maximaal en kan ik niet verkleinen. Ik ben niet zo erg handig in dit soort dingen, maar misschien wil je dit even uitleggen. Gr. Siwari
geo_taz Geplaatst 29 juli 2009 Geplaatst 29 juli 2009 (bewerkt) Rechtsboven in Google Earth zie je (zoals in de meeste Windows programmas) drie knopjes. Een klein liggend streepje, een of twee windows en een rode X. Zorg dat de middelste op één window staat (door er op te klikken als dat niet zo is). Als je dan je muis op de blauwe tekst-balk zet kun je het window in ieder geval verplaatsen (door de linker muisknop in te drukken, vast te houden en het window te "verplaatsen). Dat maakt de laatste stap, het verkleinen van het window iets makkelijker. Pak het window bij een hoek (klik op de linker muisknop en houd hem ingedrukt en trek de window wat kleiner). 29 juli 2009 bewerkt door geo_taz
siwari Geplaatst 29 juli 2009 Geplaatst 29 juli 2009 Geo-Taz, bedankt voor je antwoord. heb het geprobeerd en werkt inderdaad prachtig met alle waypoints. zo heb ik weer wat geleerd.
hneel Geplaatst 29 juli 2009 Geplaatst 29 juli 2009 Als de schermen wel gemaximaliseerd zijn kan het ook nog. Sleep het bestand naar beneden en blijf hangen op de taakbalk boven de tab van G.E. Dan zal G.E. zichtbaar worden. Sleep het bestand dan weer naar boven en laat dan pas los.
zoekbaars Geplaatst 30 juli 2009 Geplaatst 30 juli 2009 Super dat men bij Groundspeak de KML-layer weer aangezet heeft, weliswaar onder een nieuwe naam. Blijkbaar is men gevoelig geweest voor de vele (meer dan 200) reacties die de meer dan 2000 gebruikers op het forum hebben achter gelaten. Zoekbaars
Aanbevolen berichten