MariSun Geplaatst 8 juni 2009 Geplaatst 8 juni 2009 (bewerkt) Ik zag bij een cache die al ruim twee maanden geleden gearchiveerd is, dat er vandaag iemand deze nog wist te loggen. Schijnbaar kan dit maar hoort dit ook zo te zijn???, zelf kwam ik een week na de genoemde datum en bij thuiskomst zag ik dat deze gearchiveerd was en heb hem daarom ook niet gelogd. 8 juni 2009 bewerkt door MariSun
Bloodwoosj Geplaatst 8 juni 2009 Geplaatst 8 juni 2009 Een gearchiveerde cache kan in principe gelogd worden, zolang hij niet gelocked wordt door de reviewer. Of dat verstandig of netjes is is een tweede, daar lopen de meningen onder cachers zelf nogal over uiteen. Volgens de regels is een cache een cache als ie fysiek geplaats, online en actief is. Is ie wel fysiek aanwezig, maar gearchiveerd, dan zou je hem dus eigenlijk niet meer kunnen loggen als je hem vind nadat ie gearchiveerd is. Dat is dan ook meteen een reden waarom caches na archivering nog logbaar blijven. Voorbeeld: Stel ik vond vorige week op vakantie een cache die vandaag gearchiveerd werd, maar ik ben aanstaande weekend pas terug en kan hem dan pas loggen. Dan zou ik dus een actieve cache (want dat was ie toen ik hem vond) niet meer kunnen loggen omdat hij op het moment dat ik hem wil loggen al geachiveerd is. Mijn persoonlijke mening: ik log geen cache op gc.com als gevonden terwijl ie op het moment van vinden gearchiveerd is. Ik schrijf er hooguit een note bij. Er zijn zoals gezegd overigens caches die om diverse redenen gelocked kunnen worden door de reviewer en dan kun je als paginabezoeker helemaal niks meer met loggen of notes schrijven of enz. Greetz, Bloodwoosj.
Gast Geplaatst 8 juni 2009 Geplaatst 8 juni 2009 Tijdens Cachers-In-Crime afgelopen zaterdag 6 juni hebben de deelnemers, waaronder ook wij, de volgende caches gelopen en fysiek gelogd. Op geocaching.com staan deze als gearchiveerde caches te boek: Het Geheime Genootschap van de Thrillerschrijvers - GC1QR7T CSI Wageningen - GC1QV7H De Buit - GC1QGW7 Deze zijn dus wel te loggen, maar staan ook gearchiveerd. Waarschijnlijk heeft het te maken met dat het event-caches zijn? (Zie ook dit draadje over het archiveren van eventcaches.)
MariSun Geplaatst 8 juni 2009 Auteur Geplaatst 8 juni 2009 bedoel je niet een 'gearchiveerde cache'?? Je hebt gelijk te snel met typen geweest en niet nagelezen wat ik schreef
MariSun Geplaatst 8 juni 2009 Auteur Geplaatst 8 juni 2009 Een gearchiveerde cache kan in principe gelogd worden, zolang hij niet gelocked wordt door de reviewer.Of dat verstandig of netjes is is een tweede, daar lopen de meningen onder cachers zelf nogal over uiteen. Volgens de regels is een cache een cache als ie fysiek geplaats, online en actief is. Is ie wel fysiek aanwezig, maar gearchiveerd, dan zou je hem dus eigenlijk niet meer kunnen loggen als je hem vind nadat ie gearchiveerd is. Dat is dan ook meteen een reden waarom caches na archivering nog logbaar blijven. Voorbeeld: Stel ik vond vorige week op vakantie een cache die vandaag gearchiveerd werd, maar ik ben aanstaande weekend pas terug en kan hem dan pas loggen. Dan zou ik dus een actieve cache (want dat was ie toen ik hem vond) niet meer kunnen loggen omdat hij op het moment dat ik hem wil loggen al geachiveerd is. Mijn persoonlijke mening: ik log geen cache op gc.com als gevonden terwijl ie op het moment van vinden gearchiveerd is. Ik schrijf er hooguit een note bij. Er zijn zoals gezegd overigens caches die om diverse redenen gelocked kunnen worden door de reviewer en dan kun je als paginabezoeker helemaal niks meer met loggen of notes schrijven of enz. Greetz, Bloodwoosj. bedankt voor het duidelijke antwoord
petervw Geplaatst 8 juni 2009 Geplaatst 8 juni 2009 Ik log nooit gearchiveerde caches. Ga je nooit naar een event dan?
Gast Geplaatst 8 juni 2009 Geplaatst 8 juni 2009 bedoel je niet een 'gearchiveerde cache'?? Je hebt gelijk te snel met typen geweest en niet nagelezen wat ik schreef Even de onderwerptitel aangepast
Team Gelaen Geplaatst 8 juni 2009 Geplaatst 8 juni 2009 Ik log nooit gearchiveerde caches. Ga je nooit naar een event dan? Heeft dat iets met elkaar te maken dan?
Biertjuh Geplaatst 8 juni 2009 Geplaatst 8 juni 2009 (bewerkt) Schijnbaar kan dit maar hoort dit ook zo te zijn??? Diverse caches van het Cachers in Crime event zijn gelijk na het online komen gearchiveerd. Vandaag bij thuiskomst zullen de door ons gevonden caches als found gelogd worden. De rede van het gelijk archiveren is mij niet bekent, waarschijnlijk is dit een afspraak tussen de reviewer en de organisatie. Begin nu niet gelijk te pruttelen dat een cache minimaal drie maanden moet bestaan, regels zijn er om overtreden te worden en dit zal in goed overleg gebeurd zijn. Om op je vraag terug te komen het kan en in dit geval hoort het ook zo Ruud Ps. Dat pruttelen is niet aan de topic starter gericht maar aan de notoire pruttelaars onder ons. Edit: Pruttelen verduidelijkt. 8 juni 2009 bewerkt door Biertjuh
Team MaChrAu Geplaatst 8 juni 2009 Geplaatst 8 juni 2009 Laat mij even de discusie op poken. Is het deactiveren niet te vergelijken met het niet meer onderhouden? Wat ik bedoel is eigelijk : je kunt altijd nog loggen, maar als de cach er niet meer is moet je niet Dus meer loggen kan altijd maar "klagen"over het verdwenen zijn niet meer.
Sivota Geplaatst 8 juni 2009 Geplaatst 8 juni 2009 Op advies enkele berichten op off topic gezet, zodat weer duidelijk is waar het over gaat.
petervw Geplaatst 8 juni 2009 Geplaatst 8 juni 2009 Ik log nooit gearchiveerde caches. Ga je nooit naar een event dan? Heeft dat iets met elkaar te maken dan? Opzich, ja, vind ik wel Kijk maar naar het Cachers in Crime, er komen een paar tijdelijke caches online die meteen gearchiveerd zijn omdat ze niet meer gedaan kunnen worden..
Jan en Jany Geplaatst 8 juni 2009 Geplaatst 8 juni 2009 (bewerkt) Ik heb vorige week week ook nog een gearchiveerde cache gelogd ik kom 2 x per jaar in de buurt daar en een half jaar geleden een begin gemaakt maakt met deze cache. Thuis het eindpunt berekent en in de gps gezet. vorige week naar het eindpunt gelopen . en de cache met logrol gevonden Dus netjes mijn naam op het rolletje geschreven. Thuis 's avonds de cachepagina opgezocht. Oke daar stond in dat hij in het archief zat. So what mijn naam staat op de logrol , dus ook op internet gelogd. Als de cache echt in het archief zat , zou er ook geen cache op de eindlokatie moeten liggen. Had de plaatser ook de cache maar moeten opruimen en de pagina echt disabled laten zetten. deze dus : http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...8f-818226c5c4d1 8 juni 2009 bewerkt door Team Minouschka
Aanbevolen berichten