Arie vis Geplaatst 13 mei 2009 Geplaatst 13 mei 2009 Mijn vriend wil ook graag geocachen.. en hij zit de denken over een garmin etrex h is deze gps een goede keuze? en kun je er mee projecteren? groeten arie vis
topzoekertje Geplaatst 13 mei 2009 Geplaatst 13 mei 2009 Mijn vriend wil ook graag geocachen..en hij zit de denken over een garmin etrex h is deze gps een goede keuze? en kun je er mee projecteren? groeten arie vis De Etrex H is prima geschikt om te geocachen en kan projecteren (ik heb even in de handleiding op de garmin-site gekeken). Het belangrijkste nadeel is dat je geen kaart kunt gebruiken. Sommigen vinden dat een voordeel, want het maakt het cachen nog spannender, ik zelf zou niet zonder kaart willen werken. Het prijskaartje van de goedkoopste GPS met kaartfunctie (de Venture HC) met een TOPO-kaart is echter wel behoorlijk hoger dan de Etrex H.
Peet en Jop Geplaatst 13 mei 2009 Geplaatst 13 mei 2009 Hoe goed de Etrex H is weet ik niet, maar wij gebruiken de GPS60 zonder kaart(genoeg te vinden op MP voor rond de 100 euro) en dat bevalt heel erg goed. Een kaart is wat ons betreft dus zeker geen noodzaak.
Marco de Klerk Geplaatst 13 mei 2009 Geplaatst 13 mei 2009 Hoioi, Sinds de meivakantie in het bezit van Etrex H. Errug tevreden over. Ik heb geen kaart nodig gehad, dus ook niet gemist in de etrex h. Tot nu toe alles kunnen vinden. wp's projecteren geen probleem.
Mr.Atari Geplaatst 13 mei 2009 Geplaatst 13 mei 2009 GPS-en uit de Etrex serie worden volgens mij in de geocaching wereld heel veel gebruikt. Het enige verschil in de modellen onderling zit 'm in het gebruik van kaarten en of er een elektronisch kompas en hoogtemeter in zit. Overigens is de software dezelfde als die van de 60 serie, alleen is de bediening van die serie iets makkelijker omdat er meer knoppen opzitten, waardoor veel functie meteen aan te roepen zijn zonder door menu's te hoeven. Ik gebruik zelf de Etrex Vista HCx, en heb eerst een Geko 201 gebruikt. Beide bevallen zeer goed. De Geko is alleen wat eenvoudiger. Overigens kun je met zowel de Etrex als de Geko projecteren.
De Roode Loper Geplaatst 13 mei 2009 Geplaatst 13 mei 2009 (bewerkt) De 60 serie heeft een betere antenne dan de etrex serie (zegt men). Ik heb het dan over modellen zonder x in de type aanduiding. 13 mei 2009 bewerkt door De Roode Loper
wirholt Geplaatst 13 mei 2009 Geplaatst 13 mei 2009 (bewerkt) Mijn vriend wil ook graag geocachen..en hij zit de denken over een garmin etrex h is deze gps een goede keuze? en kun je er mee projecteren? Ik heb zelf ook een poosje met een eTrex H gegeocached, nadat ik eerst een GPS60 had gebruikt. De eTrex H is wel gevoeliger dan de GPS 60, dat maakt het soms gemakkelijker een cache te vinden, bijvoorbeeld in een dicht bos. Met de GPS 60 was ik gewend de optie te gebruiken om caches van de cache pagina in de GPS te laden, via USB. Met de eTrex H moet dat via een seriële lijn en dat gaat nogal eens fout, omdat de caches daar namen van hooguit 6 tekens hebben, terwijl geocaching.com 7 tekens gebruikt. Ook slaat de eTrex H de omschrijvende naam niet op. Ik ben zo eens bij een heel andere cache uitgekomen dan de bedoeling was, omdat het waypoint overschreven was door die van een andere cache, waarvan de eerste 6 tekens gelijk waren. Als je laden van geocache coördinaten vanaf geocaching.com belangrijk vindt, dan is deze GPSr dus niet zo geschikt. Als je de coördinaten met de hand wil invoeren, is de eTrex H ook minder handig, omdat je daar de letters en cijfers niet in een rechthoek, maar in één lange rij krijgt om uit te kiezen, zodat het veel meer stappen vraagt om bij het volgende symbool te komen. Als je deze ongemakken voor lief neemt, is de eTrex H een leuke, goedkope GPSr om mee te beginnen. Toegevoegd: Zelf gebruik ik tegenwoordig de eTrex Vista HCx, die deze nadelen niet heeft, meer knoppen heeft en daardoor eenvoudiger te bedienen is en de mogelijkheid heeft om er kaarten in te laden, zodat je hem ook voor navigate op de fiets of in de auto kunt gebruiken. Maar daar betaal je dus wel voor. 13 mei 2009 bewerkt door wirholt
Attila de Hunt Geplaatst 13 mei 2009 Geplaatst 13 mei 2009 Ik ben heel tevreden over mijn Etrex legend hcx, en daarin kun je wèl kaarten laden hoor!
Mr.Atari Geplaatst 13 mei 2009 Geplaatst 13 mei 2009 (bewerkt) De 60 serie heeft een betere antenne dan de etrex serie (zegt men). Ik heb het dan over modellen zonder x in de type aanduiding. Dat ligt eraan van welk jaar deze is. De huidige Etrex serie heeft een nieuwe chipset met verbeterde antenne. [edit] quote vergeten... is wel handiger om te vermelden lijkt me... Bij deze toegevoegd [/edit] 13 mei 2009 bewerkt door Mr.Atari
De Roode Loper Geplaatst 13 mei 2009 Geplaatst 13 mei 2009 De 60 serie heeft een betere antenne dan de etrex serie (zegt men). Ik heb het dan over modellen zonder x in de type aanduiding. Dat ligt eraan van welk jaar deze is. De huidige Etrex serie heeft een nieuwe chipset met verbeterde antenne. [edit] quote vergeten... is wel handiger om te vermelden lijkt me... Bij deze toegevoegd [/edit] Met de x bedoel ik de chipset. Maar het was "vroeger" wel zo dat de 60 serie een betere antenne had. Maar de "gewone" 60 is een prima apparaat om mee te beginnen. Kan genoeg zoals projecteren en middelen.
topzoekertje Geplaatst 13 mei 2009 Geplaatst 13 mei 2009 De 60 serie heeft een betere antenne dan de etrex serie (zegt men). Ik heb het dan over modellen zonder x in de type aanduiding. Dat ligt eraan van welk jaar deze is. De huidige Etrex serie heeft een nieuwe chipset met verbeterde antenne. Met de x bedoel ik de chipset. Maar het was "vroeger" wel zo dat de 60 serie een betere antenne had. Maar de "gewone" 60 is een prima apparaat om mee te beginnen. Kan genoeg zoals projecteren en middelen. Even een kleine aanvulling: De x duidt op de mogelijkheid om extra geheugen toe te voegen. De Venture HC heeft dat dus niet, de Vista HCx en de Legend HCx wel. De H duidt op een betere ontvanger, dat is de chip die de ontvangen signalen omzet in coördinaten. De antenne is het ding dat de signalen ontvangt, maar die is volgens mij niet aangepast. De 60-serie heeft een ander type antenne, die minder gevoelig is voor de richting waarin de GPS wordt gehouden. In de praktijk merk je hier naar mijn ervaring niet erg veel van.
Team Red-one Geplaatst 13 mei 2009 Geplaatst 13 mei 2009 De etrex H kan alleen projecteren op 100 meters en niet op meters. Dat betekent dat je in het veld soms flink moeten zoeken met een afwijking van 100 meter!
Mr.Atari Geplaatst 13 mei 2009 Geplaatst 13 mei 2009 De etrex H kan alleen projecteren op 100 meters en niet op meters. Dat betekent dat je in het veld soms flink moeten zoeken met een afwijking van 100 meter! Ja dat had ik met de Geko ook... Dat betekent dus rekenen... Projectie op 245 meter is dan dus 300 meter aanhouden en als je op ca.55 meter van het nulpunt zit moet je gaan zoeken... het werkt wel, maar is best irritant. Projectiecaches liet ik dan ook links liggen.
Juttertjes Geplaatst 13 mei 2009 Geplaatst 13 mei 2009 Mijn vriend wil ook graag geocachen..en hij zit de denken over een garmin etrex h is deze gps een goede keuze? en kun je er mee projecteren? groeten arie vis Wij gebruiken al bijna anderhalf jaar de Etrex H en zijn er zeer tevreden over. Projecteren kan alleen met 100 m maar dat hoeft geen probleem te zijn. Wanneer je b.v. 175 m moet projecteren, stel je 200 m in en trek je daar 25 m af. Dus op 25 ben je op de bedoelde plaats. Gaat bij ons goed. Goede oplaadbare batterijen zijn ook handig, Groeten van de Juttertjes
DiedB Geplaatst 13 mei 2009 Geplaatst 13 mei 2009 De etrex H kan alleen projecteren op 100 meters en niet op meters. Dat betekent dat je in het veld soms flink moeten zoeken met een afwijking van 100 meter! Ja dat had ik met de Geko ook... Dat betekent dus rekenen... Projectie op 245 meter is dan dus 300 meter aanhouden en als je op ca.55 meter van het nulpunt zit moet je gaan zoeken... het werkt wel, maar is best irritant. Projectiecaches liet ik dan ook links liggen. Dat probleem heb ik ook (nog voor 1 dag), maar je moet inderdaad gewoon rekenen. Het werkt niet lekker maar zo kom je er vaak wel!
Aanbevolen berichten