Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Wij zijn cachers met kinderen. Hebben altijd een rugzak bij ons met ruilwaren. Soms gekocht en soms speelgoed waar onze kinderen niet meer mee willen spelen.

Bij Maik, onze bijna 4 jarige, zijn auto's favoriet of dino's. Glenn van bijna 8 jaar gaat meer voor de bijzondere zaken, een goocheltruc, een plastic beest wat hij niet heeft, een verroest doosje. Dat soort zaken allemaal. Ik als moeder vind het erg leuk een parfummonster aan te treffen, die ik overigens niet spaar. Mijn vriend vindt altijd wel verschillende dingen interessant. Ook nemen we wel eens iets mee om later een cache van te maken. (allerlei kabouters bijvoorbeeld)

Wat ook prettig was is dat we eens een tekentang uit een cache hebben gehaald die we een paar dagen later al moesten gebruiken! Ook al eens een fototoestelletje van 1 megapixel, waar zoonlief dolgelukkig mee was.

Vaak zit er in een cache voor iedereen wat wils toch?

Maar wat we echt NIET willen aantreffen zijn pleisters en tampons! Die zijn we ook al eens tegen gekomen.

Ook ik doe regelmatig een bezoekje aan de action of aan de zeeman. De opruimbakken daar kunnen je vaak 6 gummen bezorgen voor 10 cent!

Wat wij het meest wegleggen in caches zijn plastic beesten, daar heb ik hier een bak vol van en zakjes met knikkers.

Cache-ze!

Geplaatst
Het wordt me wel duidelijk dat er eigenlijk twee 'soorten' goodies zijn: de 'leuk-voor-de-kids-goodies' en de 'verzamelgoodies'

Ik heb hier al hele leuke dingen gehoord (smurfen, auto's, winkelwagenmuntjes enz) en ook al dingen voorbij zien komen die 'men' standaard in caches probeert achter te laten (visitekaartjes, houten muntjes enz).

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd of er een soort grote gemene deler is: waar is men tuk op om uit caches te halen en wat wordt er achtergelaten?

Misschien is dit te veel off topic? Dan kan dit in een nieuw draadje gestart worden.

Zucht :rolleyes: ......mag ik u wijzen op bijvoorbeeld dit draadje Overigens kan daar ook worden voortgeborduurd worden op wat vind men leuk om te vinden.....

In mijn geval zijn dat magneten en visitekaartjes die geocache gerelateerd zijn.

Geplaatst
Het wordt me wel duidelijk dat er eigenlijk twee 'soorten' goodies zijn: de 'leuk-voor-de-kids-goodies' en de 'verzamelgoodies'

Ik heb hier al hele leuke dingen gehoord (smurfen, auto's, winkelwagenmuntjes enz) en ook al dingen voorbij zien komen die 'men' standaard in caches probeert achter te laten (visitekaartjes, houten muntjes enz).

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd of er een soort grote gemene deler is: waar is men tuk op om uit caches te halen en wat wordt er achtergelaten?

Misschien is dit te veel off topic? Dan kan dit in een nieuw draadje gestart worden.

Zucht :rolleyes: ......mag ik u wijzen op bijvoorbeeld dit draadje Overigens kan daar ook worden voortgeborduurd worden op wat vind men leuk om te vinden.....

In mijn geval zijn dat magneten en visitekaartjes die geocache gerelateerd zijn.

Tja er zijn dus twee draadjes:

De een gaat over de kwaliteit van de goodies in de caches en de ander over wat men leuk vindt om te vinden.

Als iedereen nu even goed kijkt waar hij/zij welke opmerking wil plaatsen dan kan dat best goed gaan.

(wat men zoal wil gaan verzamelen kan bijvoorbeeld hier en over kwaliteit (goed of niet) in het andere draadje.

En zoals wel eerder vermeld: doet het onderwerp je niets blijf er dan uit.

En Professor X; niet zo zuchten hoor; er zijn van vele onderwerpen heel veel meer draadjes :rolleyes: .

Geplaatst

Vandaag troffen we bij de Xenos een aantal leuke dingen om in een cache te stoppen. In onze ogen allemaal cache-gerelateerde zaken zoals tekentang, ledlampjes, handreiniger, camouflage-tape etc. Zo wordt het voor volwassenen ook weer leuk om iets uit een cache te halen. Bij de Wibra zijn we geslaagd v.w.b. de kinderspullen zoals knikkers, knuffelbeestjes etc. Allemaal spulletjes van rond een Euro.

Geplaatst

Ik heb al eens batterijen achtergelaten... Nieuwe in de verpakking, omdat we bij een nachtlog ineens zonder zaten en nog een keer terug moesten.

Als er inderdaad zinnige dingen inzitten is het ook voor de volwassenen weer leuk.

Zelf doe ik vaak dingen erin die op dat moment hot zijn. Plaatjes van voetbal, dat soort items.

Wat wij ook doen is altijd even checken wat erin zit, dingen als pijnstillers oid haal ik er uit. (ben ik echt al tegengekomen) :rolleyes:

Geplaatst
Ik ga binnenkort eens proberen om dit soort goodies te introduceren : http://www.bookcrossing.com (voor uitleg zie http://www.bookcrossing.nl)

Je neemt een boek dat je dubbel hebt of anderszins kunt missen, voorziet het van een trackable code en laat het boek los in het wild. Dat kan in de trein zijn, in een winkel of (goedverpakt)... in een cache. De bedoeling is dat als je het boek uit hebt, je het zelf weer ergens achterlaat. Een soort TB, dus.

Ben benieuwd of het werkt.

Daar ben ik er vorig jaar al eentje van tegengekomen. Moet bekennen dat het boek ergens achter in de kast is verdwenen en wacht om gelezen te worden... :crybaby:

Haha, dat is n bekend verhaal. Ik heb 2 boeken gevonden bij de Ikea, gelezen, gelogd op de bookcrossing-site, maar ook nog niet opnieuw vrijgelaten :blush: . Voordat wij cachten, heb ik zelf ook wel eens een boek vrijgelaten, maar daar heb ik nooit meer iets van gehoord. Wel een goed idee om ze in een cache te stoppen! Ik geloof dat er ook al boekencaches bestaan, maar gewoon als goodies kunnen ze natuurlijk prima :rolleyes:

groetjes van de familie beer

Geplaatst
Ik hoef alleen een logboekje/logrolletje te vinden, verder niks :rolleyes:

De rest is vaak afval :crybaby:

Goh laat ik net van Malyenki zopas een van de best gevulde kistjes tot nog toe gevonden hebben... ;)

Wat wij achterlaten? Bruikbaar reclamemateriaal, spullen van de Action (daar is 'ie weer, kunnen ze daar geen reclame gaan maken met "hofleverancier van geocachend Nederland"?), DVD's (ik heb ooit een hele partij originele gesealde DVD's ingekocht voor een prikje) en wat dingetjes die ik soms thuis in een verlaten hoekje vind die ik niet meer gebruik maar die anderen misschien nog prima gebruiken kunnen.

Wat we meenemen? Sja als de kinderen mee zijn laat ik ze vaak wat uitkiezen en inderdaad is hun keuze soms verrassend.

Ikzelf neem af en toe wat mee als ik denk "hee wat handig" zoals laatst een ledzaklampje en een geodriehoek van Malyenki. Hoewel ik die laatste eigenlijk meenam omdat Malyenki er heel leuk een stickertje opgeplakt had met "found in 666", echt een leuk aandenken :blush:

Not done vind ik snoep of condooms... Snoep wordt erg vies en condooms... nou ja, er zijn ook vaak kinderen mee...

Geplaatst (bewerkt)
Leuke vraag. Ik ben altijd aan het speuren naar leuke goodies en ben een welgeziene klant bij de Wibra, de Xenos, de Bruna en andere sjieke winkels. Kinderspeeltjes, notitieblokjes, knutselspullen voor weinig. Ik let wel altijd op de afmetingen (zo plat mogelijk).

Ik ga binnenkort eens proberen om dit soort goodies te introduceren : http://www.bookcrossing.com (voor uitleg zie http://www.bookcrossing.nl)

Je neemt een boek dat je dubbel hebt of anderszins kunt missen, voorziet het van een trackable code en laat het boek los in het wild. Dat kan in de trein zijn, in een winkel of (goedverpakt)... in een cache. De bedoeling is dat als je het boek uit hebt, je het zelf weer ergens achterlaat. Een soort TB, dus.

Ben benieuwd of het werkt.

Zo'n vijf jaar geleden was bookcrossing ook al bekend in geocachingland. Het kan leuk zijn, en je zult op de site geocaches tegenkomen waar eens boeken in verdwenen zijn. Mijn ervaring is echter niet zo goed. De boeken die je vindt, zijn vaak boeken die mensen kunnen missen, omdat het geen leuke boeken zijn. Verder worden boeken vaak vochtig in caches, omdat ze lang blijven liggen. Ook verdwijnen boeken heel snel in de boekenkast. Maar wie weet werkt het vijf jaar later wel!

bewerkt door De Kolonisten
Geplaatst (bewerkt)

Onze kleine vent (3 jaar) zat mij op te wachten :crybaby: toen ik thuis kwam van het geocachen. Toen ik binnen kwam was het tranen met tuiten :blush: . Papa had niet terug gezwaaid toen hij de oprit opdraaide. Totdat papa een goodie te voorschijn haalde die hij uit de cache meegenomen had. Het was een heel meisjesachtig armband in de vorm van een roos (niets voor een jongen van 3 jaar zou je zeggen). Maar het leuke was dat als je er op drukte er allerlei lampjes gingen knipperen en flitsen ;) . Ik heb nog nooit iemand zo snel zien veranderen van verdrietig naar blij. Hij is de hele avond nog in de weer geweest met zijn armband :rolleyes: .

bewerkt door BilboBallings
Geplaatst (bewerkt)
Goh laat ik net van Malyenki zopas een van de best gevulde kistjes tot nog toe gevonden hebben... ;)

Voor dat bakje had ik ook erg mijn best gedaan :beerchug:

Ikzelf neem af en toe wat mee als ik denk "hee wat handig" zoals laatst een ledzaklampje en een geodriehoek van Malyenki. Hoewel ik die laatste eigenlijk meenam omdat Malyenki er heel leuk een stickertje opgeplakt had met "found in 666", echt een leuk aandenken :)

:thumbup:

bewerkt door Malyenki
Geplaatst

Wat is er mis mee met condooms in caches? Je weet nooit of het van te pas komt tijdens het cachen in de natuur. :blush:

go and have fun

Geplaatst
Wat is er mis mee met condooms in caches? Je weet nooit of het van te pas komt tijdens het cachen in de natuur. :cry:

go and have fun

Sja, als je alweer 4 jaar getrouwd bent, ben je het condoomtijdperk wel gepasseerd hoor... En op zich is er niets op tegen, maar denk er wel aan dat ze dus door kinderen gevonden kunnen worden, hetgeen dus bij ons zo was.

(en voordat je een link legt met condoomvindende kinderen en mijn tijd dat ik getrouwd ben... Mijn kinderen zijn uit mijn vorige huwelijk en zijn 11 en 12 jaar...)

Geplaatst

Cirkel junior is nog altijd verzot op flippo's, AH voetbalplaatjes, pokemon plaatjes etc.

Waar we een hekel aan hebben zijn snoep, belleblazen, brandbare spullen. Deze ruilen we dan ook steevast tegen houdbare goodies, en gooien ze daarna weg.

Zelf ruilen we vaak pennen, want die raken we steevast kwijt.

Cirkel

• 3 weeks later...
Geplaatst

De caches waar goodies in passen zijn wel de betere.

Mijn vrouw vind ze leuker om te vinden.

Ik vind het leuk om er TB's en coins in te vinden.

Mijn dochter van 1.5 snapt nu dat er ook leuke dingen in kunnen zitten, maar kan nooit kiezen en trekt alles er uit, beginnend bij de roze items.

Maakt niet uit wat het is, roze is goed bij haar!

Wat we er in stoppen wisselt nog wel eens.

Buttons, stickers, pennen (vooral als er geen eentje meer in de cache is), kleine speeltjes.

Eingelijk net wat we hebben liggen, moet nog even langs de winkel omdat we nog niet echt een voorraad hebben.

Als het maar heel is, en ik denk dat een ander er blij van kan worden :thumbup:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...