evelineroos Geplaatst 8 mei 2009 Geplaatst 8 mei 2009 Ik cache nu al een tijdje maar ik vroeg mij eigenlijk het volgende af... Wat voor goodies vindt men nou eigenlijk het leukste om in een cache te vinden?
barny Geplaatst 8 mei 2009 Geplaatst 8 mei 2009 Een vraag waar nooit een eenduidig antwoord op komt. Ik heb meegemaakt dat een kind een roestige spijker het mooiste van de hele inhoud van de cache vond. En ik heb meegemaakt dat er (ondanks allemaal nieuwe in verpakking zittende dingen, die er door de voorbeeldige kid’s, ahum om te “proberen” uitgehaald werden en daarna achteloos teruggegooid werden) niets van hun gading konden vinden. Dus de een vind een roestige spijker helemaal je van het terwijl de ander nooit ergens mee tevreden is, dus doe wat jij leuk vind en het zal allemaal regg komm, Barny Gelukkig ruil ik nooit wat en als mijn kid’s mee zijn moeten ze zelf voor ruilspullen zorgen.
SixpackNL Geplaatst 8 mei 2009 Geplaatst 8 mei 2009 Onze oudste 3 kids (bijna 11, 13 en 15) zijn niet echt meer geïnteresseerd in goodies, maar onze jongste dochter van 3 'natuurlijk' wel. We gaan schatzoeken en dan mag zij iets ruilen. En idd soms snap je echt niet waarom ze iets uitkiezen (een viezige ballon bv ), dus doe wat jou leuk lijkt en aanspreekt. Probeer origineel te zijn (dat is altijd leuk toch). Wij stoppen ieg geen goodies in de caches die makkelijk voor troep en plakkerigheid oid zorgen (dus wat ons betreft geen bellenblaas, snoep enz). Iets wat gevoelig is voor nattigheid (notitieblokjes, pennen, dingen die kunnen roesten) zou ik altijd in een plastic zakje doen. Mirjam vindt het ieg altijd erg leuk om te kunnen ruilen (alleen daarom zou de micro's al haast laten liggen ) en is blij met alles wat er is. Dussss.... leef je uit!
babsiaanse strijders Geplaatst 8 mei 2009 Geplaatst 8 mei 2009 nette leuke dingen, ze hoeven niet duur geweest te zijn maar de gekregen meuk van beurzen en van de kids meal bij mcdonalds zijn niet leuk. ik heb standaard wat dingen in de cache tas zitten die ik voor rond de euro bij het kruidvat en xenos gehaald heb: pennen met versieringen, koelkastmagneetjes, servetjes en kleine speelgoedjes. ik denk namelijk dat de meeste mensen die goodies meenemen cachers met kinderen zijn.
SixpackNL Geplaatst 8 mei 2009 Geplaatst 8 mei 2009 Straks in de opruiming een voorraadje goodies aanleggen, lekker goedkoop en grijp je nooit mis. (vaak zijn er bij de Zeeman nog leuke goodies te scoren als daar alles voor de helft van de afgeprijsde prijs gaat)
t-bones Geplaatst 8 mei 2009 Geplaatst 8 mei 2009 (bewerkt) Wij halen er zelden iets uit, maar stoppen er altijd iets in. Autootje (tray met 20 stuks), vingerpoppetje, viltstiften, sleutelhanger, keycord, pennen, bijzondere stickers ('Er gaat niets boven Groningen' stickers in Friese caches...), spel kaarten, en als laatste een geplastificeerd 'T-bones decodeer kaartje'. Vroeger kwam je nog wel eens CD's tegen in een cache, maar die zie ik haast nooit meer. Voor een reis naar Ierland hebben we een aantal speciale CD's gemaakt met muziek in het Gronings -met een Engelse toelichting- als tegenhanger voor alle Iers dat ons overspoeld. Werd erg gewaardeerd. Dat gaan we in Scotland ook nog eens doen. Je kunt dus zelf ook iets maken! Ik heb met mijn eigen caches wel de ervaring dat een cache die wat minder gevonden wordt en eenzamer ligt kwalitatief beter gevuld blijft dan een 'find-and-go' cache. Trekken die misschien andere cachers? Ik weet niet of anderen dat ook zo ervaren. Wat leuk is? Laatst een (vers) potje bosbessen gelei gevonden in een cache in een prachtig bos... maar dat mag eigenlijk niet. Maar hij was wel lekker! Vraag je altijd af of een ander er belang bij kan hebben, en niet of jij er van af wilt... 8 mei 2009 bewerkt door t-bones
Ellino Geplaatst 8 mei 2009 Geplaatst 8 mei 2009 Meuk van Mc Donalds kan wel degelijk leuk zijn. Misschien zijn er wel mensen die dat soort dingen verzamelen. Het is maar net wie er bij de cache komt. Zelf hebben wij altijd van die weinkelwagenmuntjes mee. Daar zijn echte verzamelaars van. Zelf ben ik al een keer of vijf een msketonhaak in een cache tegengekomen. Die hangen inmiddels allemaal aan mijn rugzak. Mocht ik er eentje tegenkopmen dan neem ik 'em mee. Afgelopen tijd hebben we trouwens ook veel voetbalplaatjes van AH achter gelaten. Ik ben het er dus beslist niet mee eens dat gratis spullen per defenitie niet graag gevonden worden. Zelf hebben wij bijvoorbeeld niets aan koelkasmagneten aangezien we een inbouwkoelkast hebben. We komen ook echt vaak kapotte zooi e.d. tegen. Ik heb dan de neiging om dat allemaal uit de cache te halen. Maargoed. Het is niet aan mij om te beoordelen wat prullen zijn.
De Roode Loper Geplaatst 8 mei 2009 Geplaatst 8 mei 2009 Via marktplaats laatst 40 modelauto's (met pullbackmotor) gekocht voor 25 euri. Spullen van beurzen kunnen heel interessant zijn. Een restant van een aantal jaren geleden stond bij ons in het archief te verpieteren. Een hele doos vol met mikado in houten kistje. Is meestal zo weer weg. Meestal laten we ook een magnetisch visitekaartje achter. Goodies meenemen, niet of nauwelijks meer.
DiedB Geplaatst 8 mei 2009 Geplaatst 8 mei 2009 Mij gaat het niet om de goodies, maar mijn zusje van 3 heeft een keer een knuffelbeertje uit zo'n cache gehaald. Daar speelt ze nu nog steeds mee!
The Scorpios Geplaatst 8 mei 2009 Geplaatst 8 mei 2009 Meestal laten we ook een magnetisch visitekaartje achter. Goodies meenemen, niet of nauwelijks meer. Met welke verwachtingen laat jij (en anderen) een visitekaartje achter? Je hebt toch je log geschreven? Gewoon een vraag hoor, ben gewoon nieuwsgierig.
De Roode Loper Geplaatst 8 mei 2009 Geplaatst 8 mei 2009 Meestal laten we ook een magnetisch visitekaartje achter. Goodies meenemen, niet of nauwelijks meer. Met welke verwachtingen laat jij (en anderen) een visitekaartje achter? Je hebt toch je log geschreven? Gewoon een vraag hoor, ben gewoon nieuwsgierig. Omdat er ook cachers zijn die de magnetische visitekaartjes sparen. Als ik er 1tje zie dan neem ik 'm mee en gaat-ie op de koelkast . 1
Marco de Klerk Geplaatst 8 mei 2009 Geplaatst 8 mei 2009 (bewerkt) Leuk idee om gewoon een voorraadje goodies te kopen, ga ik zeker doen. Tot nu toe (da's nog niet zo heel lang) moesten mijn kinderen in hun eigen speelgoed zoeken naar goede tradables. Het probleem voor kinderen is dat ze geneigd zijn om te downtraden, of eigenlijk vanuit hun oogpunt: te uptraden. En natuurlijk begrijp ik de cacheleggers die "zeuren" over baddies, maar de waardebepaling van een goodie is behoorlijk subjectief. Mijn zoontje liep gisteren dolgelukkig terug naar de auto met een fluitje uit "Rammekens" waarvan ik dacht: "Wie hebben dat fluitje al in de mond gehad?" Een fluitje dat geruild werd tegen een fel groene pen (Een ruil die van te voren en tijdens het cachen zeer ernstig overwogen werd) 8 mei 2009 bewerkt door Marco de Klerk
the Haggies Geplaatst 8 mei 2009 Geplaatst 8 mei 2009 Wij hebben standaard een behoorlijke hoeveelheid (nieuwe) goodies in de cachetas. Voor een klein prijsje heb je al hele leuke dingen bij bijvoorbeeld de Action of de Hema. Onze oudste vind het ruilen nog wel aardig, maar kan ook zonder. Onze jongste van 5 doet het er echt voor. Micro's vind zij dus echt niets. Eigenlijk vind ze van alles leuk. Soms inderdaad ook dingen waarvan wij dan het nut niet inzien...
DSprenger Geplaatst 8 mei 2009 Geplaatst 8 mei 2009 Ook ik heb bij de action en ikea een voorraadje goedkope speeltjes gekocht. Tolletjes, gummetjes, dat soort spul. Wat andere al aangaven is bij mij ook erg herkenbaar. Wanneer ik met mijn neefje (3jr) ga 'schatzoeken' mag hij iets uitzoeken en doe ik daar in de plaats voor wat terug in de cache. Vaak kiest hij toch echt voor de naar mijn idee minst interessante voorwerpen. We zijn geen kinderen meer
adrike Geplaatst 8 mei 2009 Geplaatst 8 mei 2009 Wij hebben voor caches in het buitenland allemaal delft blauwe spuletjes verzameld op diverse rommelmarkten. Kaartje eraan met de groeten uit nederland erop en klaar zijn we. In nederland ruilen we bijna geen goodies.
Aanbevolen berichten