Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Wilde dit onderwerp al langer plaatsen.

Veel caches worden in plastic zakken weggestopt om ze droog te houden, denk ik.

Ik heb echter het idee dat dit precies averechts werkt: buien ed. worden wel tegengehouden, maar iedere keer opnieuw merk ik dat de zakken van binnen nat cq. vochtig zijn. Dus de doos verkeerd continu in een vochtig milieu.

Door temperatuurswisselingen en luchtvochtigheid komt er vocht in de zak. Aangezien het plastic niet ademt blijft dat vocht in de zak.

Gevolg is nogal eens dat de cacheinhoud vochtig wordt en muf gaat ruiken.

Zou het niet verstandiger zijn om goede waterdichte dozen te gebruiken en deze zonder plastic zak op te bergen.

Het logboek verpakken in een goede luchtdichte afsluitbare plastic zak werkt wel goed.

Graag andere ervaringen en meningen.

Peter@RedRocks.

Geplaatst

Je hebt helemaal gelijk, ook mijn ervaring. Caches worden misschien wat minder snel nat in een plastic zak, maar ze blijven vaak ook veel langer nat als ze eenmaal nat zijn. Daardoor wordt het vaak ook een kliederboel, is mijn ervaring.

Maar ik pak ze zo nu en dan ook om een andere reden in: onder bv. een hoop takken zorgt een donkere/zwarte plastic zak ervoor dat e.e.a. wat minder opvalt. Kortom, ik gebruik de zak zo nu ook wel als extra camouflage.

Geplaatst

Helemaal mee eens dat voor een plastic zak geldt: het middel is vaak erger dan de kwaal.

De vieze drab die er in ontstaat is vaak erg onsmakelijk... tot en met slakken aan toe kruipen erin.

Als een box ook maar een beetje waterdicht is (ook al is het nog zo'n goedkope plastic doos) kan hij beter kaal verborgen worden. Voorwaarde is dan wel dat men hem gemakkelijk kan sluiten, anders blijft hij snel openstaan en wordt dan alsnog nat.

Camouflage kan natuurlijk soms nodig zijn en dan kan een zak (wel een donkere hè :yes: ) nuttig zijn. Misschien is het voldoende om hem over de box te plaatsen, i.p.v. er om, of om verschuiving tegen te gaan aan de deksel vast te lijmen.

In Duitsland kwamen we een paar keer caches tegen die wel door heel erg paranoia hunters waren geplaatst: een perfect sluitende ammobox met daarin: een plastic zak, met soms zelfs nog een plastic doos! Nou als hij DAN nog nat wordt, tja dan weet ik het ook niet meer hoor.

Geplaatst

En ik kan je verzekeren: dat wordt ook nog nat!

Er zijn altijd geocachers die van ruig houden en die op pad gaan (en de cache vinden) in stromende regen. Dan zijn er mensen die gewoon overvallen worden door een regenbui op het moment dat ze de cache open hebben.

Dan wordt alles, iedereen en ook het logboekje nat! :yes:

Nieuw regeltje: 'deze cache alleen openen bij droog weer'. B)

Ook bij onze oosterburen leeft deze vraag over nut en onnut van cache-verpakkingen mbv. plastic zakken. Zie maar Plastiktueten - wofür?

Geplaatst
Maar ik pak ze zo nu en dan ook om een andere reden in: onder bv. een hoop takken zorgt een donkere/zwarte plastic zak ervoor dat e.e.a. wat minder opvalt. Kortom, ik gebruik de zak zo nu ook wel als extra camouflage.

Dat is toch makkelijk op te lossen?! Leg de zwarte/donkere zak over de cache heen. Het water zakt dan wel weg de bodem in. Dan uiteraard bladeren/takken etc er over heen anders waait de zak weg.

Geplaatst
Leg de zwarte/donkere zak over de cache heen. Het water zakt dan wel weg de bodem in.

Inderdaad een puik idee!! :lol1: Zo heb ik het nog nooit bekeken ... :ph34r:

Geplaatst
Dan wordt alles, iedereen en ook het logboekje nat!

logboekje nat? Gebruiken we dan niet de officiele logboekjes met watervaste papier? Ben ik de enige die ze uit jullie goodieshop betrekt? :lol1:

logboek.jpg

minilogboek.jpg

GRTZ

Kruimeldief :ph34r:Kraait de haan niet bij het ochtendrood, krijgen we vast regen of is de haan dood.

Geplaatst
logboekje nat?  Gebruiken we dan niet de officiele logboekjes met watervaste papier? Ben ik de enige die ze uit jullie goodieshop betrekt? :blush:

Ik denk dat je inderdaad de enige bent kruimel ;) , ik zie ze voor het eerst in jou mail, nog nooit in een cache tegen gekomen. Dat wil ik wel eens zien, toch weer eens naar het hoge noorden. Ga ik dat mooie logboek in “De Schans” bekijken :ph34r: want dat zou dan de enige cache met zo’n logboek moeten zijn :lol1: .

Greetz, Locutus.

Geplaatst
Ik denk dat je inderdaad de enige bent kruimel, ik zie ze voor het eerst in jou mail, nog nooit in een cache tegen gekomen. Dat wil ik wel eens zien, toch weer eens naar  het hoge noorden. Ga ik dat mooie logboek in “De Schans” bekijken  :lol1: want dat zou dan de enige cache met zo’n logboek moeten zijn

Greetz, Locutus.

;) Tja, en dan ook nog afvragen waarom ik altijd bijna failliet ben :P

Je komt maar. Als de heilige profeten aan de overkant mij goedgezind zijn, is er tegen die tijd misschien nog wel een cache er bij gekomen (Als 1 ja is, is 1 > 4 :ph34r:)

Ben je al gelouterd door de kabouter? Hebbie nog tegoed uit de prijsvraag......

GRTZ

Kruimeldief :blush:Vruugur, toen de knaken nog van hout waren en de CD's nog van asbest...

Geplaatst
Ben je al gelouterd door de kabouter? Hebbie nog tegoed uit de prijsvraag......

Ik ben over zo'n kereltje gestruikeld bij "Listen To The Message". ;) Het ventje liep daarbij geen verwondingen op en de prijs werd me direct uitgereikt. :lol1:

Ben nu het progje dat op die cd staat aan het uitdiepen. Met een beetje proberen zal dat ook wel goed komen. :P

Het feestcomité die me de prijs toewees wordt bedankt. :ph34r:

Greetz, Locutus.

NB: Hèè….ik zie net dat ik van verse naar gebruiker ben bevordert…waar heb ik dat aan te danken? :blush:

Geplaatst
NB: Hèè….ik zie net dat ik van verse naar gebruiker ben bevordert…waar heb ik dat aan te danken?  :lol1:

Voorjaar 2003 of andere? Ozi NL?

Tja Gebruiker ben je al 9 berichten lang. Tot 50 berichtjes ben je vers en daarna begint de aftakeling.

GRTZ

Kruimeldief :ph34r:Niemand houdt zoveel van hard werken als degene die ervoor betaalt.

Geplaatst
Voorjaar 2003 of andere? Ozi NL?

Voorjaar 2003.

Ben aan het stoeien met ozi, had alleen het readme file pas gelezen toen ik al aan het instaleren was geweest. Ik natuurlijk de nieuwste versie gepakt terwijl ik eerst de oude moest doen i.v.m. gehaktdag. :lol1:

Inmiddels de software aan de gang ben er nu een beetje mee aan het spelen om de diverse functies te vinden. Begrijp nog niet alles, maar door het zelf uit te zoeken vergeet ik het nooit meer.

Mocht ik er niet uitkomen stel ik vanzelf hier een vraag. :ph34r:

Greetz, Locutus

Geplaatst
En hoe wordt je maniak zoals jij??:dribble: ....en wat komt daarna?

Na de 500 berichten ben je een maniak en hoe lang dat dit doorgaat? Oneindig denk ik. Prof Lupardi zit met bijn 1200 ook nog op Maniakaal. B)

Dan heb ik nog wel ff te gaan. :thumbup:

GRTZ

kruimeldief :dribble:Hard werken voor je baas is als pissen in een donker pak: het geeft je een warm gevoel maar niemand ziet het.

Geplaatst

Gebruiken we dan niet de officiele logboekjes met watervaste papier? Ben ik de enige die ze uit jullie goodieshop betrekt? :dribble:

Ik denk dat je inderdaad de enige bent kruimel :dribble: , ik zie ze voor het eerst in jou mail, nog nooit in een cache tegen gekomen.

Nou dan moet je maar eens snel die nieuwe(!) cache van ons bezoeken. Daar zit ook zo'n Rite-in-the Rain boekje in, en er volgen meer...

Waar die is? Kijk maar eens op de kaart bij 52° 42,151N 007° 01.626E. Nog maar 1 dag oud en nu al smachtend naar ontmaagding!! :thumbup:

GeoDoc

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...