Spring naar bijdragen

'Onroute Wandelkaart' Op Zichzelf Staand?


Maurits

Aanbevolen berichten

Beste mede GPS-gebruikers,

 

ik zit al een tijd met de vraag of de Waypoint 'Onroute Wandel kaart' een op zichzelf staande topografische kaart is.

Want het lijkt mij ook vrij logisch, dat deze kaart een soort van update is van de Garmin Topo NL kaart.

Dus zou ik eerst de Topo NL versie aan moeten schaffen voor ik de Onroute Wandel aanschaf?

 

Ben benieuwd of jullie hier meer informatie over hebben :thumbup:

bewerkt door Maurits
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het product waar je informatie over vraagt ken ik (nog) niet. Ik zou je dus geen zinnig antwoord op je directe vraag kunnen geven ....maaaaaaar.......

 

Als je hier tien keer het antwoord krijgt van mede GPS gebruikers dat het volgens hen een op zichzelf staande kaart is, ga je die kaart dan aanschaffen? En wat gebeurt er dan vervolgens als het toch een up-date oid blijkt te zijn? Ga je dan bij de leverancier klagen omdat het op het forum van .nl zo gezegd is? :thumbup:

 

Mij lijkt het dus handiger als je het bij de leverancier navraagt.

 

Bovenstaande tip zie maar als indirect antwoord.

 

Succes in ieder geval en veel plezier met je kaart.

 

Spirit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is 100% zeker een op zichzelf staand product. Het is geen update van de bestaande Topo NL kaart, maar onafhankelijk ervan samengesteld. En als ik de screenshots zie: beter dan de originele. En routeerbaar! Ben benieuwd hoe dat bevalt tijdens het wandelen. Met de routeerbare fietskaart van OnRoute werkt het best aardig.

 

Zie ook deze thread op dit forum.

En screenshots in het forum van Waypoint/OnRoute zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was vanmorgen in Notter en daar hoorde ik:

"De oude topokaart van Garmin is inmiddels 4 jaar oud en dus ernstig achterhaald.

Ze (Garmin) zijn er ook niet echt blij mee dat wij nu deze gaan verkopen, maar dan moeten ze zelf maar een betere kaart maken.

De nieuwe kaart van OnRoute is op basis van 1:10.000 (dus zéér gedetailleerd) en is routerend. Werkt zelfs op kleine bospaadjes..."

 

Nog drie nachtjes slapen..... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Beste mede GPS-gebruikers,

 

ik zit al een tijd met de vraag of de Waypoint 'Onroute Wandel kaart' een op zichzelf staande topografische kaart is.

Want het lijkt mij ook vrij logisch, dat deze kaart een soort van update is van de Garmin Topo NL kaart.

Dus zou ik eerst de Topo NL versie aan moeten schaffen voor ik de Onroute Wandel aanschaf?

 

Ben benieuwd of jullie hier meer informatie over hebben :rolleyes:

 

Dat het een op zichzelf staand product is zal onderhand wel duidelijk zijn.

Wellicht even een tip als je hem installeerd: doe het op een apart kaartje.

Persoonlijk qua installatie etc. heb ik het niet zo op deze Garmin-gerelateerde producten.

Als het een keer werkt, super, maar de weg ernaar toe!

Voorbeeld even: een simpele updateje doen van Mapsource: zijn al je links naar je kaarten gesloopt....

Om een en ander voor elkaar te krijgen, moet je 't register induiken en dat zijn gebieden welke ik persoonlijk al mijn hele leven heb gemeden (difficulty 4, terrein 4)

 

Back to this topic

Ik dacht dus, dat deze (onroute) kaart toegevoegd zou worden aan mijn bestaande kaarten.

Mooi niet dus, veegt de bestaande kaart leeg.

Zou best kunnen dat dit anders kan, maar zonder enige waarschuwing ben je wel even je 'oude kaarten' kwijt.

ff weer opnieuw inladen, doet ie weer een avondje over....

 

Eerste indruk: je hebt veel meer detail en juist net in de tradionele groene vlakken zie je hier ook nog de nodige slootjes en mini-paadjes.

Wat je niet hebt zijn straatnamen.

Persoonlijk doe ik altijd een beetje 'the best of both worlds': ga op tom-tom naar de parkeerplaats en schakel dan over op garmin.

Dus die straatnamen zal ik niet missen.

Net effe wat meer detail, waaronder de nodige slootjes, maakt het verschil tussen direct uitkomen aan de goede kant van de sloot of later even omlopen....

 

Heb reviews gezien van lui die dit product gelijk maar zwaar op de testbank leggen: er zullen altijd straten, stegen, pontjes, kabelbanen of wat ook zijn die niet juist/onvolledig zijn. Zou ik even weinig waarde aan hechten.

 

Onder aan de streep: een topografische kaart is een hulp-middel om tot een cache te komen.

In dit geval een behoorlijk gedetailleerde.

In hoeverre updates etc. in de toekomst hierin bijgewerkt gaan worden, zal diezelfde toekomst uit moeten wijzen.

 

Vooralsnog staat hier een nederlands product gemaakt door en voor buitensportliefhebbers!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht dus, dat deze (onroute) kaart toegevoegd zou worden aan mijn bestaande kaarten.

Mooi niet dus, veegt de bestaande kaart leeg.

Zou best kunnen dat dit anders kan, maar zonder enige waarschuwing ben je wel even je 'oude kaarten' kwijt.

ff weer opnieuw inladen, doet ie weer een avondje over....

 

Je moet altijd in Mapsource alle kaarten die je in je GPS wilt hebben selecteren, dus een lijst met City Navigator kaarten, Topo wandelkaarten enz maken.

Dit setje als geheel oversturen naar je GPS.

Je hebt dus niet elk type kaart op een ander micro SD kaartje staan.

Sla dit setje op in Mapsource en je kunt altijd wijzigingen aanbrengen.

Met inladen in je GPS wordt het bestaande pakket eerst van je micro SD kaartje gewist voordat het nieuwe setje erop komt, dit kost je dan weer een avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vooralsnog staat hier een nederlands product gemaakt door en voor buitensportliefhebbers!

 

Zolang je maar wel een Oregon of zo hebt. Als je die niet hebt, zou ik het afraden: niet vooruit te branden op je GPS en zonde van je geld: de "oude" topo.nl voldoet dan veel beter. But Your Mileage May Vary.

 

 

Ik heb een vista hcx en.. dat opbouwen van de kaart gaat zeker retetraag... Maar zojuist de nieuwsbrief van gps.nl (notter) gekregen, met daarin het volgende:

 

Helaas hebben we ook een foutje ontdekt waardoor de weergave in de gpsmap60, etrex en edge niet zo fraai is als die zou moeten zijn. We verwachten binnen enkele dagen een oplossing daarvoor te hebben en zullen dat via email aan de geregistreerde gebruikers melden.

 

Dus kijken hoe het daarna werkt? Ik hoop dat de reparatie niet ten koste van de details gaat??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een nieuwsbrief ontvangen van Waypoint met daarin het volgende:

 

a. de wandelkaart is klaar!

 

Als je gebruikt gemaakt hebt van de mogelijkheid tot voorinschrijving heb je het inmiddels gemerkt: de wandelkaart is klaar! Alle bestellingen zijn inmiddels verzonden. Mocht je begin komende week onverhoopt tòch nog niets ontvangen hebben neem dan graag even contact op.

 

Ondertussen is ook de onroute-website uitgebreid met een helpdesk voor de wandelkaart; met ondermeer een uitgebreide uitleg van het maken van een route in mapsource. Zie http://www.onroute.nl/wandel/131

 

Helaas hebben we ook een foutje ontdekt waardoor de weergave in de gpsmap60, etrex en edge niet zo fraai is als die zou moeten zijn. We verwachten binnen enkele dagen een oplossing daarvoor te hebben en zullen dat via email aan de geregistreerde gebruikers melden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...