Spring naar bijdragen
  • 0

Geocaches In Mapsource

Vraag

Geplaatst

Binnenkort gaan wij op fietsvakantie en dan willen we natuurlijk ook cachen. We hebben een laptop met GPS, en als ik het erop installeer ook MapSource met Topo NL. Kan ik in een keer alle traditionals langs de route die we fietsen in Mapsource zetten? En is er een applicatie die je zonder internet kan navigeren naar coordinaten (niet met kaart, maar gewoon met een pijl)?

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Volgens mij gaat dat heel goed met het programma G.S.A.K.

Daar kan je je caches selecteren en de waypoints exporteren naar een mapsource format. Die je dan kan inladen in mapsource.

Je zou om het makkelijk te maken eerst alle caches van je keuze (trad/multi/etc..) kunnen exporteren naar een mapsource format, en dan zo kijken welke langs je route gaat deze apart selecteren en bewaren.

En dan in je gps opslaan.

• 0
Geplaatst

Inderdaad.

1. Caches along a route op gc.com

2. via GSAK de .gpx omzetten naar een Mapsource formaat

3. Vanuit Mapsource overbrengen naar de GPSr

Hierbij heb ik aangenomen dat je niet bedoelt dat je gebruik maakt van een laptop met gps-muis of iets dergelijks?

• 0
Geplaatst (bewerkt)
1. Caches along a route op gc.com

2. via GSAK de .gpx omzetten naar een Mapsource formaat

3. Vanuit Mapsource overbrengen naar de GPSr

Volgens mij kan je de stap met GSAK overslaan, want Mapsource kan .GPX bestanden direct inlezen.

Bij de modernere GPSsen is het juist wel weer handig om de GPX in GSAK te stoppen, en dan vanuit GSAK in je GPS te zetten (niet via Mapsource) - cachebeschrijving, logs, en hint etc staan dan meteen in je GPS. (Er zijn dan ook weer GPSsen die het .GPX bestand zelf kunnen inlezen en dus GSAK weer niet nodig hebben)

bewerkt door Mars Express
  • 0
Geplaatst

Ik ben geen PM en ik heb geen GSAK... Is er een andere manier? Ik heb het met .loc files geprobeerd maar dit schiet ook niet op en het gaat niet in een keer. :thumbup:

• 0
Geplaatst

Je moet wel Premium Member zijn, maar GSAK heb je niet nodig.

Als PM kun je een Pocket Query doen met "caches along a route". Je uploadt een route, draait de query en krijgt alle (traditional) caches die minder dan X km van de route liggen. Hierbij geldt: hoe meer tussenpunten de route heeft, hoe beter het werkt.

De resultaten komen in GPX formaat, dat Mapsource kan lezen.

• 0
Geplaatst
Je moet wel Premium Member zijn, maar GSAK heb je niet nodig.

Als PM kun je een Pocket Query doen met "caches along a route". Je uploadt een route, draait de query en krijgt alle (traditional) caches die minder dan X km van de route liggen. Hierbij geldt: hoe meer tussenpunten de route heeft, hoe beter het werkt.

De resultaten komen in GPX formaat, dat Mapsource kan lezen.

Klink heel goed, Furry. Maar waarin kun je dan het beste een route maken ? en waarin upload je dan die route ?

groetjes wendy

• 0
Geplaatst
Klink heel goed, Furry. Maar waarin kun je dan het beste een route maken ? en waarin upload je dan die route ?

groetjes wendy

Routes kunnen in Google Earth gemaakt worden, daarna opslaan als .KML en uploaden naar geocaching.com

• 0
Geplaatst

groetjes wendy

Routes kunnen in Google Earth gemaakt worden, daarna opslaan als .KML en uploaden naar geocaching.com

Dat klinkt wel goed, we weten de route die we maken wel ongeveer, ik denk van Gouda naar Schoonhoven, naar Tiel en dan naar Gornichem. En dan de tradi's die 5 km van die route liggen. Als iemand die PQ voor me zou willen maken ben ik daar erg blij mee! :beerchug:

• 0
Geplaatst

Hallo Dieb,

Ik heb je een GPX bestandje gestuurd met daarin alle traditionals Voor Nederland en Belgie.

Als je die inlaadt en je rijdt een andere route, dan kom je misschen toch nog wat tegen! :beerchug:

Het zijn alle in april 2009 bekende traditionals. Ik krijg alle caches gemaild voor Tomtom, maar zet ze zelf op naar GPX,

zodat ik ze ook in mijn Garmin apparaten kan gebruiken :blink:

Veel succes!

Ating

• 0
Geplaatst
Hallo Dieb,

Ik heb je een GPX bestandje gestuurd met daarin alle traditionals Voor Nederland en Belgie.

Als je die inlaadt en je rijdt een andere route, dan kom je misschen toch nog wat tegen! :beerchug:

Het zijn alle in april 2009 bekende traditionals. Ik krijg alle caches gemaild voor Tomtom, maar zet ze zelf op naar GPX,

zodat ik ze ook in mijn Garmin apparaten kan gebruiken :dribble:

Veel succes!

Ating

Ik heb het ontvangen, heel erg bedankt! :blink:

• 0
Geplaatst

Ben aan het zoeken in mapsource maar hoe krijg je die pocket queri er in kan het knopje nog niet vinden. Lijkt me erg handig als ik offline bent dat ik de caches ziet waar ze liggen op de kaart in mapsource.

• 0
Geplaatst
Ben aan het zoeken in mapsource maar hoe krijg je die pocket queri er in kan het knopje nog niet vinden. Lijkt me erg handig als ik offline bent dat ik de caches ziet waar ze liggen op de kaart in mapsource.

gewoon de gpx mapsource intrekken en klaar ben je :S

• 0
Geplaatst

file, open, en dan de .gpx kiezen. Of die .gpx Mapsource 'in slepen'

• 0
Geplaatst (bewerkt)

Ben op de goede weg de parkeer wpts krijg ik al wel te zien maar de gewone cache files nog niet dit gedaan via file, open, en dan de .gpx kiezen.

Snap niet waarom het wel lukt bij de een nefra-wpts.gpx en niet bij die ander nefra.gpx. In mapsource slepen bedoelen jullie in een mapje van mapsource of iets anders want dat kreeg ik nog niet voor me kaar

alvast bedankt voor de hulp en ik ga verder puzzlen

ondertussen hiep hiep ik ben er uit, met een andere pocket querie lukte het wel!! bedankt voor de hulp

bewerkt door dijk6jes
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...