Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Iedereen bedankt voor de tips. Van de Etrex van mij begint nl ook al het rubber los te laten.

Ik zal binnenkort eens met wat lijm in de weer gaan. :beerchug:

Geplaatst

Ik heb mijn eTrex Vista via Redcoon. Ook bij deze liet de rubber rand los. Opgestuurd en na 2 weken had ik een gloednieuwe! Blijkbaar neemt niet elke leverancier de moeite om te laten repareren. Van deze nieuwe is de rand trouwens ook weer los, ben benieuwd...

Geplaatst
Iedereen bedankt voor de tips. Van de Etrex van mij begint nl ook al het rubber los te laten.

Ik zal binnenkort eens met wat lijm in de weer gaan. :)

Vermijd contact lijm (Bison Tix b.v.), heb het 3x geprobeerd en 3x liet de lijm van het rubber los :crybaby: (Natuurlijk zeer goed ontvet, en zelfs een beetje opgeruwd met een schuurpapiertje.)

Heb hem nu rigoreus met secondenlijm geplakt.

tip voor als je lijm gebruikt: plak alles van de gps af waar geen lijm mag komen, maakt lelijke vlekken (zeker secondenlijm)

mijne zit nu als een huis ;)

Onder het rubber zit een tape om de gps geplakt, dit is voor de waterdichte afdichting van de GPS. Niet verwijderen dus.

En als je het rubber schoonmaakt, niet teveel oprekken. Het rubber wordt snel groter dan je Etrex

Succes

• 1 year later...
Geplaatst

Voor ieder die nog steeds met een te los rubber op de etrex loopt, is zelf snel op te lossen. Rubber eraf halen, lijmresten met wasbenzine eraf halen. Alles waar geen lijm mag komen goed afplakken. En dan de GPS én het rubber inspuiten met een spuitbus lijm gekocht bij Action. Even laten drogen en dan het rubber er weer omheen doen en vastduwen.

Werkt fantastisch, een goedkope en snelle oplossing!

Lijm van de Action:

Titel: Lijmspray / Klebespray

Nederlandsfabrikaat geschikt voor papier, karton, hout, textiel en diverse soorten kunststof.

Artikelnummer 1145

Geplaatst

Ook ik herken het probleem. Rubberband liet bij mijn vista ook los. Ik heb hem naar Sailtron opgestuurd. 5 jan. zou ik volgens de status mijn GPS retour kunnen verwachten. Echter op 3 jan kon ik de onlinestatus niet meer bereiken. Na googlen bleek dat Garmin NL de distributie e.d. zelf ging doen voor Nederland.

Na contact met Garmin kreeg ik zonder problemen een nieuwe GPS toegestuurd. Ik heb nog steeds niet duidelijk of mijn "defecte" GPS vervangen is door een nieuwe, of dat mijn GPS spoorloos was geraakt (dat gevoel kreeg ik een beetje). Maar in ieder geval hebben ze door het toesturen van een nieuwe GPS het prima opgelost :thumbup:

Als je je GPS even kunt missen, zou ik gewoon contact opnemen met Garmin en in overleg retour sturen. De rubberbanden die los laten zijn vaak al iets uitgerekt en daardoor moeilijker (goed) te plakken.

Groeten Illi

Geplaatst

Mijn rubberbanden zijn al een tijdje los.

Maar het probleem is dat ik mijn GPS geen weken kan missen want ik ga bijna elke week geocachen...

De garantie loopt komende zomer ook af, dus misschien moet ik toch maar eens naar de Action gaan en een potje lijm meebrengen :)

• 8 months later...
Geplaatst

Mijn rubbertje is al eerder door de importeur gerepareerd(dat klinkt raar???), echter laat hij nu weer los. Het gaat om een etrex Hcx. Het terugsturen heeft dus niet altijd zin. Ik ga nu maar eens in de weer met een hobby-servival-lijm-kit-ontvet en plak set.

In de hoop dat dat meer stevigheid brengt.

Geplaatst (bewerkt)

Als ik je een tip mag geven.

Ik heb dit zelf gevonden nadat ik al verschillende malen met hobby lijm heb liggen klooien

Polymax Lijmkit van Bison aanschaffen.

Rand eraf, lijmkit wat minder stroperig maken door hem even op de kachel te leggen.

gps voorzichtig insmeren, rand erop.

Ziet eruit als nieuw en laat niet meer los.

bewerkt door MacDD
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...