Spring naar bijdragen

Premium ?...


vlindert

Aanbevolen berichten

het maakt geen verschil of je account gc koppelt ...en bij het progr. geocache navigator laat ik niet op gc zoeken...je krijgt niet eens de geochacing.com of .nl te zien... maar wel alle caches in buurt .... of als je het eerder wil weten laat je hem op naamplaats zoeken en dan krijg je b.v alle cahes te zien in de omtrek van 4 km rond die plaats..(aantal km kan je ook nog zelf instellen)

maar ik vermoed dat zoals ik al melde er ergens een lek zal zijn voor de premium gebruikers...niets verborgen voor mij..maar allen gewoon zichtbaar!..nogmaals dat lijkt mij niet de bedoeling van een premium gebruiker.

Maar ook van een cacher niet..want ja dan kan iemand wel melden ...maak je niet druk...een punt meer of meer..

maar ten eerste vind ik het ook altijd leuk om een logje te schrijven...en ten tweede is soms een puntje net een verschil...mijn broer zou mij namelijk net ingehaald hebben met dat ene puntje...dus het was een fam. lolletje... moet toch kunnen? !

Ik blijf dus vinden dat als premium gebruikers de caches alleen voor premium gebruikers maken ik geen gegevens hoor te ontvangen ,en dan thuis pas kan merken dat het een premium is...want ja eerlijk is eerlijk er liggen voor mij nog genoeg niet premium caches die ik dan ook nog moet vinden...en die niet voor een geselecteerde groep zijn..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

het maakt geen verschil of je account gc koppelt ...en bij het progr. geocache navigator laat ik niet op gc zoeken...je krijgt niet eens de geochacing.com of .nl te zien... maar wel alle caches in buurt .... of als je het eerder wil weten laat je hem op naamplaats zoeken en dan krijg je b.v alle cahes te zien in de omtrek van 4 km rond die plaats..(aantal km kan je ook nog zelf instellen)

maar ik vermoed dat zoals ik al melde er ergens een lek zal zijn voor de premium gebruikers...niets verborgen voor mij..maar allen gewoon zichtbaar!..nogmaals dat lijkt mij niet de bedoeling van een premium gebruiker.

Maar ook van een cacher niet..want ja dan kan iemand wel melden ...maak je niet druk...een punt meer of meer..

maar ten eerste vind ik het ook altijd leuk om een logje te schrijven...en ten tweede is soms een puntje net een verschil...mijn broer zou mij namelijk net ingehaald hebben met dat ene puntje...dus het was een fam. lolletje... moet toch kunnen? !

Ik blijf dus vinden dat als premium gebruikers de caches alleen voor premium gebruikers maken ik geen gegevens hoor te ontvangen ,en dan thuis pas kan merken dat het een premium is...want ja eerlijk is eerlijk er liggen voor mij nog genoeg niet premium caches die ik dan ook nog moet vinden...en die niet voor een geselecteerde groep zijn..

bij gc.com denken ze daar anders over en hebben ze inmiddles al een "backdoor" die op het gc.com forum is gepubliceerd , lees dit draadje http://forums.groundspeak.com/GC/index.php...07363&st=50

 

blijkbaar is het met smartphones zo dat je alle info kan ophalen :blush: het loggen is alleen maar gekoppeld aan je account en telefoon het ophalen van informatie of je die wel of niet hebt gevonen kijkt dus niet naar kenmerken zoals wel of niet gevonden. Overigens is dit van toepassing natuurlijk op de geocache navigator.

 

Het genoemde draadje is ook een discussie over de situatie wanneer een premium member gaat cachen met een non premium member en een members only cache vinden en loggen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het maakt geen verschil of je account gc koppelt ...en bij het progr. geocache navigator laat ik niet op gc zoeken...je krijgt niet eens de geochacing.com of .nl te zien... maar wel alle caches in buurt .... of als je het eerder wil weten laat je hem op naamplaats zoeken en dan krijg je b.v alle cahes te zien in de omtrek van 4 km rond die plaats..(aantal km kan je ook nog zelf instellen)

maar ik vermoed dat zoals ik al melde er ergens een lek zal zijn voor de premium gebruikers...niets verborgen voor mij..maar allen gewoon zichtbaar!..nogmaals dat lijkt mij niet de bedoeling van een premium gebruiker.

Maar ook van een cacher niet..want ja dan kan iemand wel melden ...maak je niet druk...een punt meer of meer..

maar ten eerste vind ik het ook altijd leuk om een logje te schrijven...en ten tweede is soms een puntje net een verschil...mijn broer zou mij namelijk net ingehaald hebben met dat ene puntje...dus het was een fam. lolletje... moet toch kunnen? !

Ik blijf dus vinden dat als premium gebruikers de caches alleen voor premium gebruikers maken ik geen gegevens hoor te ontvangen ,en dan thuis pas kan merken dat het een premium is...want ja eerlijk is eerlijk er liggen voor mij nog genoeg niet premium caches die ik dan ook nog moet vinden...en die niet voor een geselecteerde groep zijn..

bij gc.com denken ze daar anders over en hebben ze inmiddles al een "backdoor" die op het gc.com forum is gepubliceerd , lees dit draadje http://forums.groundspeak.com/GC/index.php...07363&st=50

 

blijkbaar is het met smartphones zo dat je alle info kan ophalen :blush: het loggen is alleen maar gekoppeld aan je account en telefoon het ophalen van informatie of je die wel of niet hebt gevonen kijkt dus niet naar kenmerken zoals wel of niet gevonden. Overigens is dit van toepassing natuurlijk op de geocache navigator.

 

Het genoemde draadje is ook een discussie over de situatie wanneer een premium member gaat cachen met een non premium member en een members only cache vinden en loggen......

hi bedankt voor je reactie...ben natuurlijk even gaan kijken op het draadje waar je op wees...

maar weet nu ook weer waarom ik eigenlijk nooit op geocaching .com kom.........

mijn engels is daar echt veel te slecht voor..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar ten eerste vind ik het ook altijd leuk om een logje te schrijven...en ten tweede is soms een puntje net een verschil...mijn broer zou mij namelijk net ingehaald hebben met dat ene puntje...dus het was een fam. lolletje... moet toch kunnen? !

 

Los van de hele discussie of 'subscriber only' caches nou wel of niet alleen door premium members gedaan zouden mogen worden en wat voor etische bezwaren je daar in kan zien, en wat de werkelijke bedoeling van geocaching.com van dit type caches is, is er een legale/toegestane mogelijkheid om zulk een cache te loggen als je geen premium member bent.

 

Op het .com forum wordt over dit onderwerp ook lustig gediscussieerd en in dit draadje staat hoe je toch kan loggen.

 

In het kort komt het erop neer dat je kan loggen door gebruik te maken van onderstaande link, nadat je de GC code aan het eind van de link hebt aangepast aan de cache die je wilt loggen:

 

 

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?WP=GCxxxx

bewerkt door Mars Express
Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar ten eerste vind ik het ook altijd leuk om een logje te schrijven...en ten tweede is soms een puntje net een verschil...mijn broer zou mij namelijk net ingehaald hebben met dat ene puntje...dus het was een fam. lolletje... moet toch kunnen? !

 

Los van de hele discussie of 'subscriber only' caches nou wel of niet alleen door premium members gedaan zouden mogen worden en wat voor etische bezwaren je daar in kan zien, en wat de werkelijke bedoeling van geocaching.com van dit type caches is, is er een legale/toegestane mogelijkheid om zulk een cache te loggen als je geen premium member bent.

 

Op het .com forum wordt over dit onderwerp ook lustig gediscussieerd en in dit draadje staat hoe je toch kan loggen.

 

In het kort komt het erop neer dat je kan loggen door gebruik te maken van onderstaande link, nadat je de GC code aan het eind van de link hebt aangepast aan de cache die je wilt loggen:

 

 

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?WP=GCxxxx

 

bedankt voor je reactie

maar ik ben zeker niet van plan om een premium cache te loggen..ik ben geen premium lid..dus ga ik ervan uit dat deze cache niet voor mij bedoeld is..maar dat ik dus wel de cache en info door krijg zonder dat ik lid ben ,dat vind ik als niet premium lid vreemd..ik bedoelde met moet toch kunnen dan ook niet het loggen van de premium ,maar het lolletje met mijn broer over de founds..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor je reactie

maar ik ben zeker niet van plan om een premium cache te loggen..ik ben geen premium lid..dus ga ik ervan uit dat deze cache niet voor mij bedoeld is..

 

Ach je hebt de cache gevonden en het logboekje getekend (neem ik aan) en dat zijn de belangrijkste voorwaarden. Vraag anders de eigenaar van de cache of hij bezwaar heeft als je logt. Van wat ik op het Amerikaanse forum lees, is het namelijk helemaal niet ongebruikelijk om dit soort caches te loggen. Vaak wordt een cache ook members only om te voorkomen dat jan-en-alleman de coördinaten kunnen lezen om vervolgens de cache te gaan slopen of zo...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Tja misschien is hier al eens over geschreven maar ik kon het niet terug vinden.

Ik geocache als ik onderweg ben ook nog wel eens via mijn gsm..ik laat hem dan zoeken naar de Quick caches...

leuk...erg leuk...maar ...nu blijkt er iets vreemds te zijn...

hij geeft dus de quick caches te zoeken...ik doe dan mijn best om deze te vinden...

en als het lukt schrijf je dan je naam er in...

en dan denk je Yes ...gevonden...weer een found erbij...

maar als je dan thuiskomt...en hem wil loggen....dan blijkt het een premium te zijn.....

mmmmwwww

en dat roept toch wat vragen op.....is dit de bedoeling van premium??ik hoor toch geen gegevens te zkrijgen van een premium cache?

Ik zit net te kijken op internet en toen kwam ik hier terecht. Dan kun je hem gewoon loggen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zat dit draadje even door te nemen, maar kan het niet zijn dat nadat vlindert de cachesite had bekeken en rond had gewandeld dat na de thuiskomst de legger een vinkje had gezet in het 'for premium members only' vakje? Dat kan nl als je je cachebeschrijving wilt veranderen. Zo kun je je eigen cache van premium naar non-premium laten switchen, zo vaak als je wilt.

 

Misschien is dat wat er is gebeurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zat dit draadje even door te nemen, maar kan het niet zijn dat nadat vlindert de cachesite had bekeken en rond had gewandeld dat na de thuiskomst de legger een vinkje had gezet in het 'for premium members only' vakje? Dat kan nl als je je cachebeschrijving wilt veranderen. Zo kun je je eigen cache van premium naar non-premium laten switchen, zo vaak als je wilt.

 

Misschien is dat wat er is gebeurd.

 

mogelijk maar ver heel ver gezocht :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zat dit draadje even door te nemen, maar kan het niet zijn dat nadat vlindert de cachesite had bekeken en rond had gewandeld dat na de thuiskomst de legger een vinkje had gezet in het 'for premium members only' vakje? Dat kan nl als je je cachebeschrijving wilt veranderen. Zo kun je je eigen cache van premium naar non-premium laten switchen, zo vaak als je wilt.

 

Misschien is dat wat er is gebeurd.

 

mogelijk maar ver heel ver gezocht :)

 

 

Nou ja, ver gezocht...

 

Vorig jaar in Frankrijk wilden wij de "Highest Accessible Cache in Europe" gaan doen, dus de hoogst liggende cache die door "iedereen", dus niet alleen door alpinisten, gedaan kon worden. Uitdraai meegenomen, coördinaten ingevoerd in de gps... Ter plekke bleek dat de kabelbaan gedurende de hele zomer voor onderhoud buiten gebruik was. De enige mogelijkheid was een wandeling van 5 uur bergop, en vervolgens weer bergaf. Gezien het feit dat de jonge beertjes dat niet zouden trekken en het bovendien al wat later op de dag was, hebben we die cache maar niet gedaan. In plaats daarvan toch een erg leuke dag gehad, met een treintje omhoog, gewandeld, gletscher bezocht, enz....

 

Weer terug in Nederland wilde ik nog even een note plaatsen op de cache-pagina, dat de kabelbaan buiten werking was, maar helaas was de cache ineens Premium Members only... dus dat ging mooi niet door :)

En nou zijn wij maar een klein beetje puntjes gericht (we vinden het gewoon wel leuk om bij te houden hoeveel caches we al gedaan hebben), maar we zouden toch wel een beetje balen als we die hele bergwandeling gedaan hadden en dan geen logje met mooie foto's enzo hadden kunnen plaatsen... ;)

Maar het vervelendste vond ik toch wel dat ik graag de legger en andere mogelijke zoekers erop opmerkzaam had willen maken dat de cache tijdelijk alleen te voet bereikbaar was (typisch een voorbeeld van een traditional die bepaald geen oppikkertje is :no: ) en dat dat onmogelijk was doordat deze cache die voor onze vakantie nog voor iedereen toegankelijk was, weer thuis ineens veranderd was in een Premium Members only.

 

Kortom, misschien wel ver gezocht, maar het gebeurt!

 

groetjes van de familie beer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zat dit draadje even door te nemen, maar kan het niet zijn dat nadat vlindert de cachesite had bekeken en rond had gewandeld dat na de thuiskomst de legger een vinkje had gezet in het 'for premium members only' vakje? Dat kan nl als je je cachebeschrijving wilt veranderen. Zo kun je je eigen cache van premium naar non-premium laten switchen, zo vaak als je wilt.

 

Misschien is dat wat er is gebeurd.

 

...ach alles kan....maar...nee dat was en is niet het geval.

maar ik heb wel een test gedaan....als ik een cache op mijn pc zie...en die is premium..kan ik er in de pc verder niets mee omdat ik geen premium lid ben....ik lig daar niet wakker van,want er zijn nog caches genoeg...Maar als ik dan op mijn gsm geocache navigator open en op plaatsnaam zoek krijg ik in de lijst van caches wel de gegevens van de caches in die omgeving...en zelfs van de premium ! ...maar dat het dus een premium is staat op mijn gsm NIET aangegeven... en dat lijkt mij toch steeds niet de bedoeling van premium.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...ach alles kan....maar...nee dat was en is niet het geval.

maar ik heb wel een test gedaan....als ik een cache op mijn pc zie...en die is premium..kan ik er in de pc verder niets mee omdat ik geen premium lid ben....ik lig daar niet wakker van,want er zijn nog caches genoeg...Maar als ik dan op mijn gsm geocache navigator open en op plaatsnaam zoek krijg ik in de lijst van caches wel de gegevens van de caches in die omgeving...en zelfs van de premium ! ...maar dat het dus een premium is staat op mijn gsm NIET aangegeven... en dat lijkt mij toch steeds niet de bedoeling van premium.

 

Nee, mij ook niet. Heb je overigens al antwoord van het premium member dat je een PM had gestuurd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...