Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

gewoon geen "proeflopers" inschakelen is de beste oplossing

de ervaring leert dat de meeste zogenaamde "proeflopers" zelf ook geen idee hebben waar ze mee bezig zijn,

mochten er na jou serieus geplaatste cache toch nog een probleempje opdoemen merk je dat dan toch vanzelf wel bij de eerste bezoekers

Barny

Geplaatst

Natuurlijk hoor je het vanzelf als iets niet klopt ,maar als je weinig ervaring hebt met het leggen van een multi is het geruststellend als je je creatie laat proeflopen

Zodat de mensen die dikwijls van verder weg komen niet onverrichter zaken terug naar huis moeten omdat iets niet klopt wat de legger niet gezien heeft.

Geplaatst

iedereen weet als je zonodig als eerste de cache moet willen vinden dat er wat aan die cache kan schorten, dat je dan onverrichte zake met een NF naar huis moet is ook onderdeel van dat spelletje, je NF ervaringen delen door middel van je log is daarvan ook een onderdeel, als bezoeker gaat huilen dat de CO iets over het hooft ziet getuigt van slechte mentaliteit van de bezoeker

als je als cachebezoeker daarvan niet gediend ben dan wacht je toch gewoon dat de cache al 10 tallen malen zonder probleem gevonden is.

de eerste bezoekers komen trouwens haast nooit van ver weg dus dubbele onzinnige reden van het zonodig moeten willen proeflopen laat de eerste vinders van de cache ook met recht de eerste vinders zijn

Barny

Geplaatst

Ik kan je standpunt begrijpen en waarderen maar ook als legger wil je alles (zover het kan) perfect hebben voordat je je hem openbaar maakt (soort eergevoel)

dat je daarbij (soms) het geheel laat proeflopen als zekerheid voor jezelf kan ik ook begrijpen.

Geplaatst

als je bang bent voor andermans reaktie's en als je te lui bent om zelf de cache te controleren kan je de verantwoording van een cache eigenaar makkelijk afschuiven, dat is waar

en de schaamstaalprutsers maar denken en beweren dat zij de eerste zijn die de cache bezoeken, zo jammer dat.

Barny

Geplaatst

Natuurlijk wel laten proeflopen. Het is geen gemakzucht van de legger, die de cachebeschrijving dan minder goed zou hoeven te controleren. In tegendeel, een proefloper zoeken en de proefloop laten doen is alleen extra werk.

Toen ik nog in de redactie van een plaatselijk blaadje zat, zei een mederedacteur van mij altijd over zelf geschreven teksten: "Je leest niet wat er staat, je leest wat je dénkt dat er staat!" En zo is het echt, ook al heb je nog zo'n zorgvuldige aard.

Zo is het met het beoordelen van je eigen teksten maar ook met het beoordelen van een eigen route. Wat voor de legger een volkomen duidelijke vraag is, kan voor zoekers enorm vaag zijn. Een kleine moeite om een proefloper in te schakelen, om te bekijken of en hoe die uit je cache komt.

Daarom heb ik - behalve bij mijn eerste cache - altijd proeflopers gezocht en daar heb ik veel plezier van gehad.

• Top! 3
Geplaatst

Proeflopen heeft alleen zin als je zelf meeloopt. Anders is er inderdaad geen verschil tussen een proefloper en een ftf.

Geplaatst

Proeflopen heeft alleen zin als je zelf meeloopt. Anders is er inderdaad geen verschil tussen een proefloper en een ftf.

Niet mee eens.

Juist NIET meelopen.

Pas dan blijkt of je fouten hebt gemaakt in de vraagstelling of de formules en of er onduidelijkheden zijn.

Als je meeloopt, verraad je vaak al meer dan je denkt en wilt.

• Top! 1
Geplaatst

Wel of niet meelopen, het heeft allebei voor- en nadelen.

Een 'gewone' multi met simpele tussenpunten (bouten tellen etc.) kun je waarschijnlijk beter door de proeflopers zónder begeleiding laten doen. Dan krijg je een beter beeld van de duur van de tocht etc.

Als je moeilijkheden verwacht bij de WPs, vanwege de constructie zoals waarschijnlijk bij Diederikus, of vanwege de opdrachten (zoals ik zelf een paar keer gehad heb) is het beter om mee te lopen. Dan kun je meteen bijsturen.

De laatste keer dat ik mijn proeflopers alleen heb laten gaan waren ze onderweg gestrand en kwamen daardoor op een verkeerde berekening van de cachelocatie. Toevallig zag ik ze op weg naar hun auto, bij ons in de buurt lopen! Ze hadden bijna aangebeld bij een buurtgenoot omdat die ongeveer dezelfde auto als wij op de oprit had staan (haha, de proeflopers hadden geen NAW-gegevens van ons ...).

Geplaatst

Echnie

Geplaatst

Zelf heb ik altijd een proefloper ingezet en veel van geleerd voor de cache online kwam .

Al is alleen maar om schade te voorkomen .

Ook vind ik dat je als co soms iets heel simpel vind ...toch in de praktijk heel moeilijk is

Niet mee eens.

Juist NIET meelopen.

Pas dan blijkt of je fouten hebt gemaakt in de vraagstelling of de formules en of er onduidelijkheden zijn.

Inderdaad zelf mee gemaakt

Ik heb nog nooit een beroep gedaan op een proefloper. Dat doe ik zelf één of twee keer.

Od meestal zie je zelf niet wat je eigenlijk fout doet

Geplaatst

Blutch, waarschijnlijk heb je gelijk. Daar kom ik dan vanzelf wel een keer achter. Tot die tijd loop ik zelf proef als cacher.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...