Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Als ik mjn Gps op geocaching zet krijg ik wel mijn cach tezien

maar dan zie ik aleen maar een pijltje en een vast punt waar ik naar toe moet maar ik

verders niets geen kaart of zo iets aleen aan grijs vlak met een roode punt

moet ik een kaart laden of zo iets

wie kan mij helpen

Geplaatst (bewerkt)

Heb je sowieso kaarten in je Oregon geladen?

bewerkt door Peetee
Geplaatst

Op je Oregon zitten standaard geen kaarten.

Er zit alleen een basiskaart op met heel weinig info.

Je zult er eerst kaarten op moeten zetten.

Bijv. citynavigator of metroguidekaarten.

Als je nog meer details wilt dan zul je er topokaarten op moeten zetten.

Geplaatst

Mocht je v.w.b. de kaarten een gratis alternatief ook OK vinden, kijk dan eens hier eens naar de kaarten van het Open Streetmap project, met verschillende kaarten voor Nederland. Om ze in je Garmin te laden is Mapsource erg handig. Lees hier hoe je daar gratis en voor niks (én voledig legaal!) aan kunt komen. :thumbup:

Geplaatst
Mocht je v.w.b. de kaarten een gratis alternatief ook OK vinden, kijk dan eens hier eens naar de kaarten van het Open Streetmap project, met verschillende kaarten voor Nederland. Om ze in je Garmin te laden is Mapsource erg handig. Lees hier hoe je daar gratis en voor niks (én voledig legaal!) aan kunt komen. ;)

Interessant dat Open Streetmap. Helemaal begrijpen doe ik het alleen nog niet. Weet iemand hoe je er kaarten voor in MapSource mee kan maken?

Geplaatst

Nooit gezien dat Open StreetMap. Ik begrijp ook niet hoe je er kaarten mee in Mapsource zet... Geef mij maar Topo NL, da's wat preciezer en makkelijker. :ph34r:

Geplaatst

De kaarten van OpenStreet map op deze site werken vooral erg simpel.

Wil je de kaarten gebruiken in Mapsource dan pak je de installer en dan staan ze automagisch links boven in mapsource bij de beschikbare kaarten. Vanaf daar kun je de kaart delen naar je GPSr device zonder SD kaart sturen. De kaart delen zijn van dermate klein formaat dat ze makkelijk in het geheugen van een etrex HC passen.

Heb je een GPSMAP (en waarschijnlijk werkt het ook voor Oregon en Colorado) dan kun je de 'Gpmapsup' file downloaden. Pak de zip file uit en zet de inhoud in de garmin folder van je SD kaart.

Dit is dan voor de niet routeerbare kaarten.

Sindskort zijn er ook routeerbare kaarten (te vinden op eerder genoemde site onder 'routable world' en daar kun je zelf de delen selecteren die je wilt downloaden (als installer en gpmapsup). Helaas is midden Nederland op dit moment niet beschikbaar. Waarschijnlijk gaan de maps deze week opnieuw gemaakt worden.

Zelf gebruik ik nu nog enkel deze routeerbare kaart en dit maakt voor mij een normaal navigatie apparaat overbodig (overweeg nu een zuignap voor de GPSMAP). Inderdaad alle bospaadjes staan er nog niet in. Met de nadruk op -nog-, niemand houdt je tegen om deze er zelf in te tekenen. Hoe dit moet kun je hier lezen.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...