Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Bij het navigeren naar een volgend way-point op mij Garmin GPS 60CXs verschijnt er een dikke (licht) paarse streep op het scherm. Deze begint zomaar ergens en eindigt bij het geselcteerde way-point. Het navigeren gaat wel goed, maar wat is dit en hoe krijg ik het weg ??

Reinier.

Geplaatst

Als het goed is, begint de paarse streep bij de zwarte driehoek.

Dat is namelijk je eigen positie.

De streep helpt je om gevoel te krijgen voor waar je doel-waypoint ligt. Het is de korste lijn van jezelf naar dat waypoint.

Weghalen kan: gebruik Menu en dan Stop Navigation. Je navigeert dan niet meer.

Geplaatst

Die paarse streep zie je enkel op het kaartscherm van je gps, en is een routelijn. Hij geeft dus op de kaart de kortste route aan van je huidige positie naar het gekozen routepunt.

Geplaatst

Die lijn is geen "route" of "de kortste weg" zoals hiervoor wordt beschreven. Het is een rechte lijn van jouw positie naar coördinaat wat jij hebt aangegeven. De lijn houdt geen rekening met een pad die je moet lopen of obstakels die er zijn. Enkel een rechte lijn. Maar het geeft je een idee waar je naar toe moet.

Fire5

Geplaatst (bewerkt)

Of.....Ik had ook een paarse streep en dat was bloedvergiftiging.

bewerkt door Kruimeldief
Een simpele f vervangen door een g, die letters zitten te dicht naast elkaar.
Geplaatst
Of.....Ik had ook een paarse streep en dat was bloedvergiftifing.

Error 412? (Too Many Fingers On The Keyboard) :D

Geplaatst

Bedankt voor jullie snelle reactie.

Je zult allemaal wel gelijk hebben, maar ik vind het een beetje een vervelende streep.

Hij is erg dik, begint inderdaad bij het zwarte driehoekje en gaat weg als ik navigeren uitzet.

Het is echter niet de kortste weg rechtstreeks, het is een hele omweg die die maakt, kun je dat dan instellen ergens ?, of de breedte/dikte/kleur van de streep?

Reinier.

Geplaatst
Bedankt voor jullie snelle reactie.

Je zult allemaal wel gelijk hebben, maar ik vind het een beetje een vervelende streep.

Hij is erg dik, begint inderdaad bij het zwarte driehoekje en gaat weg als ik navigeren uitzet.

Het is echter niet de kortste weg rechtstreeks, het is een hele omweg die die maakt, kun je dat dan instellen ergens ?, of de breedte/dikte/kleur van de streep?

Reinier.

Of je de dikte van de lijn kunt wijzigen weet ik niet. ik dacht dat dat niet kan.

Maar als de lijn niet rechtstreeks van je vertrekpunt (zwart driehoekje) naar je doel (Waypoint) loopt staat je GPS waarschijnlijk ingesteld op navigeren via wegen.

Ik adviseer je om je handleiding er eens bij te halen en deze aandachtig door te nemen.

Neem anders eens contact op met een cacher uit je directe omgeving de meesten onder ons zijn graag bereid om beginnende cachers te helpen.

:beerchug:

Geplaatst

Klopt, de streep is inderdaad vanaf mijn positie tot waar ik heen wil.

Echter dit is alleen zo als ik navigeer niet via wegen.

Als ik navigeer via wegen dan is het net alsof hij altijd via eenzzelfde punt gaat, er zit ook geen verschil in navigeren over wegen met de auto of met de fiets.

Ik wil navigeren met de fiets, een zelfgemaakte route volgen, hoe stel ik dan mijn Garmin in.

Hoe kom ik aan iemand bij mij in de buurt die al een aantal jaren ervaring heeft ??

Ik woon in Assen.

Reinier.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...