Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Op 1 januari heb ik mijn eerste cache aangemeld, na toch vier dagen sleutelen. Het is een fotomulti van 5 km in de buurt van Groningen. Een hele (maar leuke) klus trouwens. Volgens mij heb ik alle richtlijnen goed opgevolgd. Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat het wordt gereviewed? Ik kan daar niet echt een goed antwoord op vinden. Ik kan niet wachten!

Geplaatst

Varieert, is namelijk afhankelijk van hoe druk Kruimeldief en/of Kralenfee (de reviewers) het hebben. Maar ga van een paar weken uit, dan valt het altijd mee.

Geplaatst (bewerkt)
Op 1 januari heb ik mijn eerste cache aangemeld, na toch vier dagen sleutelen. Het is een fotomulti van 5 km in de buurt van Groningen. Een hele (maar leuke) klus trouwens. Volgens mij heb ik alle richtlijnen goed opgevolgd. Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat het wordt gereviewed? Ik kan daar niet echt een goed antwoord op vinden. Ik kan niet wachten!

Hier staat je antwoord http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=12781..... nu aleen nog de achterstand weg werken.

Mocht je geen fouten hebben gemaakt of dingen zijn vergeten. Dan gewoon ff wachten

bewerkt door hesselannema
Geplaatst

Lees dit eens.

Geplaatst

De reviewers hebben even kerstvakantie gehouden. Deze week pakken ze de wachtrij weer op. Omdat het een tijdje stil heeft gelegen, zal er wel een wachtrij zijn en kan het even duren. Reken erop dat het zeker 2 weken kan duren voordat een reviewer voor het eerst naar je cache kijkt. Althans, dat is mijn ervaring.

Geplaatst

OK, dank voor de info. Ik wist van het kerstreces, maar als het zo lang kan duren weet ik dat ik niet 5 keer per dag hoef in te loggen hoe het erbij staat. Ga gewoon door met leven (en schaatsen) en zie wel.

Geplaatst

5 keer per dag inloggen is inderdaad niet nodig. Wees geduldig en alles zal goed komen. Al is het wel leuk om te lezen dat we dicht bij huis weer een foto cache krijgen.

Geplaatst

mmm... ik zie allemaal nieuwe caches voorbij komen die ook ingewikkeld zijn, en veel later zijn aangemeld. Naar wie moet ik de fles wijn sturen :crybaby:

Geplaatst (bewerkt)
mmm... ik zie allemaal nieuwe caches voorbij komen die ook ingewikkeld zijn, en veel later zijn aangemeld. Naar wie moet ik de fles wijn sturen :crybaby:

Geduld geduld!

Caches worden gereviewd op volgorde van GC-nummer en niet op volgorde van aanmelding. Lees nog een keer dit draadje

bewerkt door De Roode Loper
Geplaatst

ok. Even puzelen. Ik zag dat deze cacheis goedgekeurd: GC1K32J (plaatsingsdatum 7/1).

En de mijne heet GC1KARG (plaatsingsdatum 1/1). Kan iemand mij dan zeggen hoe ver ik 'van boven' sta?

Geplaatst
ok. Even puzelen. Ik zag dat deze cacheis goedgekeurd: GC1K32J (plaatsingsdatum 7/1).

En de mijne heet GC1KARG (plaatsingsdatum 1/1). Kan iemand mij dan zeggen hoe ver ik 'van boven' sta?

Wanneer je de link naar het draadje uit postje #4 van Smeule hebt gelezen dan weet je eigenlijk al dat je op deze vraag geen antwoord krijgt.

Geplaatst

4 dagen sleutelen is kort. Ze zijn er die maanden aan het sleutelen zijn en dan pas in zoverre tevreden dat ze de cache ter review aanbieden.

4 dagen sleutelen? Menigeen heeft al weken werk om eerst toestemming te krijgen van de beheerder/eigenaar van de plek waar de cache inmiddels al (moet) liggen.

Degene die al maanden heeft lopen te sleuten gaat voor degene die 4 dagen heeft lopen te sleutelen.

Hoe wordt dat gezien? Caches worden gereviewed op GCnummer. Iedere nummer is opvolgend en is uniek. De GCnummer is dan ook eigenlijk de enige echte naam van de cache en niet de (nick)name die de eigenaar bovenaan de cachepagina heeft gezet.

Het maakt dus niets uit wat voor datum je bovenaan de cachepagina hebt gezet, of wanneer je de cache ter review hebt aangeboden.

Ik las hier ergens dat iemand het vreemd vond dat er wel caches van 7 januari online zijn gekomen en niet van 1 januari. Daar is niets vreemds aan. Er wordt van je verwacht dat je iedere keer weer de datum bovenaan zet van de dag van aanbieden. Als je cache dus afgekeurd wordt omdat er iets aan mankeert, dan verwacht de reviewer dat je de datum weer wijzigt in de datum van weer opnieuw aanbieden.

Dan gaat ook nog eens de reviewer deze datum wijzigen als het hem niet lukt de cache op dezelfde datum online te zetten.

De datum die je dus ziet staan bovenaan de cachepagina is niet de datum van verstoppen van de fysieke cache, niet de datum vaan aanbieden, maar de datum van online komen.

Deze data kunnen afwijkend zijn. Denk aan events die tussen drie maanden en drie weken voor aanvang van het event ter review aangebioden kunnen worden en indien goed, ook minimaal 3 weken voor datum van aanvang online komt. Ook kan het zijn, zoals onlangs iemand die de datum van de cache met alle geweld op 01-01-2009 wilde hebben, al kwam de cache op 08-01-09 online. Dit omdat het een nieuwjaarscache was.

Hoe lang duurt een review? tussen 5 minuten en 5 weken. Na 5 weken mag je bij de reviewer aan de bel trekken. :dribble: De 36/72 uur waar geocaching.com over "spreekt" is leuk, maar meestal niet haalbaar, of het reviewen moet een betaalde kantoorbaan van 8 uur per dag worden.

In feite is de reviewertijd niet afhankelijk van aantal reviewers of aantal aangeboden caches, maar afhankelijk van de kwaliteit van de aangeboden caches. Meestal mankeert er nogal wat aan en wordt in feite de cachepagina veel te vroeg en niet af aangeboden. Vaak gaat zo'n cache nog een paar keer terug naar de eigenaar voordat de reviewer tevreden is. Het meest gaat de cache terug omdat tereeinwaarde niet klopt, er geen of te weinig icoontjes in de Attributes staan, geen additional waypoints ingevoerd zijn, dus geen coördinaten van tussenpunten en/of geen coördinaten van de werkelijke fysieke cache, N/W in plaats van N/E en dus allemaal puten in of bij de Ierse Zee, geen homecoördinaten ingevoerd in jouw "my Account" op geocaching.com, geen vermelding van wie er toestemming heeft gegeven om de cache op bewuste plek te mogen plaatsen (NAWgegevens van de toestemmingverlener), verkeerde cachetype hebben gekozen, geen eindcoördinaten bovenaan de cachepagina bij een Traditional, meer dan 3.2 kilometer afstand tussen de coördinaten bovenaan de cachepagina en de coördinaten van de werkelijke fysieke cache bij een Mystery, Geen mystery als cachetype terwijl er een logvoorwaarde is, coördinaten die bovenaan de cachepagina (Parentcoördinaten of ParentWaypoint) ook nog eens toegevoegd in de additional Waypoints wat de zogenaamde Child(ren)coördinaten of Child(ren)waypoint is, geen coördinaten bovenaan de cachepagina van de parkeerplaats of de start van de cache bij een multi, enz enz enz.......

En meestal vergeet men ook bij een eerste review iets te schrijven in een reviewernote onderaan de cachepagina. Des te meer info de reviewr heeft, des te vlotter is de review.

En wat menig reviewer echt irriteert is dat men na het opnieuw aanbieden geen letter, maar dan ook geen letter heeft geschreven in een reviewernote, WAT men gedaan heeft. Alsof je tegen jezelf aan het schrijven bent geweest. En toch staat in iedere reviewer dat wat ook hier onder in dit bericht onder de stippellijn staat. Groot probleem is dat men niet leest of het gewoon negeert.

Ik weet niet onder welke naam je de cache hebt aangevraagd, maar een praatjesmaker kom ik niet tegen in de todolijst.

Eigenlijk is het voor iedere cachelegger belangrijk dat hij/zij de onderstaande info kan dromen :dribble:

------------------------------------------------

Het volgende ter info of als extra aandachtspunt:

1. Als een cache ter review wordt aangeboden, dan moet de eigenaar van de cache toestemming hebben van de eigenaar/beheerder van het gebied waar de cache geplaatst is. Dit geldt voor alle gebieden, ook zogenaamd openbaar terrein of gemeentegrond. De stelregel hierin is: "Grond" dat niet van jou is, is van een ander en die moet toestemming hebben gegeven voor het plaatsen van een cache op zijn terrein. Geef altijd de zogenaamde NAW gegevens door van deze "toestemmingverlener".

2. Als een cachepagina ter review wordt aangeboden, dan gaan de reviewers er vanuit dat de fysieke cache al geplaatst is, dit volgens de guidelines van geocaching.com.

3. Laat aub de eventuele verandering van de "Nickname" van de cache staan, veranderd door de reviewer, dan zien de reviewers met één oogopslag hoever zij met de review van dje cache zijn gekomen. Dit wordt natuurlijk weer in originele staat teruggebracht als de cache online komt.

4. Vermeld tijdens de gehele reviewfase, tot aan het online komen, ALTIJD in een reviewernote op je cachepagina WELKE van de vermelde reviewerpunten je hebt afgewerkt.

5. Geef altijd zoveel mogelijk info aan de reviewer, dit scheelt meestal één of meerdere keren heen en weer "gemail" via de reviewernotes. Des te meer info, des te sneller de cache meestal goedgekeurd wordt en des te sneller je cache online kan.

6. Denk je ook nog even aan de datum bovenaan de cachepagina? Graag wijzigen in datum van het ter review aanbieden. Tijdens de reviewperiode iedere keer weer dezelfde datum wijzigen in de datum van opnieuw aanbieden.

7. Mocht eea niet duidelijk zijn dan kun je altijd contact met de reviewer opnemen via een reviewernote op je cachepagina. Alle reviewersnotes verdwijnen automatisch als de cache online gaat. Reviewernotes geplaatst na het online komen, blijven voor iedereen zichtbaar als een normale note op de cachepagina.

8. Geen enkele reviewer krijgt een automatisch bericht als er door jou een (reviewer)note wordt geplaatst op je cachepagina. Niet voor, niet tijdens en niet na het online komen van je cache.

9. Activeer je cache weer, nadat je ALLE bovenstaande punten hebt afgewerkt, door het vakje aan te vinken voor:

"Yes, this cache is currently active (Reviewers will not see this listing unless box is checked)" dit vind je als je jouw cache gaat editen (Edit Listing).

Als je je cache niet actief maakt zien de reviewers het niet terug in de reviewlijst(en).

Geplaatst

Er staan trouwens nu 48 caches in de te reviewen lijst. Ieder dag gaan er een aantal af en iedere dag komen er een aantal bij. Dat kan betekenen dat iemand vandaag op de 5 plek staat, de reviewer er niet aan toe komt en dat dezelfde persoon morgen weer op de 10e of 15e plek staat.

Voorbeeld is het GMEevent. Eergisteren toen de reviewer stopte stond het GMEevent op de 4e plaats. Vandaag op de 22e plaats. De reden is dat er dus caches bij zijn gekomen met oudere GCnummers. Oude nummers gaan normaal gesproken voor nieuwe GCnummers. Er zijn, zoals ik al eerder schreef, nu eenmaal geocacher die al maanden met een cache bezig zijn en vanaf de eerste dag al een GCnummer hebben opgehaald en iedere keer weer verder gaat met de cache(pagina).

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...