Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Ik wil niet lastig zijn of doen, maar volgens mij zijn de volgende afbeeldingen verboden;

-ontwerp nr 3 - afbeelding voorkant;

-ontwerp nr 4 - zowel voorkant als achterkant;

-ontwerp nr 17- achterkant;

-ontwerp nr 18- voorkant;

-ontwerp nr 24 - achterkant.

Hiervoor liggen de rechten namelijk vast, of bij de munt of bij het vorstenhuis.

bewerkt door Remunj
Geplaatst

Hiervoor liggen de rechten namelijk vast, of bij de munt of bij het vorstenhuis.

Ik neem aan dat je de Frans Hals-zijde bedoeld.

Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat er rechten zitten op afbeelding van een munt uit 1830 dat uitgevoerd wordt in een ander formaat, metaal en in combinatie met een compleet andere zijde dan het origineel. Zelfs het rijkswapen ziet er tegenwoordig anders uit.

De rechten hebben dan vast betrekking op de grote lijnen in het ontwerp aan de Frans Hals-zijde. Verder ziet het er toch wel heel anders uit dan de. Frans Hals wordt nu in 3d uitgevoerd i.p.v. als afbeelding. De drie rondjes met kleuren wijken helemaal af van het origineel. Bedenk verder dat het hier een ontwerp betreft. Er kan natuurlijk altijd een lijntje komen te vervallen, of de afbeelding spiegelen, of de tekst graveren i.p.v. verhoogd aanbrengen. Kwestie van creativiteit.

Vriendelijke groet,

Rian (Van Stoffelen Sr)

Geplaatst

Ik neem aan dat je de Frans Hals-zijde bedoeld.

Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat er rechten zitten op afbeelding van een munt uit 1830 dat uitgevoerd wordt in een ander formaat, metaal en in combinatie met een compleet andere zijde dan het origineel. Zelfs het rijkswapen ziet er tegenwoordig anders uit.

De rechten hebben dan vast betrekking op de grote lijnen in het ontwerp aan de Frans Hals-zijde. Verder ziet het er toch wel heel anders uit dan de. Frans Hals wordt nu in 3d uitgevoerd i.p.v. als afbeelding. De drie rondjes met kleuren wijken helemaal af van het origineel. Bedenk verder dat het hier een ontwerp betreft. Er kan natuurlijk altijd een lijntje komen te vervallen, of de afbeelding spiegelen, of de tekst graveren i.p.v. verhoogd aanbrengen. Kwestie van creativiteit.

Vriendelijke groet,

Rian (Van Stoffelen Sr)

Nee, ik bedoelde niet afbeelding van Frans Hals, maar de achterzijde, ook al is de munt uit 1830, de rechten daarvan liggen nog steeds bij de Nederlandse munt en mogen zonder hun toestemming niet gebruikt of gewijzigd worden. Dit geld trouwens voor alle afbeeldingen die op Nederlandse munten gebruikt worden.

Voor wat betreft het Koninklijke wapen geld het zelfde, alleen liggen hiervan de rechten bij het Vorstenhuis/Staten Generaal.

Het zonder toestemming gebruikmaken van genoemde afbeeldingen is in Nederland strafbaar.

Geplaatst

ongeduld modus aan :thumbsup:

Waar en wanneer mogen we stemmen?

ongeduld modus uit

Wat ons betreft hoeven we nog maar tussen twee munten te kiezen, of mag je op meerdere coins stemmen?

BTW, we missen de drop en pindakaas, naast de stroopwafels end. :thumbsup:

Geplaatst
Ik wil niet lastig zijn of doen, maar volgens mij zijn de volgende afbeeldingen verboden;

-ontwerp nr 3 - afbeelding voorkant;

-ontwerp nr 4 - zowel voorkant als achterkant;

-ontwerp nr 17- achterkant;

-ontwerp nr 18- voorkant;

Als inderdaad blijkt dat het niet mag dan kun je ze toch op zo'n manier aanpassen dat het wel mag :blush:

• 2 weeks later...
Geplaatst

Een goed idee de nieuwe Dutch geocoin.

Zou graag beginnen met stemmen, dan hebben we hem dit jaar misschien ook nog klaar :beerchug:

Heb zo al een paar favorieten gezien

Geplaatst
Waar kan dat dan ?

Als alles volgens 'planning' loopt: in een stembureau bij je in de buurt op woensdag 11 mei 2011 voor de 2e kamer verkiezing, maar misschien wel eerder hier op het forum voor de Dutch Geocoin 2010? :beerchug:

Geplaatst

Wat zijn we weer flauw vandaag :beerchug:

Stemmen kan niet meer, er is zelfs al een winnaar.

Ps. bestellen kan nog niet.

Geplaatst (bewerkt)
... maar ik wilde iets verzinnen met typisch Nederlands eten/lekkers: Food for Caching. Niet dat ik meestal ga cachen met stroopwafels en speculaas op zak, maar ja een evergreen komt toch wat minder Hollands over ;-)

c4fa819e-abdf-4931-babf-d3ade3b8e4b8.jpg

Tja, stroopwafels typisch Nederlands? Ik was in januari in Noord-Ierland voor een werkbezoek en we hadden stroopwafels meegenomen om links en rechts uit te delen als een typisch Hollandse lekkernij.

Op vrijdagmiddag gingen we naar de Giant's Causeway (grootste touristische attractie van Noord-Ierland) en wat schets de verbazing? Juist..., in de shop verkocht men - ahum - STROOPWAFELS, oftewel, sirup-wafles. Oh-oooh...

bewerkt door Ringeling
  • 2 months later...
Geplaatst
Stemmen kan niet meer, er is zelfs al een winnaar.

Ps. bestellen kan nog niet.

Aangezien we donderdag alweer kunnen gaan stemmen, nu niet voor een dutch geocoin maar voor het EP schoot me opeens de vorige stembusgang te binnen;

misschien heb ik iets gemist, misschien ben ik gewoon wat ongeduldig, maar hoe staat het met de Dutch Geocoin 2009?

Is er al wat bekend met betrekking tot bestellen en dergelijke?

Geplaatst
Omdat Crocs en Uggs niet meer kunnen in 2009 en Delfs blauw 't helemaal wordt :

geocoin2009.gif

:thumbup: WAUW :thumbup::dribble:

Deze vind ik echt heel erg leuk!!! Zie dit topic nu pas.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...