Spring naar bijdragen

GSAK maar geen premium member


MacDD

Aanbevolen berichten

Op mijn opmerking over PM en GSAK kun je het natuurlijk ook nog zo doen wordt 3 maanden PM bij GC.COM wordt voor $10,- en registreer je GSAK nog ff niet.

Ben je voor €7,20 3 maanden onder de pannen. Ik verwacht overigens wel dat je daarna beide heel graag wilt hebben

:thumbdown:

 

Volgens mij ging het hier niet zo zeer om de kosten, maar is het een beetje een moeilijke discussie geworden omdat MacDD blijkbaar om principiële (?) redenen geen Premium Member wil worden. Anders is het duidelijk: wordt Premium Member, schaf GSAK aan, en je hebt een fantastische combinatie in huis. Ik kan niet meer zonder...

 

Als het kostenaspect wel zou spelen, dan is vooral de vraag wat je met GSAK wil doen. Als het alleen maar om het bijhouden van je founds gaat (en dan zijn logs e.d. niet zo belangrijk meer), dan volstaat het, maar als je GSAK wil gebruiken om een cache-dagje te plannen, dan wordt het al lastiger want dan is een up-to-date database wel handig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Op mijn opmerking over PM en GSAK kun je het natuurlijk ook nog zo doen wordt 3 maanden PM bij GC.COM wordt voor $10,- en registreer je GSAK nog ff niet.

Ben je voor €7,20 3 maanden onder de pannen. Ik verwacht overigens wel dat je daarna beide heel graag wilt hebben

:)

 

Volgens mij ging het hier niet zo zeer om de kosten, maar is het een beetje een moeilijke discussie geworden omdat MacDD blijkbaar om principiële (?) redenen geen Premium Member wil worden. Anders is het duidelijk: wordt Premium Member, schaf GSAK aan, en je hebt een fantastische combinatie in huis. Ik kan niet meer zonder...

 

Als het kostenaspect wel zou spelen, dan is vooral de vraag wat je met GSAK wil doen. Als het alleen maar om het bijhouden van je founds gaat (en dan zijn logs e.d. niet zo belangrijk meer), dan volstaat het, maar als je GSAK wil gebruiken om een cache-dagje te plannen, dan wordt het al lastiger want dan is een up-to-date database wel handig.

 

Ik wilde alleen maar aangeven dat je voor een relatief klein bedrag 3 maanden van alle voordelen kunt genieten.

Dan kun je zelf beoordelen wat je er van vindt en hoef je niet alleen af te gaan op de meningen van anderen.

Tevens kan men dan bekijken of de redenen waarom men geen PM wil worden misschien wel bijgesteld moeten worden.

:crybaby:

bewerkt door Team WilP
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • 2 months later...

Beste geocachers,

 

Ben nu al twee avonden aan het zoeken naar een duidelijk ja of nee-antwoord, maar heb het nog niet gevonden.

Mogelijk heb ik niet goed gezocht, en daarom deze vraag:

 

Ik ben nog geen Premium Member, en gebruik LOC-files om deze in mijn GPS (Explorist 210) te zetten.

Kan ik in GSAK, na het ingeven van mijn naam of ID-nummer die ik gebruik op GC.com, ook zien welke ik gevonden of niet gevonden heb.

 

Ik heb nu namelijk GSAK geinstalleerd, mijn cooordinaten ingegeven evenals mijn GC.com-naam.

Daarna via GC.nl het loc-bestande van Nederland gedownload. Deze geopend in GSAK, maar ik kan niet voor elkaar krijgen om het filter werkend te krijgen dat al mijn founds geel worden.

 

Dus mijn vraag is of dit alleen kan als je PQ's gebruikt (dus PM ben), of kan dit wel met LOC-files.

 

Alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kan wel, maar je zult wel zelf in GSAK eerst die caches als gevonden moeten markeren.

 

Dat kan via Waypoint -> Edit en dan het vinkje Found aanvinken en de datum dat je de cache gevonden hebt opgeven.

 

Het voordeel van PQ's is dat hij dat automatisch voor je doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, dus dat moet handmatig. Gelukkig heb ik nog "maar" 137 founds.

 

Hoe gaat dat dan wanneer ik het nieuwe LOC-bestand download van GC.nl en open in GSAK?

Moet ik dan alle founds weer opnieuw ingeven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zolang je de nieuwe LOC bestanden over de huidige data heen inleest (dus niet eerst weggooit) zou dat goed moeten gaan.

 

Dit is echter een educated guess, aangezien ik zelf wel Premium Member ben en dus alleen gebruik maak van GPX bestanden, maar daarvoor geldt hetzelfde principe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, dus dat moet handmatig. Gelukkig heb ik nog "maar" 137 founds.

 

Hoe gaat dat dan wanneer ik het nieuwe LOC-bestand download van GC.nl en open in GSAK?

Moet ik dan alle founds weer opnieuw ingeven?

 

 

Zolang je de nieuwe LOC bestanden over de huidige data heen inleest (dus niet eerst weggooit) zou dat goed moeten gaan.

 

Dit is echter een educated guess, aangezien ik zelf wel Premium Member ben en dus alleen gebruik maak van GPX bestanden, maar daarvoor geldt hetzelfde principe.

 

Ik vermoed dat ook, maar anders zou je de betreffende cache in GSAK kunnen locken en dan word deze sowieso niet overschreven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Locken????

Wat doet het en waar zit het?

 

Als je bij een waypoint/cache in GSAK lock aanvinkt dan word de volgende keer dat je een LOC of GPX file laad dit waypoint niet meer overschreven door degene in het bestand.

Een waypoint lock je door via Waypoint -> Edit het vinkje Lock aan te vinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...