Spring naar bijdragen

GSAK maar geen premium member


MacDD

Aanbevolen berichten

Als je ws geen premium wilt worden, zou ik niet weten hoe je met een nag-programma, gpx files zou kunnen gebruiken?

 

Ook dit zeg ik niet. :crybaby:

Ik vraag of ik voldoende heb aan GSAK ZONDER premium te zijn. Ik weet dat ik dan geen GPX of PQ kan gebruiken.

Of mis ik het sarcasme?

bewerkt door MacDD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Beetje rommelige welles nietes discussie.

 

GSAK kun je prima gebruiken als je niet Premium Member bent.

 

Alleen je kunt er niet optimaal gebruik van maken. Is een beetje alsof je de nieuwste PC hebt maar nog software van de vorige eeuw.

 

Je zult dus veel handmatig in moeten voeren.

 

Weet je het verschil tussen loc en gpx files?

 

Maar of het voor jou handig is kan ik moeilijk beoordelen.

 

Wanneer je GSAK voert me loc files zul je dus zelf er voor moeten zorgen dat je jou find markeert en ook gearchiveerde en Disabled caches verwerkt.

 

Wat je natuurlijk ook mist zijn de cache beschrijvingen en de logs. Zo kun je dus niet optimaal Paperless cachen.

 

Misschien is deze presentatie voor jou nog eens interessant om door te lezen. http://gsak.net/board/index.php?showtopic=...;hl=presentatie

 

Misschien kunnen we de de situatie anders beoordelen als jij de vraag kunt beantwoorden waarom denk jij dat GSAK voor jou handig is. Of waarom wil je het gebruiken en wat kun je nu niet doen op de site van Geocaching.com

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Jurgen.

bedankt, dit geeft me de info die ik zoek. Vooral je vergelijking van die PC is me erg duidelijk.

En dan idd dat stukje over paperless cachen brengt mij dus net op een punt dat toch wel een reden was om het aan te schaffen. Maar omdat ik om redenen geen premium ben en ws ook niet word ga ik nu dus twijfelen. Ik wil GSAK vnl als een soort database, maar als eea erg omslachtig gaat worden dan ken ik mezelf en haak ik af.

De dingen die ik wil doen zou ik dan toch echt premium moeten zijn. Jammer, maar helaas.

 

Ik begin door jou antwoord te bedenken dat ik ws beter kan wachten op de nieuwe gc.nl. Ik verwacht daar persoonlijk behoorlijk wat interactiviteit van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke, dan zal ik proberen de vraag (die in den beginne niet helemaal duidelijk gesteld werd, of door mij anders geïnterpreteerd :crybaby: ) te beantwoorden:

Naar mijn idee heb je weinig aan gsak als je geen premium member bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke, dan zal ik proberen de vraag (die in den beginne niet helemaal duidelijk gesteld werd, of door mij anders geïnterpreteerd :crybaby: ) te beantwoorden:

Naar mijn idee heb je weinig aan gsak als je geen premium member bent.

 

Ook jij bedankt voor je doorzettingsvermogen richting mij en mijn vraag. Ik begon door het antwoord van Jurgen idd dit idee al te krijgen en de bevestiging van jou bevestigd dit idee.

 

Thnx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@LTeunis.

Paar tientjes voor GSAK of voor premium? Nogmaals GSAK lijkt me erg handig, maar ik weet niet of ik er wat aan heb zonder premium te zijn.

 

 

Voor Premium Member

Ik ga er van uit dat je GSAK gewoon registreerd, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@LTeunis.

Paar tientjes voor GSAK of voor premium? Nogmaals GSAK lijkt me erg handig, maar ik weet niet of ik er wat aan heb zonder premium te zijn.

 

 

Voor Premium Member

Ik ga er van uit dat je GSAK gewoon registreerd, toch?

Ja, daar ging het juist om. dat was wel de bedoeling, mits het de moeite waard is. En daar bestaat dus twijfel over. Ik geef graag 25 dollar uit voor een proggie dat ik gebruik, maar als ik dan merk dat ik het niet gebruik is het zonde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een tussenoplossing?

 

Registreer GSAK voor $25,00 = ongeveer €18,00, dat was je denk ik toch wel van plan.

M.i. meer dan de moeite waard vooral als je PM wordt bij GC.com

 

Dan bestaat er de mogelijkheid om PM bij gc.com te worden voor een periode van 3 maanden.

De kosten daarvoor bedragen $10,00 = ongeveer €7,20

 

Voor die peridode en relatief klein bedrag kun je 3 maanden uitproberen wat je er van vindt en dan beslissen wat je er verder mee wilt.

Met een beetje (?) geluk is dan ook duidelijk hoe het er bij GC.NL dan voorstaat.

Persoonlijk kies ik ervoor om te cachen via GC.com in combinatie met GSAK, ook omdat de site altijd actueel is en de stats daar altijd wel kloppen.

Het prettige gebruik van de kaarten en de stats overzichten is het enige wat ik mis bij GC.NL

 

:crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarschijnlijk dat gc.nl op dit moment even geen caches inleest, en dat de kaarten met founds/noufounds/enz niet worden bijgewerkt. De reden daarvoor is elders op dit forum te lezen (ff zoeken). De kaarten van .nl ervaar ik ook altijd als zeer prettig, en die mis ik dus ook. Met .com wil het wel, maar de kaarten van .nl werken gewoon prettiger (is mijn mening).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarschijnlijk dat gc.nl op dit moment even geen caches inleest, en dat de kaarten met founds/noufounds/enz niet worden bijgewerkt. De reden daarvoor is elders op dit forum te lezen (ff zoeken). De kaarten van .nl ervaar ik ook altijd als zeer prettig, en die mis ik dus ook. Met .com wil het wel, maar de kaarten van .nl werken gewoon prettiger (is mijn mening).

 

Oke, dan snapte ik je. Ik vind die kaart van .nl ook erg prettig werken, ook al staat niet alles erop steeds. Maarja, dan zoek ik wel op in de buurt en kom ik nog wel ergens.

Achja, zoals al eerder gezegd, afwachten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hohohohoho

 

GSAK staat los van GPX. Dit formaat is te schrijven vanuit meerdere pakketten, en dus in te lezen vanuit GSAK. Maar waar het om gaat is dezelfde inhoud als .COM die biedt. Dit doet overigens niets af aan de fabalastische kwaliteiten van GSAK. Alleen mis je de logs en andere goodies als online/offline en TB's en FTF's zonder directe export vanuit .COM. Daar valt ook wat aan te doen zoals eerder ergens in dit dikke forum is vastgesteld. Helaas denken sommigen dat daar niet over bericht mag worden, want GPX zou propriatary zijn. Nee dus, het formaat niet, wel de specifieke content. Zoek het draadje maar op, betaal voor GSAK en gebruik deze voor:

het maken van kaarten

cache raids

overzichten

schrijven van je logs

 

en what ever je wilt. Wil je meer: zolang je met een browser alles kunt verzamelen, zijn er ook scriptjes.

Bouw je eigen database ! Maar GPX heb je niet echt nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarschijnlijk dat gc.nl op dit moment even geen caches inleest, en dat de kaarten met founds/noufounds/enz niet worden bijgewerkt. De reden daarvoor is elders op dit forum te lezen (ff zoeken). De kaarten van .nl ervaar ik ook altijd als zeer prettig, en die mis ik dus ook. Met .com wil het wel, maar de kaarten van .nl werken gewoon prettiger (is mijn mening).

 

Oke, dan snapte ik je. Ik vind die kaart van .nl ook erg prettig werken, ook al staat niet alles erop steeds. Maarja, dan zoek ik wel op in de buurt en kom ik nog wel ergens.

Achja, zoals al eerder gezegd, afwachten

Bovenstaande is inderdaad wat ik bedoelde in mijn berichtje (nr.25)

Daarbij ook de handige functies op die kaarten om te kijken naar gezamenlijk not founds als je met andere cacher of cachers op pad wilt gaan.

Was erg makkelijk om dan een dagje te plannen waarbij iedereen aan zijn trekken kwam.

 

Maar snel weer On Topic,

Op mijn opmerking over PM en GSAK kun je het natuurlijk ook nog zo doen wordt 3 maanden PM bij GC.COM wordt voor $10,- en registreer je GSAK nog ff niet.

Ben je voor €7,20 3 maanden onder de pannen. Ik verwacht overigens wel dat je daarna beide heel graag wilt hebben

:thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...