Spring naar bijdragen

Adopteren, waarom eigenlijk?


Team Aragorn

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Al een tijdje mis ik hier de discussiedraadjes. De ouwe hap kent ze nog wel, die draadjes waarin geen technische vragen aan de orde komen maar dingen waarover bijna iedereen een eigen mening heeft; en waarbij je bij voorbaat weet dat de meningen verdeeld zijn. Waarop dus uitgebreid gereageerd kan worden (al dan niet on topic).

 

Nee, nou niet weer micro's, oprapers, scorelijsten. Vandaag reageerde ik in een draadje over het adopteren van caches (inmiddels gesloten, vraag topicstarter beantwoord) en ik dacht: da's typisch een onderwerp om op door te gaan. Vandaar dit nieuwe topic.

 

Want is het wel zo'n goed idee om caches te (laten) adopteren? Nederland ligt al zo vol, je zou eigenlijk blij moeten zijn als mensen besluiten hun cache op te doeken. Dan is er weer ruimte om een andere te plaatsen. Bovendien: het is leuk om cache-eigenaar te zijn, maar dan toch wel van een eigen bedenksel en niet van de creatie van iemand anders. Tot slot: bij mijn laatste caches heb ik bij het vragen van toestemming gemerkt dat de toestemming aan mij PERSOONLIJK werd gegeven. M.a.w. zomaar adopteren kan in veel natuurgebieden niet eens.

 

Wat vinden jullie ervan?

 

Groetjes, Fangorn.

 

PS Het is een algemene vraag, het gaat me niet om de caches die vandaag ter adoptie werden aangeboden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Tja, ik snap dat wel een beetje, ruimte maken voor nieuwe caches. Per slot is dit maar een klein landje met heeeeeel veel caches.

Persoonlijk ben ik wel heel erg blij dat de caches van Reintje zijn geadopteerd, omdat ze mooi zijn, worden gewaardeerd en omdat hij met zijn caches echt iets na laat aan andere geocachers. Maar ja, mogelijk vindt een ander er net weer niets aan, zo'n wiskunde-multi.

 

Wat ik bedoel is moet je dan maar "standaard" caches archiveren of toch een mogelijkheid voor adoptie openhouden en welke criteria hanteer je dan?

 

 

Marit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de cache echt onïnterressant is, zal hij denk ik door niemand geadopteerd worden. Daarnaast kan je als nieuwe eigenaar natuurlijk ook een geadopteerde saaie cache pimpem, tot een nieuwe.

 

Om het volle landje leger te maken, zijn denk ik betere manieren dan adoptie onmogelijk maken.

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn ogen kun je in de "adoptie" maar 1 regel hanteren en dat is: of we kunnen alle caches adopteren(welke dan alszo worden aangeboden) of niets.

Een criteria is hier in mijn ogen niet te scheppen,: wat door de ene ogen mooi lijkt, is in de andere ogen niets waard.

 

Groeten Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

 

Al een tijdje mis ik hier de discussiedraadjes. De ouwe hap kent ze nog wel, die draadjes waarin geen technische vragen aan de orde komen maar dingen waarover bijna iedereen een eigen mening heeft; en waarbij je bij voorbaat weet dat de meningen verdeeld zijn. Waarop dus uitgebreid gereageerd kan worden (al dan niet on topic).

 

 

Ik heb wel een idee waarom deze levendige draadjes niet meer voorkomen in dit langzamerhand versufte forum, maar ik denk dat mijn openhartige mening hier niet op prijs gesteld word door sommigen bobo’s die ook de “knoppen” kunnen bedienen, en dat bericht weer eens word vlot word verwijdert of ongevraagd zo word aangepast dat het wel binnen hun bekrompen wensen past.

En dat ik dan mijn eigen belofte na moet komen namelijk na een van hoger opgelegde ban hiero het “Event der Bannelingen” organiseren, maar ik zet net te bedenken dat het dan ook leuk kan worden, er kunnen er ook nog een paar motjes uitgenodigd worden.

 

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik het eerste bericht uit dit draadje las, dacht ik: prima, weg met alle ouwe zooi, niks adopteren.

Maar dat klopt niet ..................

 

Tja, ik snap dat wel een beetje, ruimte maken voor nieuwe caches. Per slot is dit maar een klein landje met heeeeeel veel caches.

Persoonlijk ben ik wel heel erg blij dat de caches van Reintje zijn geadopteerd, omdat ze mooi zijn, worden gewaardeerd en omdat hij met zijn caches echt iets na laat aan andere geocachers. Maar ja, mogelijk vindt een ander er net weer niets aan, zo'n wiskunde-multi.

 

Ik heb ooit een paar caches van Reintje geprobeerd en die waren echt heel bijzonder.

Ooit waande ik me in een landschap met immense spiegels ...............

Adopteren: nee, maar ik denk dat de caches van Reintje een uitzondering vormen.

Niet alleen omdat ze bijzonder zijn, maar ook omdat de reden waarom ze door de maker niet kunnen worden onderhouden van een geheel andere orde is.

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adopteren?............. hm,................. tja

Nog ff denken...................

Adopteren, ja als een door de gemeenschap gewaardeerde cache (bijvoorbeeld +20 Geo d'Ors) door de eigenaar door omstandigheden niet meer kan worden onderhouden.

In overige gevallen nee, niet adopteren er ontstaat ruimte voor anderen met nieuwe initiatieven en inzichten

 

:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adopteren of niet.

 

Naar mijn mening kunnen sommige cache best geadopteerd worden.

Wij hebben bijvoorbeeld in het verleden wel eens een cache in Zuid-Limburg gedaan die we op dat moment niet kon loggen op het net.

 

De tocht hebben we helemaal gelopen maar de cache was weg.

Schitterend weer en werkelijk een heerlijke wandeling.

Het was een hele mooie tocht met eenvoudige opdrachten.

Maar vooral ver weg van ons thuis.

 

Wij staan voor: "Niet gelogd in het boekje/logrol -> geen gevonden log op het net"

Uiteraard geldt dat niet voor de cache's waar geen fysieke loggelegenheid aanwezig is.

 

Helaas is de legger in die periode overleden en reageerde niet op mijn mailtje met de nodige info.

 

Veel later kwam ik in contact met zijn broer, die zijn mailtjes van Geocaching beantwoorden.

Uiteindelijk konden we deze cache wel bijschrijven in de logrol en op het net.

Nu is de cache weer volledig online en genieten nog steeds vele cachers van deze tocht.

 

Piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

 

Al een tijdje mis ik hier de discussiedraadjes. De ouwe hap kent ze nog wel, die draadjes waarin geen technische vragen aan de orde komen maar dingen waarover bijna iedereen een eigen mening heeft; en waarbij je bij voorbaat weet dat de meningen verdeeld zijn. Waarop dus uitgebreid gereageerd kan worden (al dan niet on topic).

 

 

Ik heb wel een idee waarom deze levendige draadjes niet meer voorkomen in dit langzamerhand versufte forum, maar ik denk dat mijn openhartige mening hier niet op prijs gesteld word door sommigen bobo’s die ook de “knoppen” kunnen bedienen, en dat bericht weer eens word vlot word verwijdert of ongevraagd zo word aangepast dat het wel binnen hun bekrompen wensen past.

En dat ik dan mijn eigen belofte na moet komen namelijk na een van hoger opgelegde ban hiero het “Event der Bannelingen” organiseren, maar ik zet net te bedenken dat het dan ook leuk kan worden, er kunnen er ook nog een paar motjes uitgenodigd worden.

 

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Barny,

Wat kan er zo erg zijn in een draadje als dit dat de modje je een ban zou kunnen opleggen? Ik wordt nu wel nieuwsgierig naar je mening hieromtrent.

 

Om dit bericht on topic te houden: adopteren vind ik prima, maar laten we eerlijk zijn: niet elke cache komt daarvoor in aanmerking. Soms is het een zeer oude cache die alleen al vanwege de leeftijd verdient om in stand gehouden te worden (bijvoorbeeld nabij Vondelpark) of om een andere reden. Meestal ligt er een subjectieve reden aan ten grondslag. Sec om de erfenis van een te vroeg overleden cacher in stand te houden vind ik persoonlijk geen goede reden. Als het een goede cache is wel! Dit heeft niets te maken met de nagedachtenis mbt die persoon te maken, maar alles met de kwaliteit (oeps, ander draadje) van de cache in kwestie te maken.

 

Fire5

bewerkt door Fire5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

knipper de knipknip

 

En dat ik dan mijn eigen belofte na moet komen namelijk na een van hoger opgelegde ban hiero het "Event der Bannelingen" organiseren, maar ik zet net te bedenken dat het dan ook leuk kan worden, er kunnen er ook nog een paar motjes uitgenodigd worden.

 

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Wanneer kunnen we dit event in de agenda schijven???

 

Goeten Rob.

Heb je hulp:, nodig stuur een PB Ik doe het graag samen met jou

bewerkt door Rob228
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Fire, jij gaat ook al een tijdje mee en weet zo langzamerhand ook wel wie allemaal nog wel cachen en vroeger ook nog veelvuldig hun mening op het forum uitspraken en nu zo afgestompt zijn (al dan niet geholpen) dat ze het forum de rug toekeerden.

Hoeveel mensen ik al hoor dat ze vanwege het ontbreken van enig interessante onderwerpen, of juist het niet tijdig bij sturen als het eens onverhoopt de verkeerde kant opgaat, haast nooit meer het forum komen, ook ik lees de laatste tijd steeds minder………

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

 

@ rob 228 dat ligt aan diegene die mij willen verbannen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Fire, jij gaat ook al een tijdje mee en weet zo langzamerhand ook wel wie allemaal nog wel cachen en vroeger ook nog veelvuldig hun mening op het forum uitspraken en nu zo afgestompt zijn (al dan niet geholpen) dat ze het forum de rug toekeerden.

Hoeveel mensen ik al hoor dat ze vanwege het ontbreken van enig interessante onderwerpen, of juist het niet tijdig bij sturen als het eens onverhoopt de verkeerde kant opgaat, haast nooit meer het forum komen, ook ik lees de laatste tijd steeds minder………

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

 

@ rob 228 dat ligt aan diegene die mij willen verbannen

 

Maken we er een "Met de Bannelingen event" van??

Gr Rob

 

(edit)Ik denk dat niemand jouw wil verbannen hierzo

bewerkt door Rob228
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...