Spring naar bijdragen

@ Oregon en Colorado gebruikers

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Zo heb ik ook de noodlijst als .jpg in mijn oregon staan. Altijd makkelijk...

Wellicht is het handig als deze voor iedereen bereikbaar is via GC.nl?

Ik heb hem zelf ook maar het is iets wat hier vandaan komt dus waarom niet?

En er zijn steeds meer Colorado/Oregon gebruikers.

Misschien iets om over na te denken?

Geplaatst (bewerkt)

Dit is wel een goed idee , het is alleen een behoorlijk bestand.

Het vergt wel wat zoom en schuif werk.

Het werkt wel op de colorado 300.

Mischien is naam en telefoon nr wel voldoende ipv de comlpete noodlijst.

bewerkt door alkie
Geplaatst (bewerkt)

Handig die linkjes, voor de mensen die niet op de noodlijst voorkomen, of willen en nu wel (bijna) alle nummers hebben :crybaby:

bewerkt door Sivota
Geplaatst

Inderdaad, hoewel goed bedoeld is dat niet helemaal de bedoeling en al helemaal niet zonder toestemming van degenen die erop staan.

Een aardig initiatief, maar de berichten naar de links gaan op onzichtbaar.

Graag een uitwisseling per PB, waarbij opgemerkt dat de noodlijst wel bedoeld is voor degenen die er zelf ook op willen staan.

Overigens staat de toekomst van de noodlijst intern ook bij ons op de agenda.

Geplaatst
Handig die linkjes, voor de mensen die niet op de noodlijst voorkomen, of willen en nu wel (bijna) alle nummers hebben :crybaby:

Je hebt gelijk zijn weer weg . :crybaby:

Geplaatst

Je hebt gelijk zijn weer weg . :crybaby:

:crybaby: Ook weer opgelost :crybaby:

Geplaatst (bewerkt)

Fijn dat ze weer weg zijn. Sta zelf ook op de noodlijst maar sta er niet om te springen dat mensen die er niet op willen staan wel beschikken over de lijst.

Nu blijkt dus dat deze lijst inmiddels ook op andere plekken op internet vrij inzichtelijk is voor jan en alleman en daar ben ik niet blij mee, zeker niet omdat behalve de nick ook de echte naam wordt genoemd! Mijn verzoek aan deze personen is dan ook om deze lijst te verwijderen!

Ik lees dat er over de toekomst van de noodlijst wordt nagedacht binnen gc.nl.

Mag ik een voorstel doen?

Maak er een online database van die ook per mobiel is te raadplegen. Gekoppeld aan gps invoer krijg je dan ook meteen de personen in de directe omgeving te zien of als je de cache ingeeft het nr van de eigenaar.

Deze database kan je alleen toegankelijk laten zijn voor personen die ook op de lijst staat. Afschermen dus met naam en wachtwoord.

grtzz

bewerkt door Cernunnos
Geplaatst
Fijn dat ze weer weg zijn. Sta zelf ook op de noodlijst maar sta er niet om te springen dat mensen die er niet op willen staan wel beschikken over de lijst.

Nu blijkt dus dat deze lijst inmiddels ook op andere plekken op internet vrij inzichtelijk is voor jan en alleman en daar ben ik niet blij mee, zeker niet omdat behalve de nick ook de echte naam wordt genoemd! Mijn verzoek aan deze personen is dan ook om deze lijst te verwijderen!

Ik lees dat er over de toekomst van de noodlijst wordt nagedacht binnen gc.nl.

Mag ik een voorstel doen?

Maak er een online database van die ook per mobiel is te raadplegen. Gekoppeld aan gps invoer krijg je dan ook meteen de personen in de directe omgeving te zien of als je de cache ingeeft het nr van de eigenaar.

Deze database kan je alleen toegankelijk laten zijn voor personen die ook op de lijst staat. Afschermen dus met naam en wachtwoord.

grtzz

Beetje vaag want je kan na registreren zo bij de noodlijst op gc.nl. Linksom of rechtsom kun je er over beschikken.

Mensen die er niet op willen staan kunnen hem daar dan toch zo ophalen ? of zie ik het verkeerd ?

ReeJ

Geplaatst
Beetje vaag want je kan na registreren zo bij de noodlijst op gc.nl. Linksom of rechtsom kun je er over beschikken.

Mensen die er niet op willen staan kunnen hem daar dan toch zo ophalen ? of zie ik het verkeerd ?

ReeJ

Beetje vaag; Jazeker Reej.

Volgens mij kun je er op de frontpage nog steeds niet bij wanneer je er ook niet eerst op bent gaan staan. (althans dat was een half jaar terug nog het geval) Dat mensen de noodlijst ook aan elkaar doorgeven, maakt het wel wat gatenkaas, maar.... dat wil nog niet zeggen dat je de lijst met naam en toenaam zomaar via een link op dit of een ander openbaar forum mag zetten. Daar hebben deelnemers immers geen toestemming voor gegeven.

Geplaatst

ReeJ

Zoals Sivota al schrijft is het zo dat je alleen over de lijst behoort te kunnen beschikken nadat je zelf ook op de lijst bent gaan staan. Dat het niet een geheel waterdicht systeem is klopt wel en daarom heb ik dus ook het voorstel gedaan om het om te zetten in een data-base met gesloten toegang en nog wat functionaliteit.

Dat het niet geheel waterdicht is wil nog niet zeggen dat iedereen maar gewoon de lijst open en bloot op internet mag zetten. Dat als je voor eigen gebruik als je op de lijst staat ergens verborgen een kopie bewaart die niet benaderbaar is voor anderen vind ik nog niet zo'n probleem. Dat hij zelfs in dit forum gewoon open en bloot voor een ieder werd neergezet viel mij gewoon wat tegen.

Ik hoop dat we over een tijdje over een data-base beschikken. Dat timmert het mooi dicht en kan ook nog extra functionaliteit aan worden gegeven zoals na invoer van co's direct zien wie in de buurt beschikbaar is.

grtzz

Geplaatst

grtzz

Bedoel je door middel van mobiel internet?

;)

Vasc0

Die binnen enkele uren na aankondiging blauw is zonder dat hem de kans gegeven wordt groen te blijven.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...