Spring naar bijdragen
  • 0

Ervaring met nieuwe Ozi

Vraag

Geplaatst

Kort geleden werd ik gattendeerd op versie 2.x van OziCE. Inmiddels wordt versie 2.03b aangeboden.

Zelf ben ik op het eerste gezicht erg te spreken over de wijzigingen. Vooral dat je met de settings manager zelf schermen kan inrichten vind ik erg handig. Op die manier is het bijvoorbeeld ook mogelijk om een groot ´kompas´ op je scherm te krijgen.

Ik ben benieuwd wat anderen van de nieuwe versie vinden.

Misschien heeft iemand al de ideale schermen voor geocaching gebouwd?

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst
ik ben terug naar versie 2.02 gegaan wegens niet werkende dinges

Welke dinges werkt er niet ?

In mijn snelle testen ben ik zogauw niets tegengekomen dat niet werkt. Uiteraard zijn er nog wat verbeterpuntjes; maar ik vind het er goed uitzien.

Je kunt nu ook van de diverse aanwijsgegevens handige knopjes maken; zodat als je bv op de GPS-status drukt meteen de GPS aan/uit gaat :-)

• 0
Geplaatst

Gisteren zag ik versie 2.03c verschijnen: 't wordt steeds mooier!

Weet iemand hoe ik de oorspronkelijke hoofdmenubalk van OZICE kan uitschakelen?

Die is nu via een knop bereikbaar en kan wat mij betreft uit beeld.

• 0
Geplaatst
als je een projectie wil maken komt het keybord nergens te voorschijn :D

Je hebt gelijk; maar daar heb ik geen last van met mijn echte toetsenbord op de TyTn II

Is overigens opgelost in de 2.03c versie :blush:

Ik kan in versie 2.03b ook nergens vinden waar je 'zelfgemaakte schermen' kan inladen.

Via het hoofdmenu: file - load settings - load page file

Of door het overschrijven van default schermindeling

in de releasenotes:

Please note that if you have used a previous OziExplorerCE development version it is advisable to delete the OziExplorer2.cfg file as this may activate toolbars, task bars etc which are no longer part of the standard supplied interface so there may be no way to deactivate them.

• 0
Geplaatst

in de releasenotes:

Please note that if you have used a previous OziExplorerCE development version it is advisable to delete the OziExplorer2.cfg file as this may activate toolbars, task bars etc which are no longer part of the standard supplied interface so there may be no way to deactivate them.

Goede tip! Ergens tussen 2.03a en 2.03c heb ik deze instructie gemist.

Bedankt!

• 0
Geplaatst

Ik heb vandaag de upgrade van 2.02 naar 2.10 gedaan.

De wijzigingen in de interface zijn even wennen, maar volgens mij wel een verbetering.

Ook het kunnen inlezen van meer dan 2000 waypoints is erg handig. Al moet je uitkijken dat je er niet (per ongeluk) teveel inleest, anders is hij niet vooruit te branden.

Ik moet hem nog in het veld gaan uitproberen, dus ik ben benieuwd.

Zijn er al meer mensen die ervaring hebben met de 2.10 versie?

• 0
Geplaatst

Ik gebruik nu versie 2.19

Dit is de eerste versie 2 die ik heb geinstalleerd en ik ben wel positief ten opzichte van versie 1.

Met name de interface vindt ik prettiger....ik heb veel minder de stylus nodig wat onderweg een enorm pluspunt is.

• 0
Geplaatst (bewerkt)
Kort geleden werd ik gattendeerd op versie 2.x van OziCE. Inmiddels wordt versie 2.03b aangeboden.

Zelf ben ik op het eerste gezicht erg te spreken over de wijzigingen. Vooral dat je met de settings manager zelf schermen kan inrichten vind ik erg handig. Op die manier is het bijvoorbeeld ook mogelijk om een groot ´kompas´ op je scherm te krijgen.

Ik ben benieuwd wat anderen van de nieuwe versie vinden.

Misschien heeft iemand al de ideale schermen voor geocaching gebouwd?

Toen ik dit draadje begon hoopte ik eigenlijk dat iemand met de settings manager (inmiddels heet dit Screen Designer) een voor geocaching bruikbaar .PAR-bestand zou maken. Zelf vind ik de standaardschermen van Ozi namelijk nogal onrustig (veel te veel kleurtjes) en er zitten heel veel functies in die ik bij geocaching nooit gebruik. Ook zijn er te veel schermen, vind ik.

Inmiddels heb ik zelf een poging gewaagd om een voor geocaching geschikt .PAR-bestand te maken. Hieronder een weergave van 3 van de 6 schermen:

Kompas.jpgWaypoints.jpgKaart%20met%20kompas.jpg

Hier een linkje naar dit bestand. Ik ben erg benieuwd wat OziCE gebruikers hier van vinden en wat er eventueel nog aan verbeterd kan worden.

bewerkt door Geinponem
  • 0
Geplaatst
Bedoel je dat deze schermen zo op je gps verschijnen?!

Yep! Bij mij wel althans als je in OziCE (versie 2.19) het GEIN7.par1 laadt via File>Laad instellingen>Laad paginabestand. Zorg er daarbij voor dat het bestand in de hoofddirectory van OziCE staat.

'File' tref je linksonder aan als je tenminste de knop 'Show Program Menubar' hebt aangeklikt.

• 0
Geplaatst

Vandaag het geheel maar weer eens geupgrade. Naar versie 2.23d om precies te zijn.

Gelijk ook maar even gebruik gemaakt van de situatie om het geocaching paginabestand uit te proberen. Ziet er erg gelikt uit!

Ben benieuwd hoe het in de praktijk werkt, maar daar ga ik binnenkort wel achter komen. :thumbup:

Ga je de nieuwe features zoals 3D maps er ook nog in verwerken?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...