Spring naar bijdragen

Waar zijn de weblinks gebleven ?


leokrabbendam

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Oeps, je hebt gelijk. Ik ga ff bellen.

 

Bytheway

 

Update: Hij blijkt dus dat iemand alle weblinks op "broken" heeft gezet. Dan worden ze verwijderd uit de lijst. Dit is nu de derde keer dus we gaan nu de IP's bewaren van diegene die de links met opzet op "broken" zet.

 

Vreemde zaak, zeker gezien het feit dat men er erg lang mee bezig is terwijl wij ze in één handeling weer aan kunnen zetten. Maar goed, ze zijn straks weer online.

 

Update 2: Scripje laten lopen en alles is nu weer on-line.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad waren alle linkjes weer handmatig door een pestkop op 'broken' gezet. Deze ;) moet nodig langs een :xmas: voor nieuwe pilletjes. Spuitje mag ook.....

 

Omdat dit al de derde -- uh vierde inmiddels - keer in korte tijd is heb ik de functie uit het script gesleuteld.

Jammer dat we door deze pestkop een handige functie, namelijk het rapporteren van gebroken linkjes, tijdelijk moeten missen.

Bij de komende forum upgrade komt de functie terug. Nadien is het niet meer mogelijk een link als member op broken te zetten en dus onzichtbaar te maken. Slechts een rapportage volgt richting Admin, compleet met ip en inlognaam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hear hear..

 

het is inderdaad nuttig dat je broken links kan melden.. dat ze direct offline gaan is minder handig...

goed om te horen dat dit opgelost gaan worden!

 

groets,

 

Michiel

:xmas:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat werkt alleen als de link broken is, als er een compleet andere content is zie je dat vaak niet met de standaard checks.. dus daarom kan ik dat knopje goed waarderen :-)

 

Michiel

:xmas:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat ze direct offline gaan is minder handig...

De bedoeling was goed. Geen links zichtbaar die gebroken zijn.

Systeem is/was helaas inderdaad nogal gevoelig voor misbruik.

 

Misschien leuk te weten dat we het IP adres van de dader :xmas: hebben. De looser ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien leuk te weten dat we het IP adres van de dader :xmas: hebben. De looser  :cry:

Dan maar weer hopen dat diegene niet inbelt en daardoor steeds een ander IP adres krijgt, of zoals hier, PC's, 1 laptop en 1 PPC op eenzelfde IP adres. Wie zat ervoor?

 

GRTZ

 

Kruimeldief ;)

 

Ik internet niet zoveel, daarom heb ik een abonnement bij UPC genomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik internet niet zoveel, daarom heb ik een abonnement bij UPC genomen.

Het is wel duidelijk off-topic, maar ik wil toch jullie oren wel even laten klapperen wegens mijn ervaringen met UPC op Malta.

 

1. Ruim twee jaar geleden moest wegens een verbouwing een kabel in huis verlegd worden. De kabel was weliswaar buiten gebruik (ik had zelf geen kabelabonnement, de kabel lag er al toen ik het huis kocht), maar de electriciën wilde wel de telefoonlijn, maar niet de tv-kabel zelf veranderen. Omdat ik dus geen abonnement had en de vreselijke verhalen over UPC kende, vreesde ik het ergste. Uiteindelijk heb ik gewoon opgebeld, ze zeiden dat ze de volgende dag zouden komen, ze kwamen inderdaad en hebben de kabel (gratis) veranderd.

 

2. Mijn internetprovider VOL blijkt van UPC te zijn. Ik heb ze enkele keren nodig gehad, en dan kun je gewoon bellen. Je krijgt dan direct iemand aan de lijn die het meteen kan afhandelen.

 

3. Mijn internetaansluiting was een inbel-aansluiting via de telefoon (over een tweede lijn, een speciale aanbieding zonder abonnementskosten, wel telefoontikken). In Nederland bestaat dat niet, maar hier kun je een abonnement nemen waardoor je voor een vast bedrag van Lm 7,50 = € 18 per maand onbeperkt kunt bellen naar het opgegeven nummer van de internetaansluiting. Verder betaal je nog een bedrag van Lm 0,07 per uur aan de provider voor gebruik tussen 18 en 06 uur (dat zijn hier drukke tijden omdat de telefoon dan maar 1 tik per gesprek is).

 

Laatst werd ik opgebeld door een verkoopdame van VOL die me vroeg of ik als zware gebruiker geen kabelinternet wilde. Als ik zou omzetten zouden de teveelbetaalde bedragen bijgeboekt worden op mijn nieuwe rekening. Ik zei dat ik eigenlijk wel wilde, voornamelijk wegens de snelheid, want dat de kosten niet veel zouden uitmaken. Maar dat het probleem was dat ik in mijn huidige huis geen kabelaansluiting heb, dat het huis ver van de weg ligt, en dat dat wel bezwaarlijk zou zijn. Maar nee hoor, mijn adres stond in de database, dan zou het kunnen, en aansluitkosten hoefde ik (aanbieding) niet te betalen.

 

De volgende dag stond er een monteur op de stoep. Die constateerde dat het te ver was voor een gewone aansluiting, maar na telefonisch overleg legde hij in ca. 2 uur de kabel binnen aan. Ik zou opgebeld worden wanneer een andere ploeg een dikkere kabel door de straat en over mijn terrein naar het huis zou leggen.

 

De volgende dag werd ik gebeld voor een afspraak, en omdat er ook in de straat moest worden gegraven kon dat helaas pas over 5 dagen.

 

Die zaterdag kwamen er twee monteurs, die maten het nog eens op, en zeiden dat ook de dikkere kabel waarschijnlijk onvoldoende was. Daar moest de ontwerpafdeling aan te pas komen.

 

De dinsdag daarop stonden er weer twee man, en die besloten dat het wel kon, maar dan vanuit een andere aansluitput.

 

Donderdagochtend verschenen er twee man, die in 5 uur ca. 100 m dikke kabel, grotendeels in een nieuwe plastic pijp, aangelegd hebben. Gedeeltelijk was er al pijp beschikbaar.

 

Uiteindelijk zijn in ze, in vier sessies, 15 manuur bezig geweest, hebben zo'n 100 m dikke kabel en 30 m gewone kabel aangelegd, en ik heb niet één maal hoeven op te bellen; steeds belden zij op voor een afspraak. En dat op Malta, waar het heel vaak gebeurt dat monteurs of bouwvakkers gewoon niet op komen dagen.

 

Overdag en aan het begin van de avond wordt de nominale snelheid (512 k) niet gehaald, maar later op de avond en 's nachts wel. :beerchug:

 

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

Het is al veeeeel te lang geleden dat er door iemand is gekeken naar de sectie met links (te vinden in de rechterbovenhoek van je scherm). Allereerst 1000x excuus aan de aanbieders van de links, want voor hen leek het onzinnig om wat aan te leveren; je zag het nooit terug. Hopelijk kunnen we deze fantastische hoek met informatie weer wat onder de aandacht brengen. Ik zal mijn best doen om de links regelmatig te verifieren en te accorderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...