Spring naar bijdragen

Welke GPS?


garfy

Aanbevolen berichten

Hey,

 

Ik ben op zoek naar een nieuwe GPS, maar weet niet welke te kiezen. Ik heb al aan het zien geweest naar de GPS 60 - serie, Colorado reeks en de Oregon reeks.

Er zijn natuurlijk eisen waaraan deze MOET voldoen.

- navigatie voor auto moet duidelijk zijn ...

- het moet een GPS zijn die tegen regen kan

- liefst een toestel waar je de batterijen kan vervangen (vb AA)

- je moet er natuurlijk mee kunnen geocachen :lol1: dus liefst 1 die vrij precies is en waypoints makkelijk in te geven zijn (eventueel ook met overbrengen computer)

- geen Etrex model! Ik heb momenteel een Etrex Legend HcX en het omhulsel komt steeds los ... een collega van mij met een Vista heeft net hetzelfde probleem

- een goede prijs/kwaliteitverhouding (liefst niet al TE duur)

- liefst een Garmin zodat mijn maps er nog op passen :rolleyes:

- makkelijk wisselen tussen topo en city navigator of eventuele andere

 

Iemand een redelijke suggestie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hey,

 

Ik ben op zoek naar een nieuwe GPS, maar weet niet welke te kiezen. Ik heb al aan het zien geweest naar de GPS 60 - serie, Colorado reeks en de Oregon reeks.

Er zijn natuurlijk eisen waaraan deze MOET voldoen.

- navigatie voor auto moet duidelijk zijn ...

- het moet een GPS zijn die tegen regen kan

- liefst een toestel waar je de batterijen kan vervangen (vb AA)

- je moet er natuurlijk mee kunnen geocachen :lol1: dus liefst 1 die vrij precies is en waypoints makkelijk in te geven zijn (eventueel ook met overbrengen computer)

- geen Etrex model! Ik heb momenteel een Etrex Legend HcX en het omhulsel komt steeds los ... een collega van mij met een Vista heeft net hetzelfde probleem

- een goede prijs/kwaliteitverhouding (liefst niet al TE duur)

- liefst een Garmin zodat mijn maps er nog op passen :rolleyes:

- makkelijk wisselen tussen topo en city navigator of eventuele andere

 

Iemand een redelijke suggestie?

 

 

De garmin map 60 CSx voldoet aan al deze eisen met city navigator ook geweldig als auto gps

 

greetz yurrie-currie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou gaan voor de Oregon of Colorado.

 

Die voldoen aan alle punten die je geeft. Ook kan je met de Oregon/Colorado paperless cachen (multi's is niet optimaal, maar wil wel) en je kan wherigo-caches lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou gaan voor de Oregon of Colorado.

 

Die voldoen aan alle punten die je geeft. Ook kan je met de Oregon/Colorado paperless cachen (multi's is niet optimaal, maar wil wel) en je kan wherigo-caches lopen.

 

Sluit ik me bij aan, zie andere draadjes voor de verschillen tussen deze twee. Bevalt erg goed als je eens spontaan wilt cachen, dat paperless cachen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De garmin map 60 CSx voldoet aan al deze eisen met city navigator ook geweldig als auto gps

 

greetz yurrie-currie

 

 

Wij gebruiken de map 60 Cs met city navigator. Hij werkt wel als autonavigator, maar kiest soms toch wel erg vreemde routes. Dus niet echt optimaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar er is dan ook nog de NUvi 550. Kan alls wat die andere twee ook kunnen . Heeft aanraak scherm en praattegen je. erg handig in de auto. En in combinatie met de fietskaart gaat hij ook tegen je praten!

Dus...? Helpt het?

De Nüvi is best een mooi apparaat. Helder scherm, kan een hoop, maar ik heb nog niet gevonden hoe je kunt projecteren en dat kom je bij het cachen toch regelmatig tegen.

Succes met de keuze. Ik vond het best lastig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de voorgestelde GPS toestellen is bekeken op de officiële Garmin site + nog enkele andere verkooppunten en natuurlijk nog een paar mensen gecontacteerd (waarvoor dank D_Jakke ;))

 

- blijkbaar kan de Oregon wel autonavigatie gebruiken, maar enkel met biepjes ... dus deze valt er al af

- Colorado ben ik nog niet echt uit: volgens sommige sites zou deze wel spreken, volgens andere sites dan weer totaal niet

 

Dus ik denk dat ik binnenkort eens naar de winkel trek zodat ze me eens kunnen tonen wat en hoe de verschillen in elkaar zitten!

 

Iedereen hartelijk bedankt voor de reacties :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Nüvi is best een mooi apparaat. Helder scherm, kan een hoop, maar ik heb nog niet gevonden hoe je kunt projecteren en dat kom je bij het cachen toch regelmatig tegen.

Kan projectie mogelijk op dezelfde manier als in dit bericht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de voorgestelde GPS toestellen is bekeken op de officiële Garmin site + nog enkele andere verkooppunten en natuurlijk nog een paar mensen gecontacteerd (waarvoor dank D_Jakke ;))

 

- blijkbaar kan de Oregon wel autonavigatie gebruiken, maar enkel met biepjes ... dus deze valt er al af

- Colorado ben ik nog niet echt uit: volgens sommige sites zou deze wel spreken, volgens andere sites dan weer totaal niet

 

Dus ik denk dat ik binnenkort eens naar de winkel trek zodat ze me eens kunnen tonen wat en hoe de verschillen in elkaar zitten!

 

Iedereen hartelijk bedankt voor de reacties :thumbup:

Laat ik je dan vast uit de droom halen: De Colorado praat ook niet tegen je.

 

Als je een pratende buitensport GPS wil wordt het dus een Nuvi550

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Nüvi is best een mooi apparaat. Helder scherm, kan een hoop, maar ik heb nog niet gevonden hoe je kunt projecteren en dat kom je bij het cachen toch regelmatig tegen.

Kan projectie mogelijk op dezelfde manier als in dit bericht?

Helaas niet. De enige optie, die ik tot nu heb gevonden, is een apart programmaatje op de pda laden waarmee je projecties kunt uitrekenen (b.v. Geotools4 of GCtools).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Nüvi is best een mooi apparaat. Helder scherm, kan een hoop, maar ik heb nog niet gevonden hoe je kunt projecteren en dat kom je bij het cachen toch regelmatig tegen.

Kan projectie mogelijk op dezelfde manier als in dit bericht?

Helaas niet. De enige optie, die ik tot nu heb gevonden, is een apart programmaatje op de pda laden waarmee je projecties kunt uitrekenen (b.v. Geotools4 of GCtools).

Ik heb net een kwartiertje lopen knoeien met de 550. Maar helaas geen projecties op wat voor manier dan ook. Alle positieformaten zitten er wel in. dus via utm grid en het betere wiskunde kan ik het wel. (stelling piet hazegras) Maar dat is veel werk.

 

Ik denk dat je moet kiezen: spraak of projectie.

 

Sorry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo

 

Korte reactie. Wij hebben sinds kort de Garmin Oregon en zijn daar heel blij mee. We gebruiken deze ook voor navigatie in de auto. Hij heeft geen spraak maar wel 2 diverse piepjes. Eerst een bepaalde afstand voor de afslag en dan een aantal piepjes als je bijna bij de afslag bent. Ik moet zeggen dat dit best goed werkt. Ik heb ook een vast navigatie in de auto maar als we met cachen bezig zijn gebruik ik alleen de Oregon.

 

Bij autonavigatie kies ik voor profiel automotive en zodra we op zoek gaan naar de cache switchen we naar het geoching profiel. Hierdoor worden er allerlei instellingen gewijzigd dan handig zijn.

 

Wat ik een groot voordeel vindt is dat je de gehele beschrijving van de cache bij je hebt. incl. hints. Ook heb je de mogelijkheid om op locatie te loggen. Ook de touchscreen werkt perfect. Ik heb hiervoor een gehad met knoppen maar de tochscreen werkt echt heel goed.

 

Kortom wij zijn uitermate tevreden met de oregon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net een kwartiertje lopen knoeien met de 550. Maar helaas geen projecties op wat voor manier dan ook.

...

Ik denk dat je moet kiezen: spraak of projectie.

Op zichzelf is projectie met de nuvi 550 natuurlijk wel mogelijk, zij het dat het een soort van doe-het-zelf functie is.

 

Want de cache-opdracht 'Maak vanuit WP3 een waypoint WP4 aan op 275 meter in de richting 187º' kun je natuurlijk ook oplossen door gewoon in zuidelijke richting te wandelen en de plek op te zoeken vanwaaruit je WP3 ziet op een afstand van 275 meter in de richting 7º.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...