Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

In Leiden ligt een multi-cache, genaamd Leidse Hofjes (GCG97B)

Al een behoorlijke tijd geleden toen ik de cache vond, bleek er een aanwijzing verdwenen te zijn. Ik heb de cache legger hiervan op de hoogte gesteld, echter de fout is niet gecorrigeerd. Met als gevolg dat ik nog steeds e-mails krijg van cachers met vragen wat ze fout hebben gedaan. In zowat ieder logje staat dat men moeite had de cache te vinden of dat men hulp nodig had van een mede-cacher. Ik heb uiteraard de cache-legger benaderd. Echter, die reageert niet op e-mails. Dat hoor ik ook van andere cachers die hem benaderd hebben.

Zelf vind ik het zonde als deze mooie cache wordt gearchiveerd als deze niet meer door de legger wordt onderhouden. Ik wil hem daarom wel adopteren zodat ik de cache wel kan onderhouden. Dus Team Incognito, als je dit leest? (heb je PB gestuurd)

bewerkt door globe_explorer
Geplaatst

Waarom hier op het forum vermelden ... ??

Ik begrijp dat je de cachelegger nog niet hebt benaderd, is dat niet stap 1 !

Geplaatst

Het is toch echt handiger om rechtstreeks contact met desbetreffende team op te nemen. Bewuste team is geen geregistreerde gebruiker hier, dus betwijfel ik het of ze dit bericht ooit zullen lezen.

Maar al waren ze geregistreerd, dan is dit nog niet de juiste manier. Er is maar één manier en dat is rechtstreeks contact met de eigenaar van de cache opnemen.

Maar wat is nu je probleem mocht de cache gearchiveerd worden? Dan heb je juist alle vrijheid om daar weer eenzelfde cache neer te leggen. Al is het letterlijk dezelfde cache. Voordeel is dan dat degene die de oude al eens gevonden heeft, deze weer opnieuw kan vinden. Voordeel voor iedereen is dan dat de cache sowieso weer aan de eisen des tijds zal voldoen.

Geplaatst

Je hebt alle kans dat desbeteffende eigenaar sowieso niet reageert. Ze zijn op geocaching.com ook voor het laatst ingelogd geweest op 21 juni 2007.

Verder heb ik net even de cache bekeken en vraag me af waar je uit afleidt dat er een kans bestaat dat deze gearchiveerd zal gaan worden. Het ding staat niet op disabled en er is maar één not found. Geen enkele melding dat de cache onderhoud nodig is. En die ene not found praat niet over problemen met aanwijzingen.

En cache in deze staat, met geen enkele "needs maintenance note", maar één not found in een half jaar, kan nog eeuwen blijven bestaan.

Geplaatst
Het is toch echt handiger om rechtstreeks contact met desbetreffende team op te nemen. Bewuste team is geen geregistreerde gebruiker hier, dus betwijfel ik het of ze dit bericht ooit zullen lezen.

Maar al waren ze geregistreerd, dan is dit nog niet de juiste manier. Er is maar één manier en dat is rechtstreeks contact met de eigenaar van de cache opnemen.

Maar wat is nu je probleem mocht de cache gearchiveerd worden? Dan heb je juist alle vrijheid om daar weer eenzelfde cache neer te leggen. Al is het letterlijk dezelfde cache. Voordeel is dan dat degene die de oude al eens gevonden heeft, deze weer opnieuw kan vinden. Voordeel voor iedereen is dan dat de cache sowieso weer aan de eisen des tijds zal voldoen.

Hallo Kruimeldief,

Ik heb de cache legger ook rechtstreeks benaderd. Het probleem is dat deze zijn e-mail niet leest. Of als hij dat wel doet, hij niet reageert. Toen ik de cache zocht, heb ik ook Team Incognito ingelicht dat er een aanwijzing is verdwenen, maar nooit reactie gehad. Uiteindelijk heb ik de cache kunnen vinden doordat ik de verdwenen aanwijzing via een collega cacher, Anton B had gekregen. De laatste log is van Besem, die de cache ook niet kon vinden. Hij had Team Incognito ook ingelicht, maar geen antwoord gekregen. Hij stuurde mij een e-mail waaruit bleek dat de fout (de verdwenen melkkan) nog steeds niet gecorrigeerd is.

De cache ligt echter op prive terrein. Ik kan mogelijk de eigenaar vragen of die contact kan leggen met de cache-legger.

Geplaatst

Het "probleem" met dit soort caches is dat als er niet meer not founds komen, er geen needs maintenance note geplaatst wordt door een geocacher die denkt dat er onderhoud nodig is, zo'n cache nooit opvalt bij geocaching.com als een cache waar mogelijk iets aan mankeert of waarbij een reviewer tot actie over gaat.

Je kunt er vanuit gaan als een cache-eigenaar al langer dan een jaar niet ingelogd is geweest op geocaching.com, dat ze dan ook vaak niet meer hun email lezen of zelfs krijgen omdat soms hun emailadres niet meer bestaat. Dan heb ik het over het adres dat natuurlijk achter hun account zit op geocaching.com.

Het is dan moeilijk om zo'n cache geadopteerd te krijgen. Maar zoals ik al eerder schreef, ze hebben onder bewuste naam zelfs geen account hier, dus de kans dat ze hier dan ooit lezen en dat deze topic hun opvalt, zal dan heel gering zijn.

Je kunt het proberen bij de eigenaar van de cacheplek. Als dit privéterrein is, is de kans groot dat ze het zelf zijn of dat het familie is. :blush:

Een reviewer, of geocaching.com, zal niet maar zo een cache bij iemand weghalen en laten adopteren als niet duidelijk is dat ze niets meer aan geocaching doen, om wat voor reden dan ook.

Geplaatst (bewerkt)

Als je de Rembrandt Cache tot een goed einde brengt, dan kan je Team Incognito jouw wens duidelijk maken tijdens het loggen van je find :D ..... Zoek het GC logo en druk op de bel ...... Wij hebben destijds toen we de Rembrandt Cache gedaan hebben nog even hartelijk staan praten met een Incognito team lid.

Maar goed, toen (28 dec 2007) hebben wij 'live' al melding gemaakt dat van de Rembrandt Cache WP2 niet meer klopte. Na het lezen van de omschrijving en een aantal logjes, lijkt het er op dat deze tot op vandaag ook nog niet is hersteld..... Maar goed, met een beetje logisch denk werk is WP2 prima op te lossen.... Zoveel smaken zijn er nl niet voor deze oplossing :blush:

bewerkt door Team Noorderlingen
Geplaatst (bewerkt)
Als je de Rembrandt Cache tot een goed einde brengt, dan kan je Team Incognito jouw wens duidelijk maken tijdens het loggen van je find :angry: ..... Zoek het GC logo en druk op de bel ...... Wij hebben destijds toen we de Rembrandt Cache gedaan hebben nog even hartelijk staan praten met een Incognito team lid.

Maar goed, toen (28 dec 2007) hebben wij 'live' al melding gemaakt dat van de Rembrandt Cache WP2 niet meer klopte. Na het lezen van de omschrijving en een aantal logjes, lijkt het er op dat deze tot op vandaag ook nog niet is hersteld..... Maar goed, met een beetje logisch denk werk is WP2 prima op te lossen.... Zoveel smaken zijn er nl niet voor deze oplossing :beerchug:

Team Noorderlingen, bedankt voor de tip! Ik ben deze week 2 keer langs geweest op zowel de locatie van de cache Leidse Hofjes en de Rembrand cache om een lid van Team Incognito te pakken te krijgen. Tot nu toe geen resultaat, maar probeer het volgende week nog een keer.

bewerkt door globe_explorer
Geplaatst

Ik heb indertijd deze cache ook gelopen en hem niet kunnen vinden, wel een plankje met een gat eronder (waar hij mogelijk ooit verstopt is geweest.).

Team Incognito gemaild, maar nooit iets terug gehoord.

De cache toen maar in de watchlist gezet, en daarna een keer gemaild naar de volgende cachevinder, wat we nu verkeerd hadden gedaan. Gelukkig kregen we toen wel antwoord, alleen nog niet in de gelegenheid geweest om weer een keer naar Leiden te gaan, maar dat komt hopelijk nogeens.

Geplaatst (bewerkt)

Eh, toen we nog in Leiden woonden hebben we deze - en ook de Rembrandt cache- zonder probleem gevonden? Of misschien hebben we bij beide iets fout gedaan waardoor we de fout over het hoofd hebben gezien :beerchug:

Leidse hofjes ligt bij mijn weten helemaal niet op priveterrein trouwens. De Rembrandtcache wel, halen we ze niet door elkaar hier?

bewerkt door De Oliva's
Geplaatst
Eh, toen we nog in Leiden woonden hebben we deze - en ook de Rembrandt cache- zonder probleem gevonden? Of misschien hebben we bij beide iets fout gedaan waardoor we de fout over het hoofd hebben gezien :beerchug:

Leidse hofjes ligt bij mijn weten helemaal niet op priveterrein trouwens. De Rembrandtcache wel, halen we ze niet door elkaar hier?

De tweede versie van de leidse hofjes ligt wel op priveterrein!!

Geplaatst

De tweede versie van de leidse hofjes ligt wel op priveterrein!!

OK, er is een tweede versie... dat zal het zijn... we zijn al te lang weg.

Geplaatst

Update: Afgelopen zaterdagavond de eigenaar gevonden van het perceel waar de cache zich op bevind. De cache is van een kennis van hem. Ik heb de situatie uitgelegd en dat ik de cache wel wil adopteren als deze door de cache legger niet meer wordt onderhouden. Telefoonnummer + e-mail adres achtergelaten. Hopelijk kan de eigenaar contact zoeken met de cache legger. Meer kan ik niet doen. :-)

Geplaatst
Update: Afgelopen zaterdagavond de eigenaar gevonden van het perceel waar de cache zich op bevind. De cache is van een kennis van hem. Ik heb de situatie uitgelegd en dat ik de cache wel wil adopteren als deze door de cache legger niet meer wordt onderhouden. Telefoonnummer + e-mail adres achtergelaten. Hopelijk kan de eigenaar contact zoeken met de cache legger. Meer kan ik niet doen. :-)

Helaas nog steeds niks gehoord van de cache legger :blush: Geen e-mail, telefoontje, niks. Ik geef het op. Deze cache is daarom gedoemd te verdwijnen. Heel jammer, cache route zit mooi in elkaar, er is duidelijk goed over nagedacht. Als hij inderdaad verdwijnt, kunnen we weliswaar nieuwe caches plaatsen. Echter, vind maar eens een geschikte cache locatie in hartje centrum Leiden (als je tenminste geen micro of kleiner wilt gebruiken). Kan moeilijk bij mensen gaan aanbellen met: "Hallo, ik ben globe_explorer, ik wil graag een ammo box in jullie voortuin plaatsen" :thumbup:

Geplaatst
Helaas nog steeds niks gehoord van de cache legger :blush: Geen e-mail, telefoontje, niks. Ik geef het op. Deze cache is daarom gedoemd te verdwijnen. Heel jammer, cache route zit mooi in elkaar, er is duidelijk goed over nagedacht. Als hij inderdaad verdwijnt, kunnen we weliswaar nieuwe caches plaatsen. Echter, vind maar eens een geschikte cache locatie in hartje centrum Leiden (als je tenminste geen micro of kleiner wilt gebruiken). Kan moeilijk bij mensen gaan aanbellen met: "Hallo, ik ben globe_explorer, ik wil graag een ammo box in jullie voortuin plaatsen" :thumbup:

Jammer, maar je weet maar nooit of er later niet alsnog gereageerd wordt. Bij sommige stadscaches ligt het doosje op een rustig plekje net buiten het centrum. Je zou kunnen bekijken of er een dergelijk plekje is in Leiden.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...