Spring naar bijdragen

Wie is toch die Geopatra


Wij Drie

Aanbevolen berichten

Ik vind het zelfs idioot. Je gaat in je eigen land toch in ieder geval je eigen taal op papier zetten? Je praat toch ook niet continu Engels in huis? Dat ze een cache 2 talig maken vind ik al vreemd en snobistisch, dat ze een cache alleen maar in een buitenlandse taal plaatsen vind ik zelfs neerbuigend. Ik heb in het geheel geen problemen met de Engelse taal, maar caches die alleen maar in het Engels zijn sla ik over of ik vraag de plaatser om een vertaling. Waarom? Omdat ik het geen pas vind voor degene die het al moeilijk heeft met het nederlands, laat staan het Engels. Zoveel Engelstaligen zullen heus wel niet in Nederland cachen. Ik heb er al eerder over geschreven, dan kun je nog beter cache in het nederlands en in het Duits doen omdat er meer Duitsers hier cachen dan Engelstaligen.

Meestal beheersen zulke gasten de Engelse taal niet eens en laten het of door een ander schrijven of halen alles uit een boekje.

Ik vind het ronduit belachelijk dat de taal van het land waar de cache geplaatst is volledig genegeerd wordt.

 

Gewoon negeren die hap. Zo vaak worden die caches nu ook weer niet gelogd en als je zulke antwoorden krijgt dan hoef ik al helemaal niet meer.

 

GRTZ

 

Kruimeldief

 

Waarom rijden de Engelsen aan de linkerkant van de weg terwijl ze de rechterkant "The right side" noemen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb in de gaten gehouden hoeveel niet-nederlandssprekers mijn caches hebben bezocht. Dat is minder dan 1:60. Mijn caches in de duinen trekken wat meer buitenlanders: ongeveer 1:40 en dat zijn meestal Duitsers die Simple-Denglish schrijven.

Prof dit vind ik een mooi gegeven.

 

Staan deze pagina's vermeld in louter het Nederlands of Nederlands/Engels?

 

Mijn cache in Limburg is een keer door een Duitser gevonden, voor de rest al mijn andere caches alleen maar door Nederlanders. Zo'n 98% van de bezoekers uit eigen land, gok ik.

 

Graag hoor ik ook van anderen de statistieken, want ik vraag me ook af of een Engelse beschrijving wel zin heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn cachebeschrijvingen zijn in Dutch. Zie b.v. Drassig waarin je ook kunt lezen (onderaan) dat er een Engelstalige webpage is met meer verhalen, foto's enz. ; in dit geval English text "Drassig" met luchtfoto's, z/w satelliet foto, foto's van de omgeving e.d. Allemaal zaken die je niet zo direct op de gc.com cache page zal zetten kwa volume en download. :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Graag hoor ik ook van anderen de statistieken, want ik vraag me ook af of een Engelse beschrijving wel zin heeft.

Onze cache in Landgraaf is voor 25 % bezocht door Duits-taligen die netjes in het Engels loggen. De overige 75 % is Belgisch / Ned.

Had deze cache dus ook beter in het Ned. / Duits kunnen beschrijven i.p.v. Ned. / Engels.

Ben benieuwd hoe dit is bij andere caches. Nieuw draadje?

 

Gr. Biertjuh :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, door eens lekker ergens op af te geven krijg je een nieuw draadje.

 

ik blijf het vreemd vinden en probeer de reden te doorgronden maar ik heb nog te weinig info om de beste man een behandeling te geven op mijn sofa. Dat Geopatra een man is, is wel duidelijk.

 

GRTZ

 

Dr. Kruimel :eek:

 

Mijn psychiater denkt dat ik schizofreen ben. Wij denken van niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat Geopatra een man is, is wel duidelijk.

 

Hmm, gezien één van de eerste berichten uit dit draadje:

 

Ik ben Geopatra op 22 juli tegengekomen tijdens het zoeken naar "Waypoint 7". Het is inderdaad een vrouw en een bekende van CachinCo.

 

Daarnaast zou ik niet te snel oordelen over een persoon zonder dat je hem/haar persoonlijk heb gesproken. En het posten van persoonlijke mailtjes op een forum is eigenlijk ook "not-done". Internetetiquette.

 

Dit was on-topic.

 

Off-topic zou ik zeggen dat je als Nederlander in eigen land je cache wel een Nederlandse beschrijving mee moet geven. En, als het kan, ook Engels.

 

Je ziet tenslotte dat ook Duitsers in het Engels loggen en, om eerlijk te zijn, ik log in Duitsland ook in het Engels. Terwijl ik ook Duits kan lezen en schrijven. In Turkije heb ik natuurlijk ook in het Engels gelogd, mijn kennis van de Turkse taal is niet zou best :eek: .

 

Maar het is geen verplichting om een tweede (vreemde) taal bij je cachebeschrijving te voeren, de keus is aan de plaatser.

 

Bytheway

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar het is geen verplichting om een tweede (vreemde) taal bij je cachebeschrijving te voeren, de keus is aan de plaatser.

Mee eens, maar het is dus duidelijk wel degelijk gewenst om een beschrijving

ten minste in de landstaal te doen. Welke talen je er verder aan wilt hangen, moet je

dan zelf maar weten...

De statistieken zeggen naar mijn idee wel genoeg, niet?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En het posten van persoonlijke mailtjes op een forum is eigenlijk ook "not-done". Internetetiquette.

Het is nooit onze bedoeling geweest dit draadje te starten om het complete persoonlijke leven van Geopatra in het forum te krijgen. Zij viel ons op doordat het haar gelukt is om veel caches geplaatst te krijgen terwijl ze zelf een minimum aan caches gedaan heeft. Bovendien zijn wij, net als Kruimeldief, geinteresseerd in hoe ze 21 caches door die mallemolen aan de andere kant van de plas heeft kunnen krijgen.

 

Onze excusses als de vraag te persoonlijk was.

 

OFF-TOPIC:

Wij hebben een enquête gestart over het onderwerp 'taal van de cachebeschrijving' zodat wij daar verder kunnen discussieren over dit onderwerp. Geheel ON-TOPIC daar.

 

tot cache,

Team Wij Drie :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is nooit onze bedoeling geweest dit draadje te starten om het complete persoonlijke leven van Geopatra in het forum te krijgen.

Dat not-done is dan ook voor mij bedoeld hoor ;)

 

BTW vind wel vaker dat ik te direct ben, de erop en erover figuur. :eek:

 

Ik neem nog een alias op mijn nickname: Buldozer....

 

GRTZ

 

Kruimeldozer B)

 

Genaaid wordt je altijd. Maar zorg er in ieder geval voor dat je ervan geniet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat Geopatra een man is, is wel duidelijk.

 

Hmm, gezien één van de eerste berichten uit dit draadje:

 

Ik ben Geopatra op 22 juli tegengekomen tijdens het zoeken naar "Waypoint 7". Het is inderdaad een vrouw en een bekende van CachinCo.

 

Daarnaast zou ik niet te snel oordelen over een persoon zonder dat je hem/haar persoonlijk heb gesproken. En het posten van persoonlijke mailtjes op een forum is eigenlijk ook "not-done". Internetetiquette.

 

Hmmm, niet alles wat een rok draagt is vrouwlijk BTW...... Ik had dat ook wel gelezen, maar ben soms zo eigenwijs dat ik dan nog het tegendeel denk. Ik geloof niet alles wat er gezegd of geschreven wordt.

 

Zoals "zij" schrijft aan Yvonne, is het duidelijk een "hij".

 

Laat je niet voor de gek houden. Ik heb ervaring met vrouwen en met "vrouwen".

 

Ik ben dan ook niet "persoonlijk" geweest tegen deze geocacher als zijnde vrouw of man. Ik ben redelijk persoonlijk geweest met mijn mening hoe ik over mensen denk die in Nederland caches plaatsen dmet alleen maar een Engelse beschrijving. En.... dan ook alleen nog door de manier van reageren op Yvonne.

Vind ik niet gepast, arrogant en eng.

 

En misschien is degene ie schreef dat Hij een zij was er wel mee bevriend of houdt ervan om de mysterie te vergroten.

Ik zou zeggen, als "ze" eerlijk is geweest met de inschrijving op deze forum, kun jij toch zo de inschrijfgegevens inzien en zien of het een man of vrouw is?

 

Dan moet "ze" dat wel eerlijk hebben gedaan natuurlijk. "Ze" zal niet de eersten zijn die hier met meer namen ingeschreven staat. En zeker niet de enige. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat van de 1400 leden die we nu hebben er wel een paar honderd dubbele, driedubbele en meer inzitten.

Alleen al omdat ineens een nick je niet bevalt en je jouw gegevens niet meekrijgt met het nemen van een nieuwe nickname.

Als je om de een of andere reden hier uitgepoept bent dan neem je toch gewoon een nieuwe naam? Ik denk dat daarom al enkele nieuwelingen zo ervaren overkomen in het begin.

 

Je weet dat ik me in het verleden ook van diverse aliassen heb bediend. Je hebt er een aantal vernietigd maar Tante Mien uit Overschie is er nog steeds. Een nepvrouw dus ....

 

En dat is met Geopatra ook het geval. Dat kun je zien, voelen en ruiken. Maar als "ze" er niet voor uit wil komen, mijn zegen heeft "ze". Ik bedoel, ik ben redelijk tolerant. B)

 

GRTZ

 

Kruimeldief :eek:

 

Dertig jaar heb ik me beziggehouden met de psychologie van de vrouw, maar er is één vraag waarop ik nog geen antwoord heb gevonden: wat willen ze eigenlijk?

Sigmund Freud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben vereerd: een heel draadje over mijn pseudoniem. Maar het begon toch al gauw minder vriendelijk te worden: naar aanleiding van een PM mijnerzijds aan team Gotcha mocht ik me wentelen in de kwalificaties: niet vriendelijk ---> bot ---> arrogant ---> tot idioot toe !

 

Gelukkig werd er daarna door enkelen weer eea. in het juiste spoor geleid.

 

Wat ik tussen mijn benen heb wou ik graag voor mij en mijn partner bewaren, is niet zo belangrijk denk ik.

Ook mijn verder identiteit houd ik liever voor mijzelf.

 

Even terugkomend op de reacties nav. mijn PM aan Gotcha: ik snap al die oordelen niet. Mag ik aub.zeggen dat ik een bepaalde beslissing heb genomen en daar maar bij wil blijven.

En het laatste deel van dat bericht was juist de vrolijke noot van het verhaal.

Maar goed lezen blijkt altijd weer moeilijk te zijn!

Ik heb in het buitenland ervaren hoe prettig het is -als buitenlander- dat een cache in de internationale taal van het geocachen is geschreven. Onze amerikaanse approvers vragen ook telkens weer over een engelse versie. Daarnaast wil ik graag proberen buitenlanders naar mijn caches te lokken.

IK heb toen besloten alles voortaan in het engels te doen. Gotcha is tot nu toe de eerste die daar problemen mee heeft/had.

 

 

Dan omtrent de approvals voor mijn caches: begin eerst maar eens mijn geposte caches goed te lezen en te bekijken.

Al voordat het gedoe omtrent het toestemming vragen aktueel werd maakte ik er een gewoonte van mijn caches niet te begraven oid., altijd op de paden blijven en zeker niet prikken.

Daarnaast werd het voor mij al snel duidelijk dat die regel eigenlijk zo gek nog niet is. Maar hij werd te strikt gehanteerd!

 

Als het geocachen in de toekomst nog kansen op voortbestaan en verbreiden wil hebben zullen we toch dergelijke stappen moeten ondernemen.

 

Je moet niet gaan vechten tegen de beheerders en eigenaren, en stiekem doen ook niet, want alles staat openlijk op het internet.

Gevolg: zich gepasseerd voelende en vaak kwade mensen, waar je eigenlijk in zekere zin afhankelijk van bent. Zeker als de organisaties ooit een gezamenlijke lijn gaan trekken tav. het geocachen.

 

"If you can't beat them, join them" lijkt me een zinnig motto in deze. Ik ga dan ook alleen nog maar caches plaatsen met toestemming van!

 

Dat wil ik tzt. nog wel toelichten.

De manier waarop en waarmee je eigenaars benadert is vaak doorslaggevend.

 

Over de toestemming voor die 21 caches: heb ik niet altijd, maar maar het gaat hier ook om de manier waarop je ze uitzet, uitwerkt en aanbiedt. En als alles in het engels staat is het voor de approvers goed inzichtelijk en duidelijk. Door de toevoeging van mijn verklaring onder iedere cache en te laten blijken dat dit geen gezwets in de ruimte is, en door toch ook te vermelden dat het gebied vrij toegankelijk( publicly accessible) is -als dat ook zo is tenminste- kun je zoveel duidelijkheid geven dat de regeltjes al soepeler worden gehanteerd. Mede daardoor kreeg ik bijvoorbeeld voor "de Heinis" het voordeel van de twijfel.

Maar het ging echt niet allemaal vanzelf, hoor.

Ondertussen werd -ook na lang soebatten- geen toestemming verleend voor 3 virtuele caches in de Efteling. En "Lost Racers" bestond in eerste opzet uit 6 virtuele en 1 multicache. Na veel heen en weer gemail is dat tenslotte toch 1 multi geworden. Daar ben ik nu overigens blij om!

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is toch irrelevant of je een hij/zij of hullie bent? Ik ben een man (doe ik niet moeilijk over) maar we zijn ingeschreven als een team (het hele gezin). Dat ik nou toevallig degene ben die een beetje in het forum krast en mensen op stang jaagt :D wil niet zeggen dat dit namens mijn hele gezin doe. M.a.w. ik schrijf op het forum, maar login onder "onze" team-naam.

 

Maar het blijft wel een alleraardigst geheim, de sekse van Geopatra. Ik zou zeggen, stop het antwoord in een 5-sterren cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...Daarnaast wil ik graag proberen buitenlanders naar mijn caches te lokken...

En dat zou dus niet lukken als er een Nederlandse cache beschrijving bij staat :)

 

:D Biertjuh

Gna gna gna gna, grappig vind ik dit. Wat is de defenitie van een buitenlander? We hebben al zoveel medelanders die ook onze taal niet spreken.

 

Eerste vereiste is gewoon een Nederlandse beschrijving in een Nederlandse cache. Dat lijkt me toch niet zo moeilijk? En verder doen ze maar erin wat ze willen. Voor mijn part in het Ghanees of Swahili

 

:fart:

 

GRTZ

 

Kruimeldief, die als Drent het al moeilijk genoeg heeft met het Nederlands lat staan met het buitenlands gna gna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...