Spring naar bijdragen

Bookmark Lists


De broekies

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Grotelijks dank. Dit is precies waarom ik geocache: niet alleen om het zoeken, maar vooral om met iets interessants bezig te zijn. En deze bookmarks, samen met geo d'or kwalificaties, maken het zoeken naar aardige caches een stuk eenvoudiger.

bewerkt door arnoob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ziet er weer goed uit, en dat voor een stel broekies :blush:. Misschien wordt het tijd voor linkje naar je site op de hoofdpagina van gc.nl

 

Klein bugje. Ik heb ook een bookmark list en in de naam daarvan staan hoge komma's, deze worden niet meegenomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ziet er weer goed uit, en dat voor een stel broekies :thumbup:. Misschien wordt het tijd voor linkje naar je site op de hoofdpagina van gc.nl

Ik heb zelf wel een verwijzing naar gc.nl (zelfs op de hoofdpagina)

Maar ik moet met schaamte bekennen dat ik nog steeds geen 'links' pagina heb om mensen weer verder te verwijzen. Ik zie dat er al wel verwijzingen staan naar mijn site, dus het wordt hoogste tijd om dit ook te gaan doen. Moet aankomend weekend hopelijk klaar zijn.

 

Klein bugje. Ik heb ook een bookmark list en in de naam daarvan staan hoge komma's, deze worden niet meegenomen.

Tja, bugje, luiheid of gewoon slecht programmeerwerk. De SQL statements houden niet van ['] en ik zou deze moeten escapen. Nu vervang ik gewoon vervelende karakters ["] en ['] door een spatie. :blush:

 

Oh en eh...cache's moet toch ook gewoon caches zijn :pepsi:

bewerkt door De broekies
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ziet er weer goed uit, en dat voor een stel broekies :thumbup:. Misschien wordt het tijd voor linkje naar je site op de hoofdpagina van gc.nl

Ik heb zelf wel een verwijzing naar gc.nl (zelfs op de hoofdpagina)

Maar ik moet met schaamte bekennen dat ik nog steeds geen 'links' pagina heb om mensen weer verder te verwijzen. Ik zie dat er al wel verwijzingen staan naar mijn site, dus het wordt hoogste tijd om dit ook te gaan doen. Moet aankomend weekend hopelijk klaar zijn.

Ik bedoel net anders om. Dat er op de site van gc.nl een linkje naar jouw site staat.

 

Klein bugje. Ik heb ook een bookmark list en in de naam daarvan staan hoge komma's, deze worden niet meegenomen.

Tja, bugje, luiheid of gewoon slecht programmeerwerk. De SQL statements houden niet van ['] en ik zou deze moeten escapen. Nu vervang ik gewoon vervelende karakters ["] en ['] door een spatie. :blush:

Tja dat SQL daar niet van houdt dat had de leraar nog niet verteld.

 

Jr

bewerkt door smeule
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi werk Broekies

ziet er goed uit.

En het draait gewoon onder firefox, dat is dus ook geen probeem.

Helaas draait hij niet onder Safari de webbrowser van Apple.

 

Off Toppic

Nemelis bedankt voor het noemen van mijn bookmark :blush:

kwibus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En het draait gewoon onder firefox, dat is dus ook geen probeem.

Helaas draait hij niet onder Safari de webbrowser van Apple.

Klopt, firefox en IE gaan goed.

Zelf heb ik verschillende problemen met Safari (in mijn geval Google Chrome)

Hier thuis (onder Vista) ziet het er goed uit, maar werken de post backs niet (selectie in combobox etc)

Op mijn werk (XP) werken de post backs wel, maar zijn de kleuren van het menu verkeerd waardoor je de tekst niet ziet.

 

Even voor de duidelijkheid; het hele gebeuren draait op ASP.NET en ik zit niet echt zelf HTML te kloppen (misschien 5%)

Ik zal eens kijken of ik kan overschakelen op ASP.NET 3.5. Misschien helpt dat.

 

Off Toppic

Nemelis bedankt voor het noemen van mijn bookmark :blush:

kwibus

Hij staat in de lijst :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn toch heel wat bookmark lijsten, meer dan ik had verwacht.

Wat nu ook blijkt is dat er veel bookmark lijsten zijn die op 'public' staan die eigenlijk prive zouden moeten zijn, omdat die voor het publiek totaal niet relevant zijn (natuurlijk weer persoonlijke mening).

 

De vraag is nu, hoe krijg je orde in deze bak met bookmarks?

Het rating systeem wordt niet echt gebruikt geloof ik. Dus het is niet zo krachtig als de logjes bij de caches.

 

Buiten zoeken op een term (zoals motor), naam eigenaar, wat zou er kunnen gebeuren zodat iedereen die bookmarks beter kan vinden die hij zoekt? Dus even los van wat jij nuttig vindt of niet, dus niet zozeer een discussie over kwaliteit (want die is voor een ieder anders), maar meer hoe kan ik iets makkelijk vinden.

Geo d'or systeem voor bookmarks?

Ideeen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vraag is nu, hoe krijg je orde in deze bak met bookmarks?

Wat nu ook blijkt is dat er veel bookmark lijsten zijn die op 'public' staan die eigenlijk prive zouden moeten zijn, omdat die voor het publiek totaal niet relevant zijn (natuurlijk weer persoonlijke mening).

 

Een knopje erbij "niet/wel zinvol" en daar een soort van punten systeem aan hangen, hoe vaker een van de twee opties gekozen wordt hoe hoger/lager deze in de (zoek-)lijst verschijnt...

 

Ik vind het overzicht zoals het er nu al staat al erg zinvol hoor!! Maar inderdaad, het kaf van het koren kunnen scheiden zou een prettige aanvulling zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een cache die op veel bookmarks staat, zal wel interessant zijn. Dus een overzicht van caches, gesorteerd op het aantal bookmarks waarop de cache genoemd wordt lijkt me de moeite waard. :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een cache die op veel bookmarks staat, zal wel interessant zijn. Dus een overzicht van caches, gesorteerd op het aantal bookmarks waarop de cache genoemd wordt lijkt me de moeite waard. :blush:

 

En hoeveel caches er in een bookmarklijst staan.. Een lijst met slechts 2 caches is waarschijnlijk een stuk minder interessant dan een lijst met 20 caches?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn toch heel wat bookmark lijsten, meer dan ik had verwacht.

Wat nu ook blijkt is dat er veel bookmark lijsten zijn die op 'public' staan die eigenlijk prive zouden moeten zijn, omdat die voor het publiek totaal niet relevant zijn (natuurlijk weer persoonlijke mening).

 

De vraag is nu, hoe krijg je orde in deze bak met bookmarks?

Het rating systeem wordt niet echt gebruikt geloof ik. Dus het is niet zo krachtig als de logjes bij de caches.

 

Buiten zoeken op een term (zoals motor), naam eigenaar, wat zou er kunnen gebeuren zodat iedereen die bookmarks beter kan vinden die hij zoekt? Dus even los van wat jij nuttig vindt of niet, dus niet zozeer een discussie over kwaliteit (want die is voor een ieder anders), maar meer hoe kan ik iets makkelijk vinden.

Geo d'or systeem voor bookmarks?

Ideeen?

Geo d'or systeem zou kunnen, maar dan loop je weer tegen het probleem aan dat dat ergens bij moet worden gehouden. En bestaat dat al niet? (rating systeem klinkt voor mij als zoiets).

 

Wat je toe zou kunnen voegen is zoeken op cache. Zal vermoedelijk veel meer werk opleveren, maar als je dan een bepaalde cache leuk vind, kun je zoeken in welke lists ie voorkomt (voorbeeld: Monument Lilbosch (GCY795) zit in 2 lists: Memorial Caches Nederland van Kwibus, Wings over Holland 40 - 45 (ook Kwibus). Kortom hier heb ik al 2 lists die ik intersant vind).

 

En geef gebruikers de optie om een tag toe te voegen waar je dan weer op kunt sorteren (denk b.v. aan last.fm waar je als gebruiker een eigen tag aan een song kunt geven (rock, pop, leuk, etcetera)). (om eventueel uit de hand lopen van het aantal tags tegen te gaan zou je een aantal tags kunnen definieren (b.v natuur, oorlog, monument, publieke prive list, etcetera)).

bewerkt door Nemelis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een cache die op veel bookmarks staat, zal wel interessant zijn. Dus een overzicht van caches, gesorteerd op het aantal bookmarks waarop de cache genoemd wordt lijkt me de moeite waard.

Dan zoek je niet naar bookmark, maar naar een cache aan de hand van dit criterium. Hm, klinkt goed.

Ga hieraan werken, bedankt.

 

Wat je toe zou kunnen voegen is zoeken op cache. Zal vermoedelijk veel meer werk opleveren, maar als je dan een bepaalde cache leuk vind, kun je zoeken in welke lists ie voorkomt (voorbeeld: Monument Lilbosch (GCY795) zit in 2 lists: Memorial Caches Nederland van Kwibus, Wings over Holland 40 - 45 (ook Kwibus). Kortom hier heb ik al 2 lists die ik intersant vind).

Kun je dan niet naar de cachepagina gaan en daar de bookmarks bekijken?

Of zou het op een andere manier makkelijker kunnen?

 

En geef gebruikers de optie om een tag toe te voegen waar je dan weer op kunt sorteren (denk b.v. aan last.fm waar je als gebruiker een eigen tag aan een song kunt geven (rock, pop, leuk, etcetera)). (om eventueel uit de hand lopen van het aantal tags tegen te gaan zou je een aantal tags kunnen definieren (b.v natuur, oorlog, monument, publieke prive list, etcetera)).

Moet niet al te moeilijk zijn.

Ik zal hier naar kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat je toe zou kunnen voegen is zoeken op cache. Zal vermoedelijk veel meer werk opleveren, maar als je dan een bepaalde cache leuk vind, kun je zoeken in welke lists ie voorkomt (voorbeeld: Monument Lilbosch (GCY795) zit in 2 lists: Memorial Caches Nederland van Kwibus, Wings over Holland 40 - 45 (ook Kwibus). Kortom hier heb ik al 2 lists die ik intersant vind).

Kun je dan niet naar de cachepagina gaan en daar de bookmarks bekijken?

Of zou het op een andere manier makkelijker kunnen?

Je hebt de meeste van deze gegevens toch al nodig als je het voorstel voor Geo_taz gaat doen. Het enige wat je dan moet toevoegen is zoeken op de cache zelf (en dan kun je de bij behorende lijst(en) in jou tool bekijken en dat is dus mijn bedoeling (je weet een cache die voldoet aan waar jij meer van wilt zien en op deze manier zoek je de bijbehorende lijst(en) erbij).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...