Spring naar bijdragen

Bookmark Lists


De broekies

Aanbevolen berichten

Wat je toe zou kunnen voegen is zoeken op cache. Zal vermoedelijk veel meer werk opleveren, maar als je dan een bepaalde cache leuk vind, kun je zoeken in welke lists ie voorkomt (voorbeeld: Monument Lilbosch (GCY795) zit in 2 lists: Memorial Caches Nederland van Kwibus, Wings over Holland 40 - 45 (ook Kwibus). Kortom hier heb ik al 2 lists die ik intersant vind).

Kun je dan niet naar de cachepagina gaan en daar de bookmarks bekijken?

Of zou het op een andere manier makkelijker kunnen?

Je hebt de meeste van deze gegevens toch al nodig als je het voorstel voor Geo_taz gaat doen. Het enige wat je dan moet toevoegen is zoeken op de cache zelf (en dan kun je de bij behorende lijst(en) in jou tool bekijken en dat is dus mijn bedoeling (je weet een cache die voldoet aan waar jij meer van wilt zien en op deze manier zoek je de bijbehorende lijst(en) erbij).

ok, ga ik toevoegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb zoveel mogelijk aan de wensen willen voldoen. Het resultaat is:

- je kunt nu sorteren op elk veld (oplopend en aflopend)

- veld 'aantal caches' is toegevoegd

- je kunt zoeken op text (zoals motor/fiets etc).

- je kunt zoeken op Waypoint. Je krijgt dan alle bookmarks welke deze waypoint bevatten.

Verder strip ik nu alle bookmarks van niet nederlandse caches, want dit vertroebelt het veld 'Aantal'.

 

Ik hoop dat je zo beter kunt zoeken op bookmarks.

En zoals beloofd, ga ik ook kijken naar 'tags' die gebruikers kunnen hangen aan een bookmark.

en lijst caches met aantal keer voorkomend in bookmark

bewerkt door De broekies
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel fijn.... :yes:

 

Maar ja, het zou natuurlijk nog gemakkelijker zijn als de rubricering al start bij het maken van de cache-listing en daar meerdere specificaties aangevinkt zouden moeten worden. Dan zou het vinden van die bepaalde caches die voor jou interessant kunnen zijn (wereldwijd) nog gemakkelijker zijn.

 

Maar zover zijn we nog niet helaas.

 

Maar toch bedankt voor deze hele goede aanzet tot verbetering van de zoekmethode!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een cache die op veel bookmarks staat, zal wel interessant zijn. Dus een overzicht van caches, gesorteerd op het aantal bookmarks waarop de cache genoemd wordt lijkt me de moeite waard. :)

Dit is toegevoegd en ik moet zeggen dat de top van deze caches (cache meer dan op 10 bookmark lijsten) ook inderdaad interessant zijn. Bedankt voor de tip.

 

 

Zijn er nog mensen die behoefte hebben aan een .loc file van een bookmark listing?

Op dit moment, als een bookmark lijst meer dan 50 caches heeft, kun je niet in 1 keer de .loc file binnenhalen. Persoonlijk vind ik de manier van .loc files binnenhalen op gc.com nogal omslachtig.

 

Ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die iets in GSAK o.i.d. willen doen hiermee. Is er behoefte aan een .loc of .gpx met alle bookmarks met bijbehorende caches?

Moet ik nog wel even kijken wat het formaat zal moeten zijn, want bookmarks is niet een veld van .loc of .gpx

(NB de gpx zal natuurlijk niet alle informatie over de cache bevatten, dit mag namelijk niet)

bewerkt door De broekies
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas heb je te maken met verschillende manieren waarop cachers hun bookmarklist samenstellen.

Mijn cache Waardeloos! komt op 4 bookmarklists voor, maar als ik 'm ga zoeken op GC nummer vind ik er maar 2, de andere 2 staat ie alleen op naam in.

Voor de rest: mooi werk!

PN

Ik zie dat ie er ondertussen bij staat. Puur toeval.

 

De bookmarks ophalen is helaas niet even een kwestie van een query op gc.com. Je zult 1 voor 1 de caches langs moeten om te kijken of die onderdeel is van een bookmark.

Dan worden de bookmarks opgehaald en dan voor elke bookmark lijst worden de bijbehorende waypoints bepaald.

 

Om gc.com wat te ontzien gebeurd dit allemaal in een rustig tempo en kan het enkele dagen duren voordat het geheel 'compleet' is. En dan begint het hele circus weer opnieuw.

 

Nu was ik wel getriggerd door jouw opmerking en zag dat ik wel een potentieel probleem had. Indien er tijdens het bepalen van de waypoints binnen een bookmark lists iets fout ging, miste ik waypoints. Deze werden dan verwijderd uit de bookmark lijst. Niet echt handig en is nu veranderd. Zodra er iets mis gaat, negeer ik de bookmark en zal hij later wel weer aan de beurt komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn interessante bookmarks. Probleem is dat deze bookmark listings alleen door de eigenaar gevuld kan worden. Deze kan het dus alleen vullen op eigen ervaring/kennis. Hierdoor mis je (waarschijnlijk) toch heel veel caches die ook in het betreffende bookmark listing horen. (bv Xaa, korte multi's, er zullen vast veel meer caches zijn die voldoen aan dit criterium)

 

Nu heb ik het volgend idee: Publiekelijk onderhouden bookmark lijsten.

 

Dit kun je naar mijn idee bv op deze manier doen nl:

We gebruiken de bestaande bookmark lijsten en de eigenaar kan aangeven (of we vragen hem) dat de lijst publiekelijk onderhouden kan worden. Ik geef een lijst van deze publiekelijke onderhouden bookmark lijsten en gebruikers kunnen aangeven welke cache er bij zou moeten. De bookmark eigenaar krijgt dan een mailtje en kan het toevoegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn interessante bookmarks. Probleem is dat deze bookmark listings alleen door de eigenaar gevuld kan worden. Deze kan het dus alleen vullen op eigen ervaring/kennis. Hierdoor mis je (waarschijnlijk) toch heel veel caches die ook in het betreffende bookmark listing horen. (bv Xaa, korte multi's, er zullen vast veel meer caches zijn die voldoen aan dit criterium)

 

Nu heb ik het volgend idee: Publiekelijk onderhouden bookmark lijsten.

 

Dit kun je naar mijn idee bv op deze manier doen nl:

We gebruiken de bestaande bookmark lijsten en de eigenaar kan aangeven (of we vragen hem) dat de lijst publiekelijk onderhouden kan worden. Ik geef een lijst van deze publiekelijke onderhouden bookmark lijsten en gebruikers kunnen aangeven welke cache er bij zou moeten. De bookmark eigenaar krijgt dan een mailtje en kan het toevoegen.

 

Dat is een goed idee , dit is een goede manier om een lijst "compleet" te krijgen.

Ga zo door :pepsi:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een idee misschien: als je op een bookmark klikt met meerdere caches, (bijvoorbeeld 30) dat je dan kan zien welke je al gedaan hebt.

Ik weet niet of dit mogelijk is.

 

Enne: wanneer worden de bookmarks lijst geupdate?

 

Bedankt !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een idee misschien: als je op een bookmark klikt met meerdere caches, (bijvoorbeeld 30) dat je dan kan zien welke je al gedaan hebt.

Ik weet niet of dit mogelijk is.

Zit dat niet al in het GC.com bookmark stuk? Even kijken....

Nee... Hmm, vreemd. In de meeste eigen zoek dingtjes van GC.com zie je dat wel

 

Maar ik denk dat je hiermee de Broekjes wel heel veel werk in de maag splitst, want dan moet ie ook nog voor elke cacher bij gaan houden welke caches die al gedaan heeft. Denk niet dat ie dat wil ;)

 

Enne: wanneer worden de bookmarks lijst geupdate?

Is ie al klaar met het inladen van de data dan? (Duurde volgens mij langer dan verwacht).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar natuurlijk is dat allemaal overbodig binnenkort als gc.nl de perfecte statistieken heeft, zoals elders beloofd is. Dan kunnen al die prive sites (weer?) weg.

Ik denk dat je meer moet denken aan: Generieke tools via GC.nl, specifieke tools via prive sites. Lijkt mij tenminste logisch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...