Spring naar bijdragen

Werkt Google Maps niet meer?


Jan & Simonne

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Hier werkt google maps ook al enkele weken niet goed.

Ook sommige cachelisten staan maar half op het scherm of de banners aan de linker kant staan door de cachelist heen.

 

Ik hoop dat het snel weer goed komt want het is wel lastig..

 

groet haxepaxe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het wel opvallend, dat bij Haxepaxe (waar Google maps ook niet goed werkt), ook de stats en banner niet goed werken.

 

Overigens heb ik nog nooit problemen gehad met Google maps, alleen de laatste weken.

Er is niets veranderd aan de computer o.i.d.

Als ik "Geleen Netherlands" intoetst (zonder aanhalingstekens) werkt het ook niet.

Ik krijg wel een kaartje van Geleen, maar geen caches. Er staat alleen: "Parsing caches" en onderaan de pagina staat: "Fout op de pagina :rolleyes::lol1: ".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net even geprobeerd te zoeken op alleen Roermond, dit ging prima. Heb het daarna geprobeerd op Geleen en op Weert, hier bleef de kaart steken, wilde niet in of uit zoomen en gaf gaan cache aan.

Er is dus iets aan de hand, maar wat en waar weet ik niet. Ik ga er vanuit dat het niet aan de pc/laptop ligt want danders was het bij Roermond ook mis gegaan.

Hopelijk is het snel over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ik heb al de bovenstaande tips geprobeerd, maar ik heb serieuze problemen met Google Maps. Nooit gehad, maar sinds een week of drie moet ik meerdere keren proberen om bij een plaatsnaamde caches op de kaart te krijgen.

 

Kan niet in of uit zoomen, kaart verplaatsen met het handje gaat ook heel springerig, en krijg de mededeling "Parsing Geocache". Zonet had ik Tilburg weer wel en als ik dan naar een andere plaatsnaam ga, is het weer fout boel. Ik snap er niet meer van, maar het is wel heel lastig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Gisteravond gezien dat Search via Google Maps niet goed werkt.

Als ik rechtsbovenin een plaats en land invul, wordt de kaart wel geladen, maar de caches in de USA blijven staan!

Ook in de rechterkolom blijven de Amerikaanse caches staan.

Iemand enig id hoe dit kan? Ik gebruik Firefox op de Mac.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook hier werkt de geocaching google maps niet meer :dribble:. In zowel IE, Firefox als Google Chrome blijven de geocaches staan van de locatie waar je de kaart in eerste instantie hebt geladen, nieuwe caches worden niet geladen; "parshing geocaches..."

 

Mike

Nightfire

 

Edit: en nu doet die het vreemd genoeg weer wel :thumbup:

bewerkt door Nightfire
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms krijg ik ook het bericht "parsing geocaches". Als ik dan alles opnieuw doe, dus pagina verversen, opnieuw een plaatsnaam zoeken, dan doet hij het meestal wel weer. Is er niet iemand die hier het fijne van weet, want nu staan er veel overeenkomstige berichten, maar niet echt een oplosing volgens mij. Ik heb er in ieder geval helaas onvoldoende kennis van zaken op dit gebied.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik via http://www.geocaching.com/seek/ search with Google Maps kiest doet hij het bij mij niet als ik naar een plaats in nederland gaat.

 

Als ik echter via http://www.geocaching.com/my/ aan de rechterkant "map it" kiest werkt het allemaal wel.

 

Dit zowel op de werk laptop als op de laptop thuis.

 

Helaas, via Map it komt de kaart op die bij de opgegeven home coördinates hoort (en de daarbij behorende caches), maar als ik een willekeurige andere plaats intyp bij Zoom to address komt wel die kaart op, maar blijven de caches staan die in de eerste kaart geladen werden.

 

Met Safari gaat het nog minder goed: de kaarten worden wel geladen, maar hier verschijnt geen enkele cache in beeld!

 

Ook met IE7 (ieks) lukt het niet.

 

Zoals al gezegd: wij gebruiken Firefox op een Mac. Zojuist ook nog FoxyProxy gedownload, maar ook dat had geen resultaat.

 

Wie weet/heeft de oplossing voor dit probleem????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier hetzelfde probleem.

Map it werkt wel zolang je in / uitzoomt of handmatig de kaart verschuift om naar de gewenste plek te komen.

Vul je een plaatsnaam in in de adresregel, dan gaat de kaart wel naar het juiste gebeid, maar blijven inderdaad de caches van het home-gebied over de nieuwe kaart heen staan.

 

Hier mijn oplossingen om het probleem te omzeilen:

 

 

Oplossing 1: zoom uit in je home-gebied, schuif de kaart handmatig naar het gewenste gebied en zoom daar weer in.

 

Oplossing 2 (handiger als het verder weg is): Ga naar de "Hide & Seek" pagina (makkelijk te bereiken vanaf iedere gc.com pagina met 1 klik links in het menu), vul daar in de bovenste regel (seek a cache by Address) de gewenste plaatsnaam in, en klik dan rechtsboven op het "Map it" pictogram. Nu krijg je wel de juiste kaart met de juiste caches te zien en kun je verder in / uitzoomen of caches zoeken in dat gebied.

 

Greetz en succes ermee, Bloodwoosj.

 

PS, het probleem schijnt bij .com bekend te zijn en er wordt aan gewerkt ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...